4 minerály, které se v létě naše tělo potřebuje

Během horkých dnů je hodně potíme, a proto tělo potřebuje dopřát nejen voda, ale i potřebné minerální látky.

I když minerály tvoří pouze 4% z hmotnosti člověka, mají v těle je organizace úkolů. V případě, že tělo je chybí, vede ke vzniku zdravotních problémů. Nedostatek některých minerálních látek a stopových prvků můžeme trpět, a to zejména v létě, protože tělo prostřednictvím potu, spolu s kyselinou mléčnou a močovinu. Hlavně draslíku, vápníku, hořčíku a sodíku.

Sodík

Sodík hraje v těle řadu důležitých úkolů – chrání tělo před nadměrnou ztrátou tekutin (ovlivňuje objem mimobunkovej tekutiny), podporuje látkovou výměnu, reguluje několik chemických procesů, atd., Jeho nedostatek se vyskytuje spíše zřídka, a to způsobuje zvracení, dehydratace, intenzivní pocení velmi náročný sport, použití diuretika nebo antidepresiva. Deficit sodíku je zodpovědný za problémy s koncentrací, bolesti hlavy, únava, křeče nebo nevolnost.

V dnešní době, nicméně, je problém spíše nadbytek sodíku v těle. Je to hlavně proto, že sodík se nachází nejen sůl, ale také ve většině zpracovaných potravin, v malém množství luštěnin, ovoce a zeleniny.

Doporučená dávka sodíku je 500 mg, nicméně, toto číslo je v dnešní podobě jíst několikrát překročena. Jen musíte dát na oběd porci špaget se sýrem a tělu poskytují přibližně 1300 mg sodíku. Netřeba připomínat, že nadměrný příjem sodíku vede ke zvýšení krevního tlaku, zažívacích problémů, osteoporózy, výskyt ľadvinových kameny, a, samozřejmě, také, aby se zabránilo nepříjemné zadržování vody v těle. Proto je dobré příjem sodíku do hodinky, například, číst popisky zboží, a vyhnout se ty, které obsahují příliš.

Draslík

Draslík spolu s sodíkom řídí hospodaření s vodou. Klidně to může být nazýván soupeře sodíku, protože to je důležité v udržování množství tekutin v buňkách, takže je přirozené, diuretikom. Pro správné hospodaření s vodou je důležité poměr draslíku a sodíku, který by měl být 2:1. Kromě toho je draslík důležitý pro správné fungování kardiovaskulárního systému, svalů, nervového systému a metabolismu sacharidů. Doporučená denní dávka draslíku je 2000-3500 mg, v závislosti na příjmu sodíku. Draslík se nachází především v ovoci a zelenině.

Vápník

Vápník je důležitý pro silné a zdravé kosti, zuby a svaly. Ovlivňuje také srážení krve a podílí se na vedení nervových impulsů. To také pomáhá, aby se zabránilo příznaky predmenštruačného syndrom a bere úvěr pro kontrolu krevního tlaku. Kromě mléka a mléčných výrobků je nalezené v máku, špenátu, fazolí, ovesných vloček, mandlí, sezamových semiačkach a další. Deficit odráží především výskyt osteoporózy a zubního kazu, ale také kŕčmi, zda zvýšené vypadávání vlasů. Využití vápníku je závislá na vitaminu D. Doporučená dávka je 800 až 1200 mg za den.

Hořčík

Hořčík se podílí asi 300 chemických reakcí v lidském těle. Vezme úvěr pro kontrolu krevního tlaku, podporuje silné kosti, zabraňuje vzniku křečí, rezistence na inzulín nebo migréna. Doporučená denní dávka hořčíku je 300 mg za den, ale měli byste dát pozor také na správný poměr hořčíku s vápníkem, protože vápník je člověk hořčíku. Že by měl být 1:2 až 1:2,5 (hořčík, vápník).

Jako doplněk k tělu minerály?

Evelyn budišSamozřejmě, nejlepší možností je pestrá strava. Je však vhodné doplnit, a to zejména během horkých letních dnů, může být také minerální vody, jako je například minerální vody Budiš. Našel na minerály, jako jsou sodík, draslík, hořčík a vápník.

Zdroj foto: flickr.com Lidé, kteří si přečetli tento článek, a obává se také o:

Prejavy dehydratácie a tipy, ako sa jej vyhnúťProjevy dehydratace a tipy, jak se jí vyhnout

Dehydratace organismu je v létě poměrně časté. Jak se to projevuje a jak jeho zabránit?

Leto je tu! precvičte svoje telo s programami aquafitnesLéto je tady! Praxe vaše tělo s programy, aquafitnes

Cvičení na zemi bylo dost. Teď je tu nový fitness možnost – dát své tělo v bazénu!

4 lahodné smoothies, ktoré zlepšia náladuVýživné ovoce, zeleninové smoothies

Pokud máte chuť maškrtiť nebo potřebujete osvěžit, zvolte z nabídky našich smoothie recepty.

Napsat komentář