Fitlopta: Pro stabilitu, lepší držení těla a sexy břicho

Fitlopta dostal do evropských zemích v osmdesátých letech minulého století. Joanne-Posner-Mayer byl jedním z prvních, který se zasloužil o jeho použití ve fitness. Fitlopta slouží nejen ke zlepšení držení těla nebo získání lepší stability, ale přes to může být skvělý rozvíjet břišní svaly. Zde je jednoduchý průvodce pro výběr a cvičení s fitloptou.

Jsou nedílnou součástí tělocvičen, rehabilitačních center a populární cvičebnou nástroj pro domácí cvičení. Pokud chcete dosáhnout opravdu dobrých výsledků, v první řadě, vyberte příslušnou velikost fitlopty a seznamte se s principy cvičení.

Jak vhodně zvolit velikost fitlopty?

Nejjednodušším kritériem pro výběr fitlopty je výška, ale je třeba vzít v úvahu i pravidla správného sezení. Jak na to? Nejmenší koule o průměru 45 cm jsou vhodné pro děti a osoby s výškou do 140 cm. Míč této velikosti (nebo menší s průměrem 35 cm) mohou být použity pro cvikoch pánevního dna nebo precvičovaní břišní svaly, když je míč umístěn mezi kolena.

To je číst podle následující tabulky:

Velikost (průměr) fitlopty v cm

Výška v centimetrech

55

140 do 160 cm

65

160 do 170 cm

75

170-180 cm

85 až 95 cm

Nad 180 cm

Správné sezení na fitlopte je důležité

Také sedí na fitlopte má své zásady. Nejdůležitější z nich zní – Kolena musí být nižší než kyčelního kloubu (samozřejmě, sedíme uprostřed fitlopty). Vzadu je vystretý, ramena směřují dozadu, hrudník je vypnutý, nohy rozkročené na šířku ramen, lýtka jsou kolmo k zemi a nesmí dotknout míče.

Cvičení s fitloptou je efektivní, protože…

  • pomáhá při problémech s páteří
  • všechny pohyby vycházejí ze středu těla neboli core (svaly zad, břicha a pánve) – cvičení s fitloptou tyto svaly posiluje, zlepšuje celkovou stabilitu, chrání páteř, a je užitečné při provádění běžných činností
  • je řešením pro svalové dysbalanciu (nerovnováha), což způsobuje nejen špatné držení těla, ale také bolest
  • pomocí fitlopty můžete cvičit intenzivněji – větší míč je obtížnější udržet rovnováhu, a tím více úsilí člověk musí vynaložit
  • to je užitečné pro začátečníky, protože se naučíte zásady správného držení těla během cvičení
  • fitlopta je levné, snadno dostupné a bezpečné praxe průvodce
  • cvičení se provádí pomocí fitlopty jsou zajímavější, zábavnější, efektivnější a spalovat více energie
  • pomocí fitlôpt můžete efektivně posilovat různé části těla, nebo si dopřát v akci kardio cvičení (skvělý například, skákání)

Sexy břicho s fitloptou

Při cvičení břicha s fitloptou (nebo bez něj), mějte na paměti, že více efektivní je 5 správně provedených opakování cviku, než 100 chyby přiřazení nesprávné přípony. Myslet při posilování břicha s fitloptou?

Ujistěte se, že t-bar zatlačená do fitlopty (nebo podložky). To zajistí nejen stabilitu, ale také posílit hluboké svaly břicha. Vytáhnout, například, když "brušákoch" trénovat svaly břicha a ne mandlí páteře, pohled směřuje vzhůru a poskytnout pomoc, aby vám s rukama – ruce za hlavu, lokty směřující do stran a nikoliv dopředu.

Inspirují vás následující video:

Pro zaneprázdněné tu máme 10 minutový trénink na každý den:

Napsat komentář