Antioxidant selen chrání svaly a má vliv na výkon

To je důležitý antioxidant, který má obrovský význam i pro športujúcich lidí. Chrání svaly a také má vliv na skutečný výkon.

Selen hraje roli v lidském těle mnoho důležitých funkcí. Protože to je jeden z důležitých antioxidantů, které omezují aktivitu škodlivých volných radikálů. Ty jsou zodpovědné za poškození buněk a následnému vzniku zdravotních problémů. Nedostatek selenu v lidském organismu vede k poškození svalů, srdce, vč. "To je stopový prvek, který hraje roli v různých metabolických procesů v organismu. Pro sportovce je zvláště důležité při snižování oxidatívnej zatížení svalu, a tím chrání svaly před poškozením. Některé výzkumy naznačují, že nedostatek antioxidantů může snížit přímo na výkon sportovce. Proto je vhodné mít odpovídající zastoupení selenu v potravinách, že osoba konzumuje, a to zejména při vysoké fyzické zátěži, aby se zabránilo rychlému opotřebení a poškození svalové tkáně tkání, které jsou fyzickou aktivitou jedním z nejvíce namáhaných částí těla," vysvětluje funkce esenciální stopový prvek, výživový poradce Ing. Libor Javro.

Deficit selenu je oslabená imunita, člověk je náchylnější ke vzniku virových a infekčních onemocnění. Selen má vliv na potenci a zvyšuje riziko vzniku vývojových vad u nenarozených dětí. Kromě toho, spolu s vitaminem E působí také jako ochránce lidského organismu před srdcovocievnymi a rakovinovými onemocněními.

Selen chybí a Slováků

Selen je nedostatečně zastoupeny v našich jídelních lístků na vlak, a tedy příjmy, uvádí se také v rámci ozdravného Programu výživy SLOVENSKÉ republiky. Podle Světové zdravotnické organizace doporučená denní dávka selenu 50-200 mikrogramů s ohledem například na věk, zdravotní stav nebo stupeň fyzické aktivity. Podle statistik, nicméně, přijímáme mnohem menší množství, než tělo potřebuje.

Množství selenu, můžeme ovlivnit stravovací vhodných živočišných a rostlinných potravin. Nicméně, to je problém, který souvisí hlavně pro vegany a vegetariány. Obsah selenu může být v rostlině zdrojů liší, protože z nich vznikající z půdy. A naše půda je v selenu ve srovnání s jinými zeměmi relativně chudé. Také proto, že jsou jednou z nejohroženějších skupin, pokud jde o deficit selenu v těle, vegetariány a vegany.

V každém případě bychom se měli pokusit se jíst co najpestrejšiu stravy. Selen se vyskytuje například v rybách (tuňák, sardinky), houby, maso, vejce, ořechy (brazílie), semena, zelenina (brokolice, česnek, cibule, chřest, špenát) a obilovin.

Pokud to není dostačující, a prokázat, příznaky nedostatku, jako je únava, poruchy imunitního systému, slabost svalů nebo kožní problémy, je dobré zvážit použití doplňků výživy. Jednou z možností jsou také vitamíny ve spreji, který kromě selenu, obsahují také další vitamíny, minerály nebo stopové prvky. Využijte akce a létání vitamíny můžete nyní zakoupit výhodně se slevou, exkluzivní www.fitlekaren.sk

Pracoval ve spolupráci s výživovým poradcem Ing. Liborom Javrom z www.vyzivovestudio.sk Zdroj foto: flickr.com Doporučujeme: Létající vitamíny pro imunitu SPLASHIMMUN SPREJ. Nákup na www.lietajucevitaminy.sk

lietajúce vitamíny

Lidé, kteří si přečetli tento článek, a obává se také o:

Deficit zinku je príčinou nízkej výkonnosti i svalových problémovDeficit zinku je příčinou nízké výkonnosti a svalové problémy

Zinek je jedním ze stopových prvků, které jsou v organismu sportovců nízké zastoupení.

Športovci pozor! vitamín c je potrebný pre zdravé kosti i kĺbySportovci, pozor! Vitamin C je potřebný pro zdravé kosti a klouby

Vitamin C má také vliv na využití minerálů a aminokyselin.

Aj športovci trpia deficitom vitamínu a. odnesie si to aj imunitaI sportovci trpí deficitem vitamínu a. vzít to jsem imunity

Sportovní výkon závisí nejen na kvalitě tréninku, ale také dostatek živin v těle.

Napsat komentář