Ideální strava pro sportovce

Pokud je vaším cílem hubnutí, nebo získat co nejvíce svalů, strava bude vždy nejdůležitější součástí vaší sportovní program.

Můžete trénovat dlouho a tvrdě, ale pokud vaše strava správně nastaveny, nikdy se vám nepodaří dosáhnout postavy snů. Tělo se vždy spoléhá na živiny z potravin, jejichž konzumace pomáhá vytvořit příznivé prostředí, a to buď na hubnutí nebo nabírání. I když tam je velké množství potravin, které mohou pomoci, tam jsou sedm takových, které by měly být na vašem nákupním seznamu by se měly objevit vždy. V dnešním článku vám každý z nich trochu podrobněji popíšu.

Bílky

Proč každý úspěšný kulturista obsahuje bílkovin do svého jídelníčku? Důvod je jednoduchý. Bílky mají bílkoviny a tuky v poměru 60:1, což znamená, že vaječné bílky jsou nepochybně jedním z nejčistších proteinů na světě. Bílky mají také velmi vysokou biologickou hodnotu, což znamená, že velká část absorbovaných proteiny jsou snadno použit pro syntézu bílkovin. Také obsahují velmi málo sacharidů a jsou zdrojem vitamínů a minerálů.

Kuřecí

Kuřecí maso by měly být zahrnuty ve stravě každého kulturistu, protože kromě toho, že je zdrojem vysoce kvalitních bílkovin, ale také má nízký obsah nasycených tuků.

Ryby

I když je stále opakuje, že je třeba, aby jíst maso, které je nejnižší v tuku, ryby se udělala výjimka. Ryby by mohly obsahuje tuk ve formě omega-3 mastných kyselin, které podporují růst svalů, brání ukládání LDL cholesterolu, pomáhají snižovat krevní tlak a mají protizánětlivé účinky.

Fazole a luštěniny

Pokud máte skutečný zájem o budování svalové hmoty, určitě byste neměli ignorovat sílu fazolí a luštěnin. Když se mluví o kulturistických potravin, každý může okamžitě zavést libové maso. Co vás většinou nikdo neuvedomí, je, že i fazole je chutný a velmi výživný zdroj bílkovin a vlákniny. Vláknina je důležité pro pravidelný pohyb ve střevech a také správné sekreci inzulínu, což je důležité pro růst svalů. Fazole je velmi vhodnou volbou, protože poskytuje téměř 14 gramů bílkovin na šálek.

Libové červené maso

Libové hovězí maso představuje bohatý zdroj bílkovin, železa, zinku a vitaminu B. Jako hovězí maso obsahuje i vyšší množství nasycených tuků byste měli konzumovat každý den.

Polysacharidy nebo sacharidy s nízkým glykemickým indexem

Svaly nejsou tvořeny pouze proteiny. Na tvorbu a udržování svalů je také potřeba, aby se pomalu vstrebateľné sacharidů. Vyskytují především v potravinách, jako jsou ovesné vločky a sladké brambory. Polysacharidy jsou důležité hlavně proto, že během tréninku jako zdroj energie používá glykogenu uloženy ve svalech, a když glykogenu ve svalech dojde, tělo začne na energii přímo do svalů, což způsobuje jejich degeneráciu. Proto je důležité, aby vaše svaly pracovat na maximální úrovni, obdrží porce pomalu vstrebateľných sacharidů.

Voda

Ve vašem arzenálu by být na prvním místě by vždy měla být voda. Jednoduché vysvětlení je, že přibližně 70% těla je voda. Svaly, tkáně a vazy, všechny obsahují vodu, a dokonce i vaše životní tekutina – krev je hlavně voda.

Takže pokud chcete zhubnout, nebo získat svaly, měli byste se vždy vyhnout prázdné kalóriám, které nedělají nic jiného, jak to, že přidáte tuk na okolní dříku a po stranách. Vždy musíte pečlivě vybrat správné potraviny, a zahrnout je do své každodenní stravě. Pokud jste si to, není pochyb o tom, že jste na správné cestě k dosažení postavu svých snů.

zdravedesiate

Zdroj foto: unsplash.com

Lidé, kteří si přečetli tento článek, a obává se také o:

Prečo je kváskový chlieb zdravší? prezradí lenka mančíkováProč je kváskový chléb zdravější? Prozradí Lenka Mančíková

Jste vždy chtěli upéct kváskový chlebík, ale chybí vám odhodlání? Poradenství od profesionálky, aby to!

Prečo by mali športovci jesť zelený jačmeň?Proč by měli sportovci konzumovat zelený ječmen?

Zelený ječmen obsahuje důležité minerály, které jsou také potřebné pro zvýšení výkonu a rychlejší regeneraci po tréninku.

Biela verzus hnedá ryža. ktorá je lepšia?Bílá versus hnědá rýže. Který je lepší?

Nadměrná konzumace bílé rýže zvyšuje riziko vzniku cukrovky druhého typu. Riziko je vyšší, když příjem 5 porcí za týden.

Napsat komentář