Jízda na kole nemusí být španělská vesnice. Ozrejmíme cyklus pojmy

Naši cyklisté Martin a Lucia jsou již v bicyklovaní doma. Cvičení získali mnoho zkušeností, triků, ale také znalosti z oblasti cyklistiky.

Martin a Lucie se už mohou v oblasti cyklistiky docela dobře zaměřené a nad pojmy jako tempová vytrvalost, IO nebo kadenia rychlost, už vůbec nemusíte přemýšlet. Ale jak je to u nás jiné, které jízda na kole, i když velmi baví, ale jsme odhodláni ho dříve rekreačně? I když to na první pohled nemusí vypadat, není to tak těžké. Začínajícího nadšence pro cyklistiku, ale i rekreační cyklisté, kteří se snaží zhubnout a zlepšit kondici, to je užitečné pro zlepšení športovania znát alespoň základní pojmy.

Cadence rychlost

Počet otáček pedálů za minutu. Jinak, to se nazývá frekvence. Je důležité sledovat to, protože frekvenční oblasti řízení uložit svalového aparátu. Když platnost školení je, podle pořadí, je třeba se na to dívat, nižší počet otáček, tedy mají nižší kadenci, nebo frekvence.

IO

Znamená interval odpočinku. Když intervalovom školení striedame vysoké intenzity a IO, tak intenzivní jízda na kole s fázi odpočinku, během nichž jsme se připravit na další fázi.

Jízda v sedle a ze sedla

Tento styl jízdy se používá zejména jsme si zvykli na změny v tempu a vědět, při jízdě ze sedla, aby urychlila.

Zóny 1,2,3,4

S tímto označením jsou také v Martinovom cyklopláne. Zóna je regenerační zóně ii, je zaměřena na budování aerobní základny, zóna tři je věnován tempovú vytrvalosti, pásmo, čtyři je pod prahem, pásmo pěti nadprahová, zóna šest je zaměřena na aerobní kapacitu a zóny sedm obrátit na anaerobní.

Základní a tempová vytrvalost

Základní vytrvalost, nebo jinak nízkou signál, že jezdí v zóně dva. Jak jsme již zmínili výše, dva prostředky pro budování aerobní základny. To je nejdůležitější pro budování obecné vytrvalosti. Dobře postavený obecné vytrvalosti, pak v dalším tréninkovém procesu představuje základ pro zvýšení rychlosti v dalším tréninkovém procesu. Školení v těchto tepových pásem je lehký, vládzeme bez problémů mluvit a nejsme po něm velmi unavení. Srdeční frekvence tohoto cvičení se pohybuje na hranici 75 % naší maximální tepové frekvence. Význam vzdělávání v této oblasti není třeba podceňovat, protože dobrý vytrvalostní základ, budeme čerpat celou sezonu a budeme stavět na jejich zlepšení v budoucnosti. Tempová vytrvalost se jezdí v zóně tři, která je speciálně zaměřena. Tato zóna je charakteristická vyšší intenzitou, ale z pohledu tréninku není tak efektivní. Občas, nicméně, padá hlavně na sílu školení.

Jako všechny tohoto opatření

Máme objasnit všechny důležité pojmy, ale musíme vědět, jak to všechno měřit. V nejzákladnější vybavení každého sportovce, měli byste si neměli nechat ujít športtester. Jsou to náramkové hodinky, měřič srdečního tepu, který je bezdrátově spojený s hrudníkem. Díky přesné údaje o srdeční frekvenci je športuje efektivněji a hlavně bezpečněji. Pokud sport tester nechcete, víte, jak řídit manuální měření tep nebo pocit: v základní vytrvalosti, neměli byste mít problém mluvit, zatímco při vyšší intenzitě je to již není problém, a také jste zadýchaní. Druhé zařízení, které je potřebné pro správné výpočty, je měřič kadence a rychlosti, které by měly být namontovány na pedáloch na kole.

I poslední nejasnosti a rychle na kole

Když se podíváme na Martinov nebo Luciin tréninkový plán, můžeme se tam objevovat různé "vzorce", jako například: 2 km převodu 53×17 kadenci 100 (3x). Pro ty, kteří jsou jízda na kole není profesionální, to může zdát složité. Ve skutečnosti to je jen rychlý napsat, co má cyklista během tréninku zvládnout. V tomto případě, to znamená, že cyklista odjazdil dvě míle na daný přenos (53×17) ve vysoké kadencii, což představuje sto otáček.

Je důležité vědět, školení pojmy. Je také velmi důležité dodržovat pitný režim. Na pitný režim našich cyklistů je staré minerální vody Budiš.

Napsat komentář