Meditační cvičení pro děti a dorost

"Pospěšte si! Rychle, rychle, protože jsme přišli pozdě. Ještě nemáš úkoly? Měla by sis pospíšit, jinak to nestihneš!"

Věty, které děti budeme mluvit pravděpodobně každý den. Životy některých dětí se staly permanentným maratonu, který je plný stresu a přetížení. Proto je nutné naučit děti relaxovat. To je důležité, protože tento způsob života je vyčerpávající a jsou známy i případy vyhoření dětí. V neposlední řadě je stres příčinou mnoha duševních poruch, problémů a krizí, jako je například špatné známky ve škole.

Ukážeme vám tři jednoduché cviky, které mohou naše děti uklidnit a přinést jim pozitivní náladu, a nevědí, že meditujú.

Chomáče pěny

První cvičení je určené pro mladší děti v předškolním věku. Dítě připravíme si pěnu do koupele. Pěna vezmeme do dlaně vaší ruky, totéž uděláme s dítětem a vidět, jaké tvary mají bludičky. Dítě stranou, aby mu říct tvarů nám připomíná, jak zvieratkám podobají a co ty zvířata cítí. Je dobré nechat dítě, aby si přišel rozpoznat a vyjádřit, co cítíte.

Jeho emoce nemáme recenze, ale my se je pochopit a respektovat. Cvičení lze však upravit. Důležité je být spolu, nespěchat, nemyslet na žádné povinnosti, zapojit dětskou fantazii a zvědavost, a uklidnit objevit sám.

Beruška se sedmi tečkami

Další cvičení je vhodný pro děti v prvním stupni. Je to vlastně podobné umění "skenování těla", tj. soustředit se na to, co se děje v různých částech těla: vnímání tělesných pocitů, a ne přemýšlet o nich. To dětem umožní vyjít na chvíli z jeviště myšlení do stádia prožívání a na vrcholu se, že to také přispívá k sebauvedomeniu a sebapoznaniu.

Děti jsou uvolněné posadia, nebo si ľahnú a zavřete oči. Říkáme, že mají na těle lienku, začneme například na prstech levé nohy a jsou popsány jak postupně prochází po celém těle dítěte poté, co nohy, ruce, tělo, atd., Dítě v průběhu našeho vyprávění představuje, jako beruška, vlastně přijde k jeho tělo, a ve skutečnosti prožívá.

Chvíli po konci cvičení to může vypadat, tak byl převzat jeho představivost a příjemné pocity. Tímto způsobem se dítě "přechází" celé vaše tělo. Výsledkem je uvolnění napětí, stresu a eliminovat nepohodlí.

Cvičení koncentrace

Pro starší děti, druhý stupeň nebo střední školu – to je vhodné, například, cvičení koncentrace na dýchání. Děti, zavřete oči a pohodlně se usadit. Pamatujte si, že to, co se děje v jejich dovnitř, obrátil pozornost na sebe, své tělo, pocity a myšlenky v přítomném okamžiku. Sledujte dýchání a dýchání ven, jak se přirozeně stane.

Pokud mají to v začátku, to není, může se soustředit na tlukot srdce, tím snazší to je. Do té doby projít k pozorování dechu a zůstat tak alespoň 3 až 5 minut, nebo i déle.

Proč meditace a všímavosti

Popsaná cvičení jsou založeny na principech meditace všímavosti, nebo meditace všímavosti, která má mnohé pozitivní účinky. Meditace všímavosti pochází ze spojených států, kde již na konci 70. let. let 20. century stal, díky profesoru Jon Kabat-Zinnovi součástí programu na snížení stresu a léčby posttraumatických a depresivní stavy.

Všímavost znamená "mysl, která si je plně vědoma" nebo "uvedomujúca tě", nebo také "plně pozorná". A navíc: bez pokusy o kontrolu nebo změnit, jen mysl sledujúca, pozorujúca, vnímajúca – tady a teď.

Uklidňující pomáhá dětem najít cestu ke zdroji svých schopností a znalostí, a tak zlepšují jejich školní výsledky.

Je založen na intenzivní a probouzející se živé, co se děje v přítomném okamžiku, zaměřuje se na uvědomování si emocí a tělesných pocitů tady a teď: drtivá většina cvičení se zaměřuje na obrácení pozornosti směrem dovnitř a vědomé pozorování toho, co se děje v těle.

Proč podobné cvičení, takže tak velký, aby uvolnění napětí a obnovení energie? Když meditační cvičení jsou zapojeny také tzv. vzestupně systému mozku, které obvykle nepoužíváme a, který způsobuje uvolnění a je také, například, zdroj tvořivosti a fantazie.

Klady meditace všímavosti

  • uvolňuje napětí, snižuje stres, strach a úzkost
  • vede ke špinění negativních emocí a jejich správa
  • zlepšuje pozornost a soustředění
  • přirozeně stimuluje imagináciu, kreativitu a vnitřní motivaci
  • přispívá k životní spokojenosti a radosti
  • posiluje imunitní systém
  • vyvíjí prosociálne a altruistické chování, empatie a smysl pro spolupráci

Výzkum magnetické rezonance mozku meditujúcich prokázaly příznivý vliv meditace všímavosti na duševní a fyzickou pohodu, zdraví, a dokonce i dlouhověkost.

Všímavost ve škole

Meditace je pro děti a dospívající, příjemný, protože když to uvolnit hormony dobré nálady, jako oxytocín, serotoninu a endorfinů. A to má také nepřímé účinky: zlepšuje re-no, jak kognitivní funkce, tak výkon a výsledky ve škole, a některé výzkumy naznačují, že až 11 procent.

Klid a ticho, ve skutečnosti dětem pomoci najít cestu ke zdroji svých schopností a znalostí, a tak zlepšují školní výsledky. Žáci se občas stane, že když na zkoušku nebo test nemůže si vzpomenout na správnou odpověď, i když předem připravené a naučila. Příčinou může být stres.

Pokud se žáci učí techniky meditace všímavosti, naučit se soustředit na sebe a svůj potenciál. Pak budou schopni lépe se vyrovnat v zátěžové situaci a rychlejší zmínit. Cvičení bude přínosem nejen jejich učení, ale také o vztah: díky rozvoji empatie a všímavost je meditace, mimo jiné přírodní a nenásilnou formou prevence šikany.

Cvičení koncentrace, lze s dětmi provádět, stejně jako učitelé, a ne jim zabírají velkou část hodiny. Již tři minuty pro vypnutí zvuku a uvolnění na začátku nebo před zkouškou přinést výhody.Výzkumy mozku prokázaly, že děti se mnohem efektivněji učí a jejich znalosti jsou trvalejší, pokud jsou klidný a koncentrovaný.

Například před zkouškou, je možné, aby studenti, aby dopřát v minutu nebo dvě, vypnutí zvuku, a koncentrace. Žáci si dát ruce na stůl před sebe a zavřel oči. Vnímat pouze ruce, zaměřit svou pozornost pouze na ně, a když to tak zůstane. Díky tomu, že na chvíli opustit své myšlenky a obavy, které se vztahují k testu, a věnovat pozornost fyzický pocit, okamžitě se sníží hladina stresových hormonů a lepší test zaměření.

Dalším účinným cvičení je tzv. vnitřní radar. Žáci jsou pohodlné a uvolněné posadia, zavřené oči a jen sledovat, co se v nich děje, aniž by museli zasahovat. Jen pozorovat, věnovat pozornost, budete najít svůj vnitřní stav, věnovat mu více pozornosti, než společné aktivity, které pohlcují téměř všechny jejich pozornost, a to, co se děje uvnitř, a tak už dojdou prostoru. Mladší žáci mohou být nutná k označení toho, co se v nich děje, ať už jsou to emoce, tělesné pocity nebo myšlenky.

Nebo můžeme zařadit cvičení "strom". Žáci budou čelit, a ruku nahoru. Představují si, že jejich ruce jsou větve stromu. Vnímat, jak se chodidla dotýkají země, jako kdyby vrastajú pevně do země jako kořeny. Pořád sledovat, co se v těle děje. Posílit jejich sebevědomí a self-uvědomění, přispívá k uvolnění a lepší koncentraci.

psychologie.cz

Zdroj foto: http://www.freedigitalphotos.net/images/school-girls-in-examination-hall-photo-p202105

Napsat komentář