Běžci, pozor! Zapomeňte na silový trénink není zaplaceno

Běh a adekvátní posílení se vzájemně nevylučují. Naopak. Silový trénink je pro běžce potřeba.

Když běží, jsou ve stresu jen v určité svalové skupiny. To je hlavně svaly nohou a hýždí. Pokud nemáte dostatečně posílit horní polovinu těla snadno dochází k oslabení a zkrácení svalů v této oblasti. To, co má, samozřejmě, vliv na výkon a kvalitu běhu. V případě, že vás trápí bolesti zad, zapomenout na to, že posilování by mělo být nejen záda, ale i břišní svaly. Ty pomáhají páteři nést zatížení. Absence posilování horní poloviny těla může také způsobit snížení výkonu a vyšší riziko zranění.

Pokud posilňovacom vzdělávání se zaměřují také na dolních končetinách, které jste přidali-například v podobě zlepšení výdrž. To jsou hlavní důvody, proč by také běžci měli věnovat čas a energii do posilování s vlastní vahou nebo vliv procesu. "Silný runner je lepší běžec. Nicméně, aby se zachoval mír. Silový trénink kulturistu je pro běžce je k ničemu. Pokud při běhu školení zaťažujete zejména nohy, jen kompenzovat je dobré cvičení horní části těla, tj. horní polovinu těla," říká ze zkušenosti běžecký pás trenér Vlado Písař.

Výhody silového tréninku pro běžce

Vhodně zvolené hmotnosti školení cvičení a tím brání vzniku svalové nerovnováhy má pozitivní dopad na výkon podal při běhu a snižuje riziko zranění. Kromě toho, zlepšuje metabolismus výměny, a proto urychluje metabolismus. Podílí na formování problémových oblastech těla. V případě, že chcete zhubnout a získat ladné křivky, kombinace běhu a posilování je ideální.

Silový trénink také zlepšuje držení těla. Správné držení těla dává lepší předpoklad pro zpracování administrativní bežeckej techniky. Díky pravidelné silovému tréninku dochází nejen k posílení svalů, väzív a šlachy, ale také kosti. Proto, silový trénink je také otázka prevence osteoporózy, která je už dávno nejen lidé ve zralém věku. Existují i další plusy k posilování pro běžce? "Posílení nohou také pomáhá výdrž a zlepšuje dynamiku a koordinaci. Podle vědeckých studií, běžci, kteří jsou považovány za patřící do tréninku a sílu cvičení, dosáhnout lepších výsledků, než ti, kteří jen běžel. Pamatujte také, že síla a vytrvalost jsou komplementární a neměly by soutěžit," dodává nadšený běžec a trenér v jedné osobě Dlouhou Písař.

Lidé, kteří čtou tento článek také zajímat: Beh do kopca ako súčasť hiit tréninguBěh do kopce jako součást HIIT cvičení

Zdroj fotografií: adidas Připraveno ve spolupráci s bežeckým trenér Vladom Zákoníci z www.bezeckytrener.sk

Napsat komentář