Česnek je v zimě k nezaplacení. Proč ho jíst?

O zdraví výhody česnek zná lidstvo po staletí. Možná si vzpomínáte na doporučení své staré já, kdo řekl, že jeden stroužek česneku denně pomáhá zlepšit celkové zdraví a 2-3 stroužky česneku, posílí imunitní systém tak, že bude schopen odolávat viry a nachlazení.

Česnek pomáhá bojovat proti infekcím, přispívá k kardiovaskulárnemu systém a jeví se jako bojovník proti rakovině. Z jeho spotřeby ukazuje mnoho z vrcholů, i přes to, mnozí stále štítia kvůli silnému aroma. Možná je na čase to změnit. Proč ne jíst pravidelně česnek?

Některé z zdravotních výhod česneku

Česnek je opravdu poklad pro zdraví. Kdyby to bylo v naší stravě jistiny pravidelně a v dostatečném množství, zdravotní přínosy by na sebe určitě dlouho čekat vlevo. Jíst česnek přináší následující výhody:

  • Česnek je nabitý mnoha cenných látek, díky čemuž se řadí mezi nejvíce potravin s významnou antioxidační působení. Zastoupená fytochemikálie a další antioxidanty posilují imunitní systém a bojovat proti škodlivé volné radikály příčinou civilizačních chorob (rakovina, cukrovka, srdeční infarkt, mrtvice a podobně). Česnek může pomoci zejména v prevenci rakoviny žaludku, tlustého střeva a prsu.
  • Další důležitou látkou, která se uvolňuje při krájaní nebo snížení česnek je alicín. Alicín je známý pro svou schopnost podílet se na snižování vysokého krevního tlaku a vysoké hladiny cholesterolu v krvi. Kromě toho, že snižuje riziko krevních sraženin, a tedy i prevenci kardiovaskulárních chorob.
  • Česnek má antibakteriální a antivirové vlastnosti, čímž pomáhá muže chránit proti virové onemocnění, nachlazení, plísně, parazity a breakouts.
  • Tato aromatická bylina a korenina pomáhá při řešení problémů s vaginální mykózou, ale i hub na houby.
  • Pravidelná konzumace česneku je doporučeno také pro osoby s alergiemi, protože to snižuje některé z příznaků alergie.
  • Je také vhodný pro diabetiky, protože pomáhá regulovat hladinu cukru v krvi.
  • Protože má česnek schopnost podporovat krevní oběh, může fungovat také jako přírodní afrodiziakum.
  • Česnek je užitečné pro problémy s trávením. To také podporuje činnost střev.
  • Máte problémy se zrakem? Také zde, aby vám pomohou konzumace česneku. Quercetín, vitamin C a selen jsou bojovníci proti zánětu oka, a regulovat otok.
  • Některé z nich, spolu s dalšími výživné jídlo používán k odstranění akné.

Česnek a živin

Česnek je bohatý na vitamíny skupiny B, zatímco nejbohatší zastoupení má vitamin B6. 100 g česneku pokryje potřebu tohoto vitaminu na téměř 95 procent. Kromě toho, česnek je bohatá na vitamin C, měď, železo, vápník, selen, mangan, zinek a další prospěšné látky (alicín, quercetín). Zatímco to obsahuje minimum kalorií (149 Kcal/100 g). Složení a pozitivní účinky česneku takže rozhodně stojí za to, být zastoupeny v naší stravě pravidelně.

Zdroj foto: www.freedigitalphotos.net (Rozmarýn Ratcliff)

Napsat komentář