Cuketa nakrmit, očistit a vyživí. Je také vhodný na hubnutí

Cuketa je skvělá zelenina (podle správnost dříve, ovoce). Hodí se do jakékoliv letní jídlo. Cuketa, nicméně, dnes jsme se po celý rok.

Cukety mají různé barvy, tvary a velikosti, ale většina z vlastností, jsou podobné. Výhodou cukety je, že můžeme sníst celé. Jíst slupky, dužiny a semen, některé dokonce i květiny.

Jaké výhody jsou předány na?

  • Cuketa je plná antioxidantů a zejména alfa a beta karoténov.Obsahuje významné množství luteínu a zeaxantínu. Tyto karotény sloužit například k ochraně očí. Nachází hlavně ve slupce, proto cuketa nešúpte, ale přidat ji do jídla celku.
  • Pokud jde o zachování živin, takže jednotku na úpravu stává příprava v páře. Výhodou je, že tyto živiny jsou dobře zachovány i po zmrazení a následné přípravě ve vodě.
  • Cuketa je mezi škrobovitú zeleniny. I když škrobů ve stravě je obvykle víc než dost, cuketa, nicméně, také obsahuje pektin, speciální polysacharid. Pektin v různých studiích ukázal jako prevence proti diabetes typu 2 a zlepšit regulaci inzulínu.
  • Cuketa obsahuje vitamíny, minerály a omega-3 mastné kyseliny, které pomáhají při regulaci hladiny cukru v krvi.
  • Díky mnoha složek, má také anti-pobuřující vlastnosti.
  • No to také pomáhá při hubnutí. Má málo kalorií, díky vlákniny obavy: má sýtiacu schopnost a kromě toho pomáhá regulovat hladinu cukru v krvi.
  • To je skvělé pro naše srdce. Cuketa obsahuje významné množství draslíku, a tím snižuje krevní tlak. Pomáhá snížit homocysteín, který je zodpovědný například na infarkt.
  • Podobně, jako její sestra okurky a cibule zmírňuje otoky kolem očí, pokud daný narezaná na plátky.
  • Je prevence proti dně. Dna je bolestivé onemocnění (zánět kloubů), které vytváří zbytečné množství kyseliny močové v těle. Cuketa je zdrojem omega-3 mastných kyselin a anti-pobuřující karotenoidy, které blokují účinky nadměrné kyseliny močové.

Co je obsaženo v 1 hrnku (180 g)

  • kalorie: 36
  • glykemický index je velmi nízký
  • měď 21 % DDD
  • mangan 19 % DDD
  • vitamin C 13 % DDD
  • hořčík 11 % DDD
  • vláknina 10 % DDD

Jak vybrat ten správný cukety?

Cuketa musí být vzhledem ke své velikosti, těžké a mají leklý povrch. Velkou pozornost je třeba mít na tření. Jsme obchod bez umytia v chladničce. Pokud máme velké množství, a my chceme, aby to zamraziť, jsme dát na 3 minuty na páru a pak to bude nechat vychladnutú v mrazáku.

Použití:

  • Cuketa může pridaváť téměř každém jídle: do leča, do gulášu, těstoviny a podobně.
  • Cukety můžete připravit v podobě pánev koláče. Recept je podobný přípravě bramborového pánev koláče, ale cuketu nahradí brambory.
  • Cuketa může předložit jako přílohu: grilovanou, opekanú v pánvi, nastrúhanú atd.
  • Cuketu můžete nahradit cestovinu: cuketa nastrúhame škrabka na brambory a chvilku pro kokosový tuk.
  • Pečeme jí koláče. Použit místo jablka, pak těsto vláčnejšie.
  • Cukety můžeme setkat maso, houby, sýr a zapekať.
  • Z dýně můžeme dokonce cukroví.

Zdroj foto: flickr.com Zdroje: Antonious GF, Snyder JC, a Dennis S. Těžké kovy v letní squash ovoce pěstované v půdě mění se komunálních čistírenských kalů. J Životní Prostředí Sci Zdraví B. Feb 2010;45(2):167-73. 2010. Bannayan M, Rezaei EE, a Alizadeh. A. Klimatické Vhodnosti Rostoucí Letní Squash (Cucurbita pepo L.) jako Léčivá Rostlina v Íránu. Není To Sci Biol 2011; 3(2):39-46. 2011. Choi H, Eo H, Park K et, nebo A voda-rozpustný extrakt z Cucurbita moschata ukazuje, anti-obezita účinky by se řízení metabolismu lipidů v vysokým obsahem tuku strava indukované obezity myší model. Biochem Biophys Res Commun. 2007 Aug 3;359(3):419-25. Epub 2007 25. Května. Chyby v: Biochem Biophys Res Commun. Feb 2008 1;366(1):269. 2007. Danesi F a Bordoni A. Vliv domácí zmrazování a italský styl vaření na antioxidační aktivita jedlé zeleniny. J. Food Sci. 2008 Aug;73(6):H109-12. 2008. Dixit Y a Kar. A. Ochranný roli tři drůbežího masa (kodifikované znění slupky v alloxan indukované diabetes mellitus u myších samců. Rostlinné Potraviny Hum Nutr. 2010 Sep;65(3):284-9. 2010. Jayaprakasam B, Seeram NP a Nair MG. Protinádorové a protizánětlivé aktivity cucurbitacins z Cucurbita andreana. Cancer Lett. 2003 Jan 10;189(1):11-16. 2003. Li FS, Xu J, Dou DQ et nebo Struktury nové fenolické glykosidy ze semen Cucurbita moschata. Nat Prod Commun. 2009 Rpsn;4(4):511-2. 2009. Nara K, Yamaguchi, Maeda N et nebo Antioxidační aktivita ve vodě rozpustný polysacharid v dýně ovoce (Cucurbita maxima Duchesne). Biosci Biotechnol Biochem. 2009 Června;73(6):1416-8. Epub 2009 Jun 7. 2009. Nosálová G, Prisenznáková L, Kostálová Z et nebo Supresivní účinek pektinové polysacharidy z Cucurbita pepo L. var. Styriaca na kyselinu citronovou-indukované kašel reflex u morčat. Fitoterapia. 2010 Listopad 7. [Epub ahead of print]. 2010. Priyadarshani JSEM a Chandrika UG. Obsah a in-vitro přístupnost pro-vitamin A karotenoidy ze Srí Lanky, vařené non-listová zelenina a jejich odhadnuto, příspěvek na vitamin požadavek. Int J Food Sci Nutr. 2007 Dec;58(8):659-667. 2007. Sarkar S a Buch D. Účinek zralé plody dřeň extrakt Cucurbita pepo Linn. v aspirinem vyvolané žaludeční a duodenální vředy u potkanů. Indická J Exp Biol. Sep 2008;46(9):639-45. 2008. Lidé, kteří si přečetli tento článek, a obává se také o:

Cuketový posúch s ricottou, baklažánom a bylinkami /celozrnný/Cuketový posúch s ricottou, lilkem a bylinkami /celozrnný/

Cuketový posúch z špaldovej mouky.

Chrumkavé cuketové plackyKřupavé cuketové palačinky

Cuketa je skutečně úžasný crop, jak je znázorněno tím, že to je skvělý prostředek k detoxikaci organismu.

Plnená cuketaPlněné cukety

Cuketa má nízký obsah kalorií a je vhodný pro snížení cholesterolu nebo hmotnosti.

Anketa To, co nejvíce chcete přečíst na našem portálu?

Články o cvičení a různé typy školení. Informace o dieta a zdravé hubnutí. Motivační tipy, příběhy lidí a fitness trenéři. Pozvánky na sportovní události.

Celkem hlasů: 189

Autor článku Petra KopeckaIng. Petra Kopecká

Jsem certifikovaný nutriční specialista a zakladatel výživa poradenství – komplexní výživa. Komplexní výživa je pro každého, kdo chce zhubnout ,udržet váhu, zvýšit výkon, a přitom jíst, pracovat, jíst skutečné jídlo a ne jeho náhražku. V oblasti výživy se neustále vzdelávam již 7my rok a klientům přináším nejnovější informace o výživě, které jsou založeny na vědecky doložených důkazů založených a ověřených v praxi. http://www.komplexna-vyziva.sk Další články od autora

Napsat komentář