Chia byla pro obnovení svalové hmoty po tréninku

V Jižní Americe jsou součástí stravy pro stovky let. Představují vynikající doplněk stravy pro obyčejné lidi, ale také pro ty, kteří milují sport, nebo chudnú.

Chutné jsou v přírodním stavu, protože mají příjemnou chuť, která připomíná oříšky. Můžete je přidat do ovesné vločky, pyré, pudingov, domácí chléb, dorty, sušenky nebo jogurt. Skvěle slouží také jako náhrada za sportovní nápoj po tréninku, jako jsou zapojeni do obnovy svalové hmoty. Kromě toho, že obsahují téměř žádné cukry.

Chia jsou plná živin

I když jsou drobučké, jejich nutriční hodnota je téměř neuvěřitelné. 2 lžíce chia obsahuje přibližně 137 kalorií, 12 g sacharidů, z nichž až 11 gramů představuje vláken. Přičemž doporučená denní dávka vlákniny pro dospělého je 30 gramů. V tomto množství jsou zastoupeny také 4 g bílkovin a 9 gramů tuku, s asi 5 gramů formě omega-3 nenasycených mastných kyselin. Z vitaminů jsou obsaženy zejména ty ze skupiny B (B1, B2, B3). Z minerálních látek jsou to vápník, mangan, hořčík, fosfor a zinek.

Proč jíst chia?

  • jsou bohaté na omega-3 nenasycené mastné kyseliny, které mají protizápalovými vlastnosti, podporu činnosti mozku a snížení hladiny cholesterolu v krvi
  • díky obsažené vlákniny starost: zajistit řádné fungování střev a přispívají ke snížení hladiny cholesterolu v krvi
  • představují bohatou zásobu antioxidantů, které bojují proti volné radikály a předcházet nemocem
  • obsahují minimum sacharidů, nebo koncesionář je v nich zastoupena, aby vlákna, to znamená, že nezpůsobují kolísání hladiny cukru v krvi (ideální pro diabetiky)
  • relativně vysoký obsah kvalitní bílkoviny, což chia semiačok ideální potravinou pro všechny, co športujú (podílet se na obnově svalové hmoty, eliminovat přejídání, a atd.)
  • pomoci zhubnout, a to nejen kvůli bohatství vlákniny, ale také díky přivedla před příslušný obsah bílkovin
  • vhodné do jídelníčku ty, kteří mají problémy s kardiovaskulární onemocnění a diabetes
  • jsou prevencí proti osteoporóze, protože jsou v nich zastoupeny vápník, fosfor a hořčík
  • zlepšit vyrobeny výkon ve sportu, se doporučuje jako náhrada za sportovní nápoj (ve srovnání s tím neobsahují cukr, a jsou zastoupeny všechny důležité živiny)
  • neobsahují lepek, takže jsou vhodné pro bezlepkovou dietu

Jsou výživné, cenově dostupné a chutné

Chia shromažďovali ve specializovaných bio prodejnách nebo prodejnách se zdravou výživou. Jsou cenově dostupné a chutné. Můžete vzít s sebou kamkoli a zasýtiť je v době, kdy nemáte čas na normální jídlo. Také si můžete připravit jeden z následujících receptů:

Čoko-chia pudink s malinami

Čokoládový pudink s borůvkami a malinami

Kakao, chia puding

Zdroj foto: www.freedigitalphotos.net (chia semena)

Napsat komentář