Důležité omega-3 mastných kyselin. Proč naše tělo potřebuje?

Ukázalo se, že omega-3 mastné kyseliny mají schopnost snížit degradace (ztráta) svalových vláken. Způsob, jakým to funguje je, že omega-3 zabudujú do svalových buněk a následně stimuluje anabolické děje (svalový růst) uvnitř buňky.

Omega-3 mastné kyseliny, samozřejmě, není nutné, aby přijímat pouze tabletkovej formě, ale mohou být přijata pomocí jídlo. Které potraviny obsahují největší množství omega-3 mastných kyselin?

Kde hledat omega-3 mastných kyselin?

V rostlinné říši nejvíce omega-3 patří lněná semínka, ale tento zázrak najdeme také ve zdravé ryby, které je někdy velmi obtížné posoudit. Nejzdravější jsou ve skutečnosti ty, které byly uloveny ve volné přírodě. Pokud se vám podaří zjistit, v kterých vodách plaval ryby, které máte v plánu koupit, vyberte si zejména lososa, velké množství omega-3 mají také sardinky s kostmi, ančovičky, makrela obecná, pstruh duhový, atlantic sledě obecného, mečouna obecného hladké nebo tuňáka, bílá.

Proč kromě anabolizmu jsou omega-3 mastné kyseliny dobré?

Omega-3 zabudúvajú do buněk, takže jejich membrány se stal priepustnejšie, a proto mohou být buňky mezi nimi lépe komunikovat. To například znamená, že neurotransmitery, jako je serotonin a dopamin, které jsou potřebné k navození dobré pocity, se může dostat do buňky mnohem snadněji. Další výhodou omega-3 mastných kyselin, které mají také protizánětlivé účinky, což pomáhá při léčení téměř všech degenerativních onemocnění. Oni také podporují krevní oběh, působí na ředění krve a pomáhají snižovat krevní tlak, brání ukládání LDL cholesterolu v cévách, jsou důležité na zvýšení mozkové aktivity při učení, kdy procesy zapamätávania a regulaci psychiky.

Nejjednodušší způsob, jak zvýšit příjem omega-3 nenasycených mastných kyselin, je přidat jednu polévkovou lžíci lněného semínka, nejlépe čerstvě rozomletých jíst obilovin a alespoň 2x týdně vzít rybí maso.

Zdroj foto: www.freedigitalphotos.net (moggara 12)

Napsat komentář