Lepší motivaci a více spáleného tuku během cvičení? Pomůže i hudba!

Stále ještě hledáte způsob, jak zvýšit motivaci, tréninku a dát si na skutečné maximum? Chcete spálit více tukových zásob? Existuje mnoho způsobů, jak těchto cílů dosáhnout (HIIT, tabata atd.). A co hudba? Bylo prokázáno, že oblíbené melodie mají schopnost zlepšit koncentraci při cvičení a motivaci, a tím podporovat výkon a snižují únavu.

Jste skupinové cvičení? Pak si určitě všiml, že hudba má velký vliv na váš výkon. "Chodím na jumping, kde se střídají dvě zeptal se instruktor. Každý z nich má svůj vlastní styl cvičení a hudbu. Je to opravdu pravda, že hudba motivuje. Když rytmickej taneční hudby, který využívá jeden z inštruktoriek, jsem vydání od sebe více a vůbec nejsem unavený," řekne Kyla, který je toto cvičení prověřuje více než dva roky. To znamená, že sportovní instruktoři by měla být velká pozornost věnována právě výběru hudby.

Hudba hraje pozitivní roli v individuální cvičení, pouze s tím rozdílem, že člověk se rozhodne sám podle vlastních preferencí. Například, poslech hudby, například, když běží má mnoho pozitivních aspektů. Člověk se může lépe soustředit na právě to, co dělá, a není rušen vnějšími vlivy (provoz, lidé). Oblíbené skladby také "nakopnú" lepší výkon, snížit pocit únavy a tak dále

Hudba očima odborníků

Jaký vliv má hudbu, když cvičíte? V první řadě podporuje výkon, zvyšuje účinnost cvičení a, samozřejmě, zlepšuje náladu. Tak, například, vědci z Liverpoolu sledoval výkonnost cyklisty. Zjistili, že rychlejší hudba šla větší vzdálenost, než pomalu, tak hlásí lepší výkon (1). A podle studie německých odborníků je cvičení méně namáhavé, když to člověk poslouchá hudbu (2).

Hudba je nezbytnou součástí skupinové cvičení. Jóga, pilates, piloxing, aerobic, spirály, skákání, ale také tanec. Bez hudby by nebyl tím, čím jsou dnes. "Hudba je jeden z nejdůležitějších, umožňuje nástrojů, které mají být použity. Dobrá práce s hudbou je základ. Co se týká tempo, rytmus a emocionální interakce, které tvoří strukturu pro celé setkání. Stimuluje, motivuje, podporuje relaxaci a konečně uklidňuje. Psychologický dopad pozitivní, pokud se to ví, ten muž práce. Jinak to může působit nesmyslně a v tom případě je lepší ticho," říká Nina Jassingerová, který používá hudbu na AnandaDance (extatický tanec, meditace v pohybu) a TranceDance.

Myslíš?

Zdroje: (1) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19793214 (2) www.aesthetics.mpg.de Zdroj video: www.youtube.com Zdroj foto: www.freedigitalphotos.net (Marcus)

Napsat komentář