Kelový prívarok s domácím chlebem

Kel má většina z nás spojený s dětstvím, školní jídelna a s krivením nosu. A to je velká škoda. Protože si můžete připravit skvělé způsoby, a kromě toho krížokvetá zeleniny, jako je brokolice, kapusta, zelí, květák, kapusta či růžičková kapusta mají zvláštní význam v prevenci rakoviny vzhledem k obsahu glukozinolátov, silné protinádorové látky, které se nacházejí výlučně v nich.

INGREDIENCE:

  • středně velké kapusty
  • 500 ml vody
  • 2 střední brambory (nakrájené na kostičky)
  • 1 větší brambor postrúhaný
  • 2 ks bobkového dopis
  • sůl, vegeta bez glutamátu sodného
  • pohánková moučky na zahuštění (nemusí být)
  • domácí chléb (recept již brzy)
  • sójové kostky namočené 24 hodin v teplé vodě s vegetou nebo bujónom
  • středně velká cibule
  • olivový olej
  • koření: vegeta bez glutamátu sodného, červená paprika, majoránka, černý pepř, sůl
  • česnek

Postup:

Kel a zbavíme vnějších listů, dokud čisté, listy jsou od sebe odděleny a každý zvlášť umyjeme. Brambory a kapustu nakrájíme na menší kousky, vše dohromady smícháme a nasypeme do připraveného hrnce.

Zalijeme vařící vodou (500 ml), osolíme, přidáme vegetu a bobkový list a vaříme na středním plameni asi 25 minut. Asi po 15 minutách vaření přidáme nastrúhaný brambor, které prívarok zahušťování.Nakonec, těsně předtím, než zavřel sporák, prisypeme pohánkovú jídlo, a dobře rozmiešame celou hmotu pohromadě.Zatímco můžeme připravit sóju. Trik je v tom, že to musí být den dopředu namočené vodou, aby byly měkké a ne tvrdé. Tyto detergenty sójové "vyžmýkame" přebytečnou vodu na pánvi najeleme olivový olej, hodíme cibuľku, a když je zlatá, přidáme sójovou a asi 5-7 minut restujeme. Po odstavení z ohně, posypeme mletou červenou paprikou, podlijeme dostatečným množstvím vody, přidáme černý pepř, majoránku, přetiskované česnek a dusíme asi 10 minut. Konečně, můžeme poprášiť celozrnnou mouku (mezi prsty), na zahuštění omáčky

Autor článku bencovaZuzana Benčová

Aktivní mám zdravého životního stylu, zejména zdravé vareniu. Jsem zakladatel webu www.fitrecepty.com, kde jsme své bezmäsité recepty spolu s FOTOGRAFIÍ postupu, a také vše důležité o zdraví a výživy. A tu a tam pár příběhů, kromě toho, aby jsme v pořadí, jak zdravě vařit nezapomněl žít, užívat si a milovat 🙂 http://www.fitrecepty.com/ Další články od autora

Napsat komentář