7 důvodů, proč se pohybovat

Pohyb rozohráva v našem organismu řetězec skryté reakce, které mají pozitivní dopady.

Výhody cvičení pro naše tělo, jsou dobře známé. Nicméně, jak cvičení ovlivňuje naši psychiku? Můžete být překvapeni. Zde je sedm způsobů, které vám psychiky odvďačí, i když trochu rozhýbete.

1. Kvalitní spánek

Lidé, kteří vykonávají mají dvakrát větší šanci, že je dobře vyspia. A nejen to. U necvičiacich je dvakrát větší šanci, že se budou cítit během dne, ospalost, a tak se sníží jejich koncentrace, motivace, atd., Dobrá zpráva je, že nezáleží na tom, jestli přes den pohybovat zapomenout – je ve skutečnosti úplně jedno, v kterou denní hodinu pro praxi.

2. Snížení úzkosti a zlepšuje odolnost proti stresu

Cvičení snižuje úzkost, a to již existující, ale je také preventivní prostředky. Administrativní činnost mozku závisí na křehké rovnováze mezi aktivací a tlumení, zatímco vyrovnávací paměti neuronů je přibližně 20 procent a komunikovat především prostřednictvím GABA neurotransmiteru (jehož účinky, mimochodem, napodobuje alkoholu).

Nadměrné rozrušení v zátěžové situaci může být viděn jako úzkost až panika, včetně souvisejících fyzické projevy, jako je bušení srdce a obtížné dýchání. Cvičení posiluje činnost vyrovnávací paměti neurony a mozek pak lépe tlumí příliš intenzivní reakce na stres (úzkost).

3. Lepší paměť a orientaci v prostoru

Když jsme cvičení, jsme se zvyšuje naši aktivitu serotonínových neuronů v hipokampe, které stimulují tvorbu nových neuronů, a tím pomáhají zlepšit paměť a orientaci v prostoru. Hipokampus je spárován mozkových center souvisejících s těmito mozkové funkce, a když například Alzheimerova choroba je jedním z prvních postižených oblastí.

Zvětšení hipokampu několika procent je dobře viditelné také u starších lidí po sedm týdnů mírné tréninkový režim, a má za následek zpomalení stárnutí asi o dva roky.

4. Doplňková léčba k užívání antidepresiv

Cvičení přináší úlevu při depresivních stavech, a to i pacienta dlouho-utrpení autobiografický. Po tréninku programu, téměř 30 procent pacientů dosáhnout kompletní ustúpenie deprese, 20 procent uvedlo jasné zlepšení jeho stavu. Fyzická aktivita je navíc, ukazuje, jak efektivní prevenci deprese.

5. Vyšší duševní výkonnost

Aerobní cvičení zlepšuje duševní výkonnost u lidí všech věkových kategorií. Zodpovědný za to může být různé mechanismy, například, zvýšení BDNF (brain-derivedneurotrophicfactor), což je látka podporující růst, větve a opravy neuronů. Cvičení prospívá schopnost soustředit se, multitasking a plánování, a souhrn těchto efektů, pak můžeme subjektivně vnímat jako jasnější a jednodušší myšlení.

6. Zvyšte své sebevědomí a lepší sexuální život

Příroda, nebo "zelené prostředí", jako je například park nebo les, ve spojení s aktivním pohybem, zvyšuje pocit pohody a sebevědomí po pěti minutách. Delší cvičení dále zvyšuje spokojenost s vlastní tělo, a dvě až tři hodiny fyzické aktivity týdně vést muže k prolomení a lepší sex. Ženy, podle pořadí, aerobní cvičení dočasně zvyšuje vnímavost na erotické podněty. Není divu, že při cvičení je prospěšné pro vaše tělo a duši, se projeví také k lepší orientaci.

7. Vyvažování pracovního a rodinného života

Jedním z výzkumu vyplývá, že cvičení může být podpůrným faktorem při vyvažování pracovního a rodinného života. Fyzická aktivita po práci může sloužit jako symbol, dot za závazky, a obecně k usnadnění rovnováhy mezi pracovním a rodinným životem. Při řešení práce problémy, když děláte cvičení, můžete pomoci také tím, že podporují kreativitu.

Těchto sedm důvodů, což vede k podpoře psychického zdraví, to může být dobrá motivace na začátku aktívnejšieho a spokojnejšieho život. Stačí začít v malém krôčikmi a vaše psychika vám začne postupně kompenzovat. Cvičení máte také "napsané v genech", a z evolučního hlediska je zajímavé vysvětlení vztahu mezi tělem zdatnosťou a duševní heartsease.

Protože pokud nejsme dostatečně fyzicky fit, přichází úzkost, a tak jsme se vyhnout i domnelým hrozby. Naopak, pokud jsme v dobré kondici, víme, výzvy, lepší řešení. Přeji vám proto, aby pro vás špatnou náladu nebyla překážkou, ale důvod, proč s cílem cvičení začít.

Autor: Vladimír Marček, psycholog, psychoterapeut

psychologie.cz

Zdroj foto: flickr.com

Lidé, kteří si přečetli tento článek, a obává se také o:

4 malé tipy pre aktívnu relaxáciu4 malé tipy pro aktivní odpočinek

Čas prázdnin se pomalu blíží a je perfektní příležitost, jak vytvořit nové návyky.

Aktualita týždňa: 5 rád, ako cvičiť doma5 tipů, jak trénovat doma

Již samotné rozhodnutí ZAČÍT CVIČIT přinese do vašeho života velkou změnu.

Kedy zaradiť kardio cvičenia do tréningu?Když přidat kardio cvičení do svého tréninku?

Pokud je vaším cílem je zvýšit spalování tuků, to je velmi důležité, že jste do svého cvičení zahrnovat kardio trénink.

Napsat komentář