Jak posílit hluboký stabilizační systém

Střed těla a svaly, které vytváří, představuje nejdůležitější část těla zapájanú při každém pohybu.

Takže pokud chcete být rychlý, silný a flexibilní, je nezbytné, aby tyto vlastnosti splňují především svaly, které jsou umístěny v centru vašeho těla.

Mezi hlavní svaly hlubokého stabilizačního systému patří svaly pánevního dna, příčný břišní sval, krátkých svalů páteře a bránice. Tyto svaly pracují vždy společně, což znamená, že je pro ně důležité i správnou souhru.

Když tyto svaly procvičovat

I když jsou v běžném cvikoch tyto svaly určitým způsobem zatížen, není na škodu provádět během tréninkové jednotky z několika cvičení s hlavním cílem posílení tohoto systému. To je často o izometrické cvičení (není pravidlem), jehož cílem je udržovat správnou pozici těla po určitou dobu.

Jako hluboký stabilizační systém praxi Hlavní zásady cvičení:

  • celé cvičení drží vaše tělo vzpřímeně
  • pohled směřuje přímo před sebe, ramena jsou uvolněná do šířky, lopatky jsou staženy dolů od uší
  • pánev je v neutrální pozici: břišní svaly jsou mírně aktivní, jak by se vám líbilo pupku napnúť spodní části směrem k páteři
  • kolena jsou uvolněná, v žádném případě nemají dát
  • volně dýchat a bez zadržení dechu (dýchání nosem, výdech ústy)
  • cvičení hlavně na správnou koordinaci pohybu a přesnost, ne počet krát (první 2 až 3 týdny 4 až 5 opakování, později můžete přidat až 10 opakování)

Základní 8 cvičení na posílení hlubokého stabilizačního systému

1. prkno

2. skracovačky s prenášaním a prechytávaním míč mezi ruce a pokrčenými nohy vleže na zádech

3. panvový most

4. boční prkno

5. príťahy vystretých nohy pod hrudník v planku s nohama na fitlopte

6. baterie s vystretou nohy a ruce na kříž v podporu kľačmo

7. pomalý běh na čtyři

8. Ruské merry-go-round

Když bude váš trénink patří již zmíněné cvičení, hluboký stabilizační systém precvičíte na 100% a když se jejich pravidelné opakování, uvidíte postupné zlepšování vaší stability. Po každém cvičení, protažení (alespoň 10 – 15 minut), a to především zatížené svalové skupiny. Existuje mnoho cvičení, které můžete udělat váš trénink obohacující. K nim se dostaneme někdy příště.

Lidé, kteří si přečetli tento článek, a obává se také o:

Hlboký stabilizačný systém. ako to s ním vlastne je?Hluboký stabilizační systém může brzdit váš výkon

Vytrvale však ignorujeme cvičení, které posiluje hluboký stabilizační systém.

Zamerané na coreZaměřuje se na jádro

Tak jako rostliny mají kořeny v zemi, a my, lidé, jsme vaše centrum.

Oliver kuchta: funkčný tréning uľahčí každodenný životOliver Kuchta: Funkční trénink usnadní každodenní život

Při provádění jakýkoli druh výcviku stále platí určité obecné zásady.

Napsat komentář