Kompenzační cvičení v tréninku běžce je nutnost

Při spuštění více svaly jednostranně naloženo a může způsobit funkční poruchy pohybového systému.

Běžci namáhajú, když běží pouze na určité skupiny svalů, především svalů dolních končetin. Ty mohou být vzhledem k trvalé úsilí přetížené. Naopak, méně nebo vůbec zdůraznil skupiny se stal oslabenými, zda skrátenými, což vede ke vzniku svalové nerovnováhy. Z tohoto důvodu jsou také pro běžce důležité kompenzační cvičení. "Kompenzační cvičení jsou důležité pro všechny sportovce, protože téměř všechny sportovní kmen pouze na určité skupiny svalů, zatímco ostatní zůstávají (relativně) v klidu. Kromě toho, tělo funguje tak, že pokud po spuštění školení, za které obdrželi zabírají nohy, zaťažíte horní končetiny, uvolnění dolních končetin. Velmi zjednodušeně řečeno, tělo funguje nakríž. Pokud zaťažíte levá polovina, pravá odpočívá a regenerační účinek. Pokud zaťažíte horní, hladké dno. Kromě toho, kompenzační cvičení, jako je core cvičení pro svaly těla, pomůže zlepšit držení těla a tedy i technika běhu," vysvětluje zkušený trenér běží Vlado Písař.

Pro běžce, kteří se k hnutí zahrnující především dolních končetin, je vhodné vyrovnávacím sporty jako plavání. Za zvážení stojí za to a také jóga nebo pilates. Top končatinám zase bude přínosem pro silový trénink. Při výběru náhrady sport (cvičení), je třeba zvolit takové, které zatěžují jiné svalové skupiny než při běhu.

Kompenzační cvičení pro běžce

Obecně platí, kompenzační trénink by měl začít s uvolnění ztuhlých svalů a méně pohyblivé klouby. Pak by mělo následovat protažení zkrácených svalů, a v konečném důsledku posílení oslabených svalů. Ale ve skutečnosti, to je tak, že mnoho relaxačních cvičení vlastně sval a protažení nich, ostatní budou posilovat.

Na co si dát pozor? Při výběru kompenzačních cvičení je důležité, aby eliminovat nebezpečné cvičení a zaměřit se na ty, které vám sedí. Samozřejmě, že je důležité provádět cvičení správnou technikou. V tomto případě, to je mnohem důležitější kvalita, než kvantita, ale to by mělo být procvičování disciplinovaní.

Příklad kompenzační a stabilizační cvičení zaměřené na střed těla Prkno

Boční prkno

Naproti vzpažovanie a zanožovanie v vzpore kľačmo

V tomto cvičení si dát na čtyři levé ruce vzpažíte, zanožíte pravou nohu a v této pozici vytrváte tak dlouho, jak je to možné. Opakujte také na druhou stranu.

Vytáčení nohou do stran

Připraveno ve spolupráci s bežeckým trenér Vladom Zákoníci z www.bezeckytrener.sk

Zdroj foto: flickr.com Lidé, kteří si přečetli tento článek, a obává se také o: Potrebuje začiatočník kvalitné bežecké tenisky?Potřebuje začátečník kvalitní běžecké tenisky?

Beháme, protože běh zlepšuje zdraví, pohody a dělá nám šťastnejšími.

Ako behať rýchlejšie. poradí skúsený trénerJak běžet rychleji. Pořadí zkušeného trenéra

Rýchlostnému školení by mělo předcházet objem pojem, který je základem pro zvýšení rychlosti.

Chirunning: beh bez námahy, ktorý bolí menejChirunning: běží bez námahy, že to bolí méně

Chirunning vás naučí, JAK spustit, spustit nebylo tak obtížné nebo bolestivé.

Napsat komentář