Jarní zeleniny, které vzpruží tělo a mysl

Jaro na nás i v celé své kráse, a za krátkou dobu budeme také nabídnout první jarní zeleninu, která je bohatá na živiny a také velmi dobře chutná. Se hodí k celozrnnému pečivu, ale také například i do salátů nebo pomazánek.

Po zimě je lidské tělo je unavený a nahromaděné toxické látky. Jak dodat tělu energii a zbavit ho škodlivin? Jedním z nejjednodušších cest je začít konzumovat čerstvé jarní zeleniny.

Česnek

Příchod jara je spojen s obdobím, divoký česnek, který je plný živin a navíc skvěle chutná. Za shození, nicméně, ani pozitivní účinky tradiční česnek, který je antibakteriální. Obsahuje alicín, který je známý jako přírodní antibiotikum a pomáhá v boji proti najrozličnejším bakterií, virů a plísní. V případě, že trpíte nedostatkem železa, vysoký krevní tlak, nebo hladinu cholesterolu v krvi, česnek by ve vaší stravě chybět.

Doporučujeme, abyste si přečetli: Medvědí česnek – jarní hit, se kterým budete fit! Špenát

I když v minulosti nebylo špenát zrovna nejoblíbenější zelenina (zejména pro děti), dnes je situace jiná, protože to je zdrojem mnoha důležitých látek. Je bohatý na nejdůležitější antioxidant, což je vitamin C. obsahuje také vitaminy skupiny B (včetně kyseliny listové), hořčík, železo a další látky. Známé jsou zejména flavonoidy snižují riziko vzniku rakoviny.

Ředkvičky

Jarní období, bez reďkvičiek? Rozhodně to není! Tato křupavá pochoutka je bohatá zejména na vitamíny skupiny B, vitamíny C a E, draslík, železo, měď a další. Nemůžu zapomenout na vlákniny, která příznivě ovlivňuje trávicí procesy. Díky bohaté složení živin, je to dobrý pomocníčkou k podpoře imunitního systému. Vhodný na saláty, sendviče, koláče s ním, nebo chutné jarní mžiku.

Řeřicha

Tento na první pohled nevinný rastlinka je poklad pro zdraví. Je zdrojem vitamínů (A, skupiny B, C, E, K), ale také hořčík, železo, vápník a další látky (quercetín má protizánětlivé účinky). Má mírně štiplavou chuť, a proto je vhodný na pečivo, ale také k dochucení salátů nebo pomazánek. Řeřicha je výjimečné v tom, že to může růst na okenním parapetu po celý rok.

Doporučujeme, abyste si přečetli: Žeruchovo-rajčatový se sezamem Pažitka

Pažitka je známá zejména vysoký obsah vitaminu C, který je v lidském těle mnoho důležitých funkcí. Tam jsou také vitaminy skupiny B, draslík, vápník a železo. Pažitka by měly konzumovat všechny ty, kteří mají oslabený imunitní systém, trpí nechutenstvom, nadúvaním nebo vysoký krevní tlak.

Jarní zeleniny jíst čerstvé

Jaro je ideální období na člověka tím, že jejich stravovací návyky. Jak začít? Zkuste alespoň jedno hlavní jídlo, které jste spotřebované tak daleko, nahradit lahodný zeleninový salát. Zeleninové saláty, připravené z chutnej zeleniny, vynikající zasýtia a dodávají tělu mnoho živin. Chcete-li připravit zeleninový salát budete kromě zeleniny bude také potřebovat kvalitní olej nebo jiný byly (sezam, len, dýně). Jako pro oleje, mezi nejvíce používané patří olivový olej, ale někdy se vyplatí experimentovat a použít, například, lněný olej. Je bohatý na prospěšné tuky, více vitamínů, minerálů a dalších látek. Pomáhá předcházet mnoha civilizačních chorob (rakovina, ateroskleróza, infarkt a podobně).

Doporučujeme: Oleje Alnatura, nákup v síti dm drogerie markt.

ľanový olej

Zdroj foto: www.freedigitalphotos.net (Grant Cochrane)

Napsat komentář