Malé tekvičky hokkaido. Jsou chutné a hlavně zdravé!

Malé a obvykle sytě oranžovou dynky může klidně sloužit jako dekorace. Ale je používat pouze pro tento účel, to by byla opravdu velká škoda. Tekvičky hokkaido jsou ve skutečnosti velmi chutné a nabité najrozličnejšími živin. A nejlepší ze všech, můžete se připravit na tisíce způsobů.

Můžeme si je pěstují ve vaší zahradě tím, že naše vlastní síly, protože jsou velmi nákladné. Můžete si koupit v supermarketech, kde jsou již v normálním rozmezí. Mají poměrně dlouho životnost a snadno skladovat. Jsou plné živin a obsahují minimum kalorií. Připravit jednoduše, s kůží na. Stačí jen odstranit část interiéru osiva (pozor, semena mohou být také konzumovány jako pražené). Dýně hokkaido jsou univerzální, takže si je můžete jíst syrové, vařené, grilované nebo pečené. A chutnají výborně! Dost pozitiv na to, že tyto dynky staňte se součástí naší stravy. Co myslíte?

Hokkaido. Víš, co to obsahuje?

Hokkaido obsahuje hodně živin. Zejména, vitamíny C a skupiny B. Oranžová barva tekvičiek naznačuje, že v nich není, chybí důležitý beta-karoten a další karotenoidy. Významný je například betakryptoxantín, což je důležitý antioxidant. To je viděno jako prostředek prevence proti některým typům rakoviny. Do skupiny karotenoidů patří i lutein a zeaxantín. Mají antioxidační působení (které chrání buňky před škodlivými volnými radikály), a jsou prospěšné pro lidské oko. Významný je také obsah minerálních látek (draslík, vápník, hořčík, fosfor, zinek).

Doporučujeme recept: Tekvicovomakový dort bez lepku

Hokkaido by neměl chybět ani v jídelníčku těch, kteří se snaží snížit svou hmotnost. Proč? V první řadě, tyto tekvičky patří do kategorie potravin s nízkou energetickou hodnotou. Sto gramů dýně hokkaido obsahuje zhruba 37 kalorií. Důležitou roli v tomto směru hraje, a obsah vlákniny (asi 1,6 g vlákniny ve 100 g hokkaida).

Jaké výhody přináší konzumace hokkaida?

Kromě skvělé chuti a jednoduché přípravky má dýně hokkaido mnoho pozitivních účinků na lidský organismus:

  • vláknina spolu s dalšími látkami, podporuje detoxikaci systému
  • pomáhá při trávení a žaludeční problémy
  • vysoký obsah draslíku pomáhá při řešení vysokého krevního tlaku a kardiovaskulárních onemocnění
  • lutein a zeaxantín jsou důležité pro lidské vidění a chrání buňky před volnými radikály
  • pomáhá při potížích s ledvinami
  • dýňová semínka v boji proti střevní parazit, a jsou užitečné při potížích s prostatou

Pečené tekvičky hokkaido

Potřebujeme:

tekvičky hokkaidó, sůl, pepř, provensálské bylinky, olivový olej

Postup:

Hokkaido pořádné umyjeme a vyberte si z nich uvnitř. Pak nakrájíme na dobře vypadající plátky. Plech, potřeme olivovým olejem, zachránili jsme ho, hokkaido, nakrájenou na kusy. Osolíme, dochutíme podle chuti a dochutíme provensálským kořením. Podle potřeby i mrholení s čerstvým olivovým olejem. Dát do trouby, pečeme asi 35-40 minut při teplotě 160 stupňů Celsia. Zlaté smažené tekvičky sloužit, například, s nebo pečené brambory s tvarohem (bílé můžeme s čerstvými bylinkami, nebo použijte pikantní, pažitka nebo zeleninový tvaroh).

Na cestě, ve které budete mít tekvičky hokkaido?

Zdroj fotografie: www.freedigitalphotos.net, chokphoto

Napsat komentář