5 potravin, které nakopnú váš mozek

Pokud je ve stravě, například nedostatek zdravých tuků, paměť a mozkové funkce nefungují, jak by měly. Dopřejte si v mozku pouze zvýšené množství nenasycených mastných kyselin, nicméně, není dost. Bez, co jsou živiny, které mozek potřebuje?

My se postaráme o vaše tělo, ale na mozku, většina z nás zapomenout. Uvědomit si, že funkce mozku je ovlivněna řadou faktorů: pravidelné školení mozku, dostatek spánku, schopnost zvládat stres, a, samozřejmě, správné výživy.

I mozek potřebuje palivo

Mozek, stejně jako lidské tělo, je schopen podat vynikající výkon pouze tehdy, pokud má dostatek správného paliva. Pokud chcete dopřát, měli byste se zaměřit na konzumaci určitých druhů potravin a naopak, některé potraviny, aby se zabránilo.

Co to znamená v praxi? Vaše strava by měla obsahovat hodně ovoce, zeleniny, celozrnné výrobky, ryby a jiné potraviny. Je rovněž vhodné vyloučit zdroje nasycených tuků, nebo alespoň mít pod kontrolou, což může být koncentraci a paměť vliv v negativním způsobem. Mozek a paměť funkce také neprospievajú rychlé cukry (bílý cukr, bílá mouka, rafinované potraviny). Takže pokud budete potřebovat mozek nakopnúť, sáhněte spíše po komplexní sacharidy (ovesné vločky, celá zrna, luštěniny). Ale pojďme na 5 potravin, které mozek je dobrá věc:

1. Avokádo

Avokádo je vynikající jídlo nejen pro ty, kteří športujú a chtějí žít zdravý život, ale také pro ty, kteří potřebují nakopnúť mozkové funkce. V první řadě, je vynikajícím zdrojem nenasycených mastných kyselin (omega-3 a omega-6) pro zdraví mozku klíč. To také obsahuje důležité antioxidanty, jako je vitamin E, beta-karoten, lutein atd.,, které chrání před škodlivými volnými radikály. Kromě toho, že prospívá mozku, má také protizápalovými účinky, výhody zrak a zabránit vzniku mnoha nemocí.

Doporučujeme vám přečíst si: Odhalení: nejlepší ovoce pro zdravý životní styl

2. Kokosový olej

Kokosový olej je zdrojem důležitých mastných kyselin (laurovej, kaprinovej, kaprylovej, myristovej), které jsou důležité pro správné fungování metabolismu, ale i mozek. Kokosový olej má schopnost bojovat proti zánět, viry, bakterie a plísně. Hodně se mluví o jeho pozitivní účinky na krevní tlak a hladinu cholesterolu v krvi, což má vliv na zdraví kardiovaskulárního systému.

Doporučujeme, abyste si přečetli: Nový hit ve zdravém stravování je kokosový olej

3. Chia jsou

Chia jsou vynikajícím zdrojem omega-3 a omega-6 nenasycených mastných kyselin, vitamínů skupiny B, rozpustné a nerozpustné vlákniny a dalších látek (například, mají několikanásobně vyšší obsah vápníku než mléko). Z tohoto důvodu jsou vynikající volbou pro podporu funkce mozku, zvýšit vytrvalost pro sportovce a pro všechny ty, kteří se snaží zhubnout. Celkově přispívají k posílení imunitního systému a proti.

4. Tmavá čokoláda

Pokud máte před obtížnou zkouškou, nebo čeká na vás komplexní konzultace na pracovišti, kde se musíte soustředit, sáhněte po kvalitní hořké čokolády. Obsahuje flavonoidy, které zlepšují kognitivní a paměťové funkce. Kromě toho, při jídle uvolnění endorfinů. Hormony štěstí nejen zlepšit náladu, odstranit strach nebo úzkost, ale podle několika výzkumů pomáhají tlumit i nepříjemné bolesti. Jediná věc je, že byste měli být opatrní, je kvalitní tmavé čokolády. Mějte na paměti, že to by mělo obsahovat alespoň 70 procent kakaa.

5. Rajčata

Rajčata obsahují mnoho prospěšných živin. V souvislosti s touto lahodnou zeleninou je snad nejčastěji zmiňovaný lykopen. Lykopen je silný antioxidant, který mozek chrání i před demencí. V případě, že rajčata jsou vařené, množství lykopenu v nich má ještě zahustit. Je také vhodné, rajčata kombinovat s zdravé tuky (byly, panenské oleje), které umožňují lepší a snadnější vstřebávání tohoto antioxidantu.

Další potraviny, které jsou skvělé pro mozek a paměť:

  • různé druhy ořechů, protože obsahují zdravé tuky a důležité antioxidanty
  • quinoa je obilovina, která obsahuje komplexní sacharidy, které jsou palivem pro mozek a celou řadu dalších živin
  • ryby (losos, tuňák) jsou zdrojem zdravých tuků
  • přírodní oleje (olivový, lněný, řepkový) jsou zdrojem omega-3 nenasycených mastných kyselin
  • různé druhy ovoce (borůvky, hrozny) a zeleniny (špenát, brokolice, česnek) jsou zásobárnou mozek chrání antioxidanty
  • mléčné výrobky, vejce, ale také sója zvyšuje schopnost soustředit se
  • vody, protože když nemá mozek dostatek tekutin, je únava a nesústredenosť

Zdroj foto: www.freedigitalphotos.net (cooldesign)

Napsat komentář