Listová zelenina jako lék

Listová zelenina jsou plné živin: vitamíny, minerály, stopové prvky, chlorofylom a mnoho dalších. Tělo posílí a hydratují, protože to je také zdroj vody. Dává mu energii, krmím, protože je bohaté na vlákninu udržujúcu krevní cukr na uzdě. Tak člověk snadno vyhýbá maškrteniu a nezdravé potraviny. Proto je na čase, že jsi jí dal zelenou!

Různé chutě, nápadité tvary v různých odstínech zelené, mnohé cenné živiny a zdraví prospěšné účinky a ochranu proti chorobám. No a v případě, že se váš pokrm bude přijímat, například, brokolice, špenát, zelí nebo kapusta, dodáte tělu (mimo jiné), a velké množství chlorofylu a kyseliny listové.

Chlorofyl je zelený pigment, který se přirozeně obsažené v rostlinách. Funguje jako vynikající antioxidant, který chrání lidi od civilizačnými onemocnění. Dále má zásluhu na tvorbě hemoglobinu (červeného krevního barviva), zpomaluje stárnutí, podporuje činnost metabolismu a střeva, detoxikuje atd.

Kyselina listová patří do kategorie B-vitamíny, Aniž by byly ztracené červené a bílé krvinky. Snižuje riziko srdečního infarktu, mrtvice, zlepšuje trávení, prospívá játra a žlčníku, stimuluje produkci serotoninu, výhody, vlasy a pokožku. Do značné míry ovlivňuje vývoj nenarozeného dítěte v lůně matky.

Které zelenina jsou proto označovány jako kyselina? Rukola

Rukola obsahuje vitamin A, C, E, K, vitamíny B, draslík, fosfor, hořčík, vápník, zinek a železo. Obsahuje vlákninu, která v kombinaci s nízkým obsahem kalorií, dává rukolu mezi potraviny vhodné pro lidi, kteří se snaží snížit svou hmotnost. Nicméně, to platí pro téměř všechny druhy listové zeleniny. Ve stejné době, tento pikantní pochoutka nesmí chybět ani v jídelníčku těch, kteří mají problém s vysokým krevním tlakem, protože obsahuje draslík. Díky pestrému obsahu antioxidantů posiluje imunitní systém a zpomaluje stárnutí organismu, které je dobré pro mozek a kosti.

Doporučujeme, abyste si přečetli: Také pro vypadávání vlasů může být nedostatek vitamínu B Klíčky

Žltozeleným vlnité lístek pro klíčky v našich zahradách jsou na tom opravdu dobře. Pokud máte problémy se zácpou, přidejte jej do svého jídelníčku častěji, protože nabízí opravdu slušnou částku. Také pomáhá předcházet onemocnění oka, artritidy a zmírnit obtíže s problematickou pleť nebo vlasy. Tam jsou také vápník a draslík, které jsou nezbytné pro zdraví kostí a zubů. Vitamíny skupiny B mají příznivý vliv na metabolismus bílkovin, tuků a sacharidů.

Čekanka

Až do nedávné doby, méně známé listové zeleniny. Naštěstí, dnes to není platné a je populární součástí konkrétní chutné zeleninové saláty. Celkově to přispívá k řádnému fungování trávicího traktu a posiluje imunitu těla. Výhody také játra a žlčníku. Protože je bohatým zdrojem draslíku, pomáhá stabilizovat krevní tlak a zabraňuje vzniku osteoporózy. Vitamin K je prevence proti zlomeninám.

Salát

Snad nejčastější příloha k mnoha jídel je v salátu. Kromě toho, že dává své tělo mnoho živin, obsahuje více než 90 procent vody, takže je to také skvělý hydratační nástroj. Pokud se cítíte unaveni nebo jste se potýkají s náročný trénink, hlávkový salát je vynikající volbou. Samozřejmostí je podpora trávení. Zastoupené antioxidanty (např. vitamín C, A, E) posílit imunitní systém a chrání proti různým civilizačnými onemocnění.

Doporučujeme vám, abyste přečtěte si: Jarní zelenina, která vzpruží tělo a mysl Špenát

Špenát je známá především vysokým obsahem železa, proto byste měli jíst lidé s anémií. Bohaté zastoupení kyseliny listové, podle pořadí, pozitivně ovlivňuje vývoj plodu v děloze, takže budoucí matky by měli jíst špenát často. Vynikající jídlo je také pro diabetiky, protože stabilizuje hladinu krevního cukru. Konečně, to je také jídlo pro krásu, zastoupené antioxidanty, jako je vitamin C, beta-karoten, zeaxantín, zda lutein jsou prospěšné nejen pro lidské oko, ale i pokožku a vlasy.

Mangold

To je méně známé listové zeleniny. Pokud nevíte, jak ji připravit, takže to zkusit podobným způsobem jako špenát, protože to chutná. Mangold posiluje imunitní systém, prospívá kůži, vlasy a, samozřejmě, oči. Hořčík pomáhá předcházet migrénam a nepříjemný příznak predmenštruačného syndrom. Draslík je prevence vysokého krevního tlaku. Kromě toho, mangold je bohaté také na rutin a quercetin, látky, které mají silné protizápalovými účinky.

Brokolice

Brokolice mnoho z nás neví, jak zeleninu, která pomáhá k prevenci rakovinných onemocnění, zejména rakoviny prsu. Pro tuto schopnost je zodpovědný látky sulforafán. Nechybí bohatě zastoupen vitamín C, E, K, vitamíny B, draslík, fosfor, hořčík, vápník, zinek a železo. Takže brokolice by měly jíst všechny ty, kteří trpí zácpou, mají problémy s metabolismem, imunitní systém a srdce. Chybět by neměl ani ve stravě sportovce, protože podporuje činnost svalů.

Zelí

Zdravé, chutné a snadné. Také tímto způsobem můžete označit pro nás, snad nejčastější listové zeleniny. Je nabitá vitaminem C, který je nejdůležitější antioxidant. Zastoupené jsou také vitamíny A, E, K, skupiny B. Z minerálů to je především vápník. Nemůžu zapomenout na vlákno, což je prospěšné pro trávení a kardiovaskulárnemu traktu. Pokud potřebujete své tělo očistit toxiny z zelí, je to dobrá volba, protože má výjimečnou schopnost detoxikovat.

Pokud nevíte, jak si listové zeleniny zdravé připravit, zde jsou některé tipy:

Kelový prívarok s domácím chlebem

Parená kari, brokolice zapekaná se sýrem s modrou plísní a sézamom

Moc brokolička s quinoou

Zapekaná brokolice s karfiolom

Prívarok zelené listy s vejcem, aby se

Rybí polévka se špenátem a misom

Špenátová pohanka s pečenou chřest a cukety

Zdroj foto: www.freedigitalphotos.net (Grant Cochrane)

Napsat komentář