Jak běhat, když chci zhubnout?

Jaké běhu na výběr, aby jeho tělo spálili co nejvíce tuku? Je lepší spustit intervalovo na čas nebo vzdálenost?

Ti, kteří se snaží zbavit nadbytečných kilogramů, dát si často otázku: "Jak běhat, když chci zhubnout?" Některé přistoupit na možnost spustit tři dny týdně po dobu alespoň 45 minut, příště bude volit specifické vzdálenosti, která musí být několikrát týdně, povinný zúčastnit. Nicméně, zvolte intervalový trénink.

Chudnete? Běh je to pravé!

Hubnutí vyžaduje motivaci. A pevný cíl. Mnoho chudnúci se dopouštějí zásadní chyby. Chcete zhubnout rychle a snadno. To, bohužel, není možné. Pokud se člověk chce opravdu zhubnout, musíte upravit jídelníček, věnovat se upřímně aeróbnemu jsem silovému tréninku. Jeden z nejdostupnějších a nejoblíbenějších cardio aktivit je již zmíněný BĚH.

Pokud se rozhodnete spustit zhubnout, by měli dodržovat určité zásady. V první řadě běžet pravidelně a správnou technikou, ne podceňovat kvalitní sportovní obuv, a zejména, aby se seznámili s tepovou frekvencí (více na toto téma viz článek Jak srdeční frekvence ovlivňuje vaši kondičku a zdraví). O důležitosti srdeční frekvence není pochyb o tom, ani trenér Mark Vojník: "Jako fitness trenér, aby jejich klienti, kteří chtějí zhubnout, doporučuji aerobní trénink (většinou běh nebo rychlá chůze) na úrovni 65-75% maximální srdeční frekvence. Je nutné kardio aktivitu alespoň třikrát týdně po dobu alespoň 45 minut. Samozřejmě, že objem, nebo minutáž postupně zvyšuje." Pro udržení řekl, srdeční frekvence z výroby energie v lidském těle ve větší míře podílí tuky. Právě hubnutí je pro všechny, kteří se snaží zhubnout, klíč.

Nevíte jak pro sledování optimální tepové frekvence? V tomto případě jsou dobří pomocníci při spuštění časovače puls. "Svým klientům doporučuji, časovače pulzovej frekvenci, díky které budou vědět, do jaké míry aerobní zóně rozsahu," dodal zkušený trenér.

‚re ven a asi pro některé jeden týden? Pak zkuste intervalový trénink

Běh několikrát týdně nejméně 45 minut, to trvá dlouho. Pokud to vzhledem k pracovní povinnosti a rodinné záležitosti, nemusíte dát pryč, zkuste spustit kolem intervalovo. Forma intervalový trénink je označován jako velmi efektivní a časově úsporné. V rámci tohoto typu školení je v přesných intervalech střídají intenzivní a méně aktivní fáze, která zlepšuje vytrvalost. Proto v minulosti, použití intervalového tréninku, a to zejména pro profesionální sportovce. V současné době mu patří čestné místo také ve vzdělávání běžné sportovní nadšence. Nicméně, je tam jeden háček: "Tato forma cvičení doporučuji k budování aerobní základny. Adaptace organismu na vytrvalostnú zátěž je asi šest až osm týdnů, až pak bych postupně do tréninku v kontrolovaném intervalový trénink," říká ze zkušenosti Mark Vojník.

Další otázka je, zda to je intervalový trénink je určen také pro hubnutí? "Intervalový trénink je také vhodné pro hubnutí, ale musí být cílené a koncepční. Klient musí být na intervalový trénink dost aerobní připraveni," varuje Mark Vojník. Co je však důležité, v rámci této přípravy dochází hlavně ke spalování tuků, a to nekončí spolu s během, ale pokračuje, i když teď už ne spustit. To zní slibně, co říkáte?

Připraveno ve spolupráci s bežeckým trenér Marek Vojníkom z www.itrener.sk

Zdroj fotografií: adidas

Lidé, kteří si přečetli tento článek, a obává se také o:

Beháte? netrápte svoje telo nesprávnym dýchaním!‚re ven a asi? Nebojte se, vaše tělo špatné dýchání!

Běh má neuvěřitelné kouzlo. Kdo pravidelně běhá, ví, o čem mluvím. Kromě fantastické pocity, že přináší kvantum zdraví pozitivní aspekty.

Na svoj prvý polmaratón sa musíte dobre pripraviťNa svůj první půl maraton musí být dobře připravit

Máte cíl, který je zabehnutie polmaratónu. Motivace, které nutí vás, aby prokázal sami sebe, a jiní, že ji máte.

Anaeróbny prah pri behu. prečo je dobré o ňom vedieť?Anaerobní práh při spuštění. Proč je dobré o tom vědět?

Schopnost vykonávat fyzickou aktivitu na úrovni anaerobního prahu pro tak dlouho, jak je to možné, svědčí o dobrý vývoj stavu.

Napsat komentář