7 pochoutky, které jsou bohaté na draslík

Věděli jste, že draslík podporuje přeměnu krevního cukru na glykogen a pomáhá odstranit toxiny z našeho těla?

Draslík hraje důležitou roli v našem těle mnoho důležitých činností. V první řadě, je nezbytné pro zachování rovnováhy tekutin a elektrolytů – je tzv. odpůrci sodíku. To je část přenosu impulsů do svalů a nervů v metabolismu, se podílí na regulaci srdečního tepu a tlaku a další funkce.

Jak zjistíte, že máte v těle nedostatek?

Doporučená denní dávka draslíku se pohybuje od 2,5 – 3,5 g. Pokud organismus trpí jeho nedostatkem, se projevuje například únava, kŕčmi, tŕpnutím končetin, žalúdočnými problémy, abnormální srdeční rytmus a krevní tlak, nebo depresivní stavy.

Chutné a zdravé zdrojem draslíku Brambory s kůží na

Výborným zdrojem draslíku jsou klasické brambory s kůží nebo bataty. Co se týče tepelného zpracování, před vařením a udržet ji pro vaření v páře – je tak pouze zanedbatelné ztráty draslíku. Pokud zvolíte vaření, brambory ztratí až polovinu obsažený draslík. Za sto gramů, pečené brambory s kůží na se nachází přibližně 535 mg draslíku, což znamená, že i pečení je vhodný způsob úpravy brambor.

Sušené meruňky

Pro sušené ovoce je typické pro vyšší obsah cukru, ale i některé prospěšné látky jako je vláknina. Sušené meruňky jsou také skvělý zdroj draslíku – 100 g porce tělo bude poskytovat až do 1162 mg draslíku.

Losos

Losos je skvělým zdrojem omega-3 nenasycených mastných kyselin, ale také slušnou zásobárnou draslíku. Sto gramů této kalorické tučných ryb tělu poskytnout 628 mg draslíku.

Avokádo

Také avokádo patří mezi zdroje zdravých tuků, vitamínu C, K, E, skupiny B a také draslík – obsahuje 485 mg na 100 g.

Banány

Banán je lehce stravitelné, díky aminokyseline tryptofan a vitamin skupiny B, zlepšuje náladu, přispívá k udržování stabilní hladiny krevního tlaku a také ke krmení, protože je zdrojem vlákniny. Stogramový banán tělo dát 385 mg draslíku.

Kiwi

Na jižní ovoce ještě chvíli zůstaneme, protože sto gramů kiwi, která obsahuje 316 mg draslíku, co není zanedbatelné množství. Kromě toho, kiwi je také zdrojem vitaminu C, beta-karotenu a vlákniny.

Minerální vody

Žijeme v zemi, která má bohatství v podobě minerálních vod a také minerální vody jsou zdrojem draslíku. Jako příklad můžeme uvést minerální vody Budiš, které jsou kromě draslíku také zastoupeny minerály a stopové prvky, jako je vápník, hořčík, sodík, chlór, síru nebo fluor.

Zdroj foto: pixabay.com

Lidé, kteří si přečetli tento článek, a obává se také o:

Ako používať bylinky správnym spôsobom?Jak používat bylinky správně?

Jsou bylinky jen módní hit, nebo jsou schopni jíst na pomoc vyniknout?

Fit raňajky skvelo doplnia orieškyFit snídaně skvělý doplněk ořechy

Máte rádi sladké snídaně v podobě různých obilninových pyré?

5 zdravých receptov s ovsenými vločkami5 zdravé recepty s ovsenými vločkami

Sbíhají se vám slinky banán, ovesné koláče, nebo byste raději vyzkoušet ovesné vločky v kombinaci s bryndza?

Napsat komentář