Krátké tabata cvičení, které přináší výsledky

Máte dojem, že máte pravidelný trénink nepomůže? Řešením by mohlo být použití vysoce intenzivní intervalový trénink a konkrétní protokol tabata.

Co je tabata

Jedná se o krátký, intenzivní a hlavně záživný vzdělávání, které přináší výsledky. Tento typ tréninku bude určitě zhubnout, získat lepší kondici a spevníte jejich svaly. Princip je odcvičiť předepsané rutinní v největší možné intenzity po dobu 20 sekund, po němž následuje 10 vteřin pauza. Provádí osm sérií, takže trénink trvá jen 4 minuty. Je důležité si uvědomit, že toto školení není vhodné provádět více než 2-3 krát týdně, protože je důležité poskytnout tělu dostatek času pro regeneraci.

Jak provádět školení

Před tréninkem doporučuji provést jednoduché zahřát, například na běžeckém pásu nebo na rotopedu a dynamický strečink. Toto je následované provedením 4-minut tabaty, po jeho skončení, to je nejlepší věnovat lehké aerobní aktivity, přes které se tělo dostane do oddychového stav. Školení je důležité, aby dokončit statické strečingom.

Příklad tréninku

Každý z výše uvedených cvičení proveďte dvě série v řadě, nebo po dokončení jednoho cyklu, opakovat cyklus znovu. Jeden cyklus představuje čtyři tréninky.

Školení

  • angličáky
  • skracovačky s číselníkem
  • výskoky na lavičku
  • dřepy

Školení

  • preskoky přes švihadlo
  • príťahy kolena v sedě
  • kliky
  • jumping jacks

Začátečníci budou mít těžké, proto doporučuji provést jen jedno kolo, což znamená jediné 4-minutové cvičení. V pokročilejších cvičencoch může počet zvýšit až na 3 (mezi kola dopřejte si chvilku pauzu).

Pomáhá cvičení

Vzhledem k tomu, že v tabate cvičit intervalovo, musíte mít k dispozici stopky, které vám umožní nastavit intervaly. Pokud tak nemáte, na internetu existuje mnoho volného nástroje. Také, tam jsou aplikace ke stažení pro mobilní telefony. Vzhledem k tomu, že čas tréninku je velmi důležitá, je však dobré mít stopky.

Pokud jste připraveni na bolest a vyčerpání, tabatu určitě zkuste. Budete dosáhnout požadovaných výsledků a vyhnout jednotvárnosti.

Doporučujeme, abyste si přečetli: Tabata trénink pro ty, kteří bojují s časem

Napsat komentář