Jak, aby se zabránilo cholesterolu a trans-mastným tuku?

Cholesterol a trans-mastné tuky se nacházejí v živočišných produktech, jídlo z fast-food, ale také v sladkom pečive, zda cukrovinkách.

Konzumace trans-mastných kyselin je spojena se zvýšeným rizikem vzniku kardiovaskulárních onemocnění (zvýšení hladiny LDL cholesterolu a triglyceridů v krvi), diabetes, nadváha, obezita, rakovina a další onemocnění. Zdrojem těchto tuků jsou nejen škvarky, slanina a klobásy, stejně jako mnoho pekárenských výrobků. V jaké potraviny jsou tyto nezdravé tuky našel? "Trans-mastných kyselin a nezdravé tuky vůbec jsou obsaženy především v ztužené potravinářské tuky, které se přidávají do koláče, pečivo, cukrovinky, zmrzlina, keksíkov, slané tyčinky, čaje, pečení, krekrov, čokolády… Dále jsou zastoupeny v tuku zarostlé, nízké kvality části zvířat (hovězí, podbradok, škvarky). Je vhodné sledovat spotřebované množství vajec, protože i tady platí, že moc je škodlivé. Nezdravé tuky se nacházejí v plnotučnom kravskom mléko a výrobky z nich, také zjistil, s máslem a olejů určených pro smažení," jmenuje hlavní zdroje škodlivých tuků nutriční poradce Libor Javro.

Doporučujeme, abyste si přečetli: Obsahují vepřové sádlo do zdravé výživy? Tipy, jak spotřebu nezdravých tuků snížit

Zní to jako doporučení nutričního poradce? "Snížit ty tuky, radím svým klientům vzorec: všeho s mírou. Pokud chcete, aby se zabránilo nadměrné příjem špatných tuků, jíst tyto potraviny v optimálním množství. Nicméně, to je někdy náročné, proto je třeba vždy přemýšlet o tom, co potravin, které jíte. Dejte si pozor zejména při nákupu potravin, protože trans-mastné tuky se nacházejí i tam, kde byste to nečekali," radí Libor Javro.

Co jiného můžete dělat? Možnosti jsou mnoho. Zkuste udržet na uzdě svou chuť na sladké a vyhnout se běžným sladkostiam, sladkému pečivu, zákuskom a dort. Vybrat zdravější alternativy, které jsou k dispozici v běžných obchodech, jako jsou například high-kvalitní tmavá čokoláda, sladkost ze sušeného ovoce a semen atd., Mnohem lepší, nicméně, pokud se vám dorty nebo sušenky si můžete připravit doma, protože výběr surovin záleží na vás. Hodně zajímavých receptů na sladké a hlavně zdravé pamlsky lze nalézt také v sekci Recepty.

Při tepelné úpravě pokrmů používejte kvalitní tuky v podobě kokosového a palmového oleje nebo másla ghí (ghee), které mají vysokou tepelnou stabilitu. Vyhněte se rafinovaným olejem a margarínom.

Doporučujeme, abyste si přečetli: Nahradit klasické máslo ghí. Je to zdravější a vhodné i pro alergiky Připraveno ve spolupráci s výživovým poradcem Ing. Liborom Javrom z www.vyzivovestudio.sk Máte chuť na zdravou verzi dezert? Zkuste ovocný RAW dort podle našeho videoreceptu.

Napsat komentář