Jak srdeční frekvence ovlivňuje vaše cvičení a kondičku

Chcete zhubnout? I sport má své zásady. Tělo spaluje tuky nejefektivněji na 60 až 70 procent z vaší maximální tepové frekvence. Své opodstatnění však mají také sporty s vysokou a nízkou intenzitou. Jak to je?

Srdeční frekvence nebo maximální vaginální frekvence hraje při hubnutí důležitou roli. Díky tomu můžeme určit, kdy tělo nejlépe spaluje tuky celkem nebo celkový počet kalorií.

Jako maximální srdeční frekvence se vypočítá?

Maximální tepová frekvence (MTF) je maximální počet tepů srdce za minutu. Tento ukazatel je důležitý pro měření intenzity tréninku. Díky němu můžeme sportovat (a zhubnout) bezpečně a efektivně.

Nejlepší způsob, jak vlastní systém MTF zjistit, je klinické testování v podobě zátěžových testů. Pokud nemáte tuto možnost, pomůže vám jednoduchý vzorec:

Předpokládané male MTF = 220 – věk

Předpokládané MTF ženy = 226 – věk

Příklad: MTF 35 let ženy se vypočítá jako 226 – 35 = 191

Víte, že vaše MTF? Takže je správné použít!

Maximální tepovou frekvenci by měl poznat každý z nás. To je důležité při plánování činností, jak udržet naše srdce zdravé. Můžete to udělat bez něj, nebo proces hubnutí. Tak například člověk, jehož cílem je udržení zdraví a vitalitu, to je dost, pokud bude populární sport do praxe v 50 až 60 + % z MTF. Pro celkové spalování tuků je potřeba, signál v 60 až 70% MTF. Pro posílení imunitního systému a budovat vytrvalost je doporučeno, aby sport v 70 až 80-pět % z MTF.

Kdy je nejlepší spaluje tuk?

Podle odborníků sportovní třikrát týdně po dobu 30 minut při 60 až 70 procent MTF vede k efektivnímu spalování tuků. To, co se děje, nicméně, při intenzivní sportovní aktivity? Hnutí v 80 až 90% MTF, může být popsán jako intenzivní. V tomto typu pohybu dochází k většímu počtu celkově spálených kalorií. Takže pokud holdujete "akce" a intenzivní, sportovní, chyba, to rozhodně není. Nejlepší je však kombinace nízké a vysoké intenzity cvičení, které jsou spojeny v intervalovom školení.

Tip na konci

Ať už je váš cíl jakýkoli (hubnutí, udržení zdraví, budovat vytrvalost), pohyb, alespoň 3 krát týdně po dobu 30 minut. Pokud upravíte v menu, budete dělat pitný režim a dopřejte si dostatek spánku, úspěch se jistě v budoucnosti.

Napsat komentář