Největších nepřátel zdravého spánku!

Nemůžeš spát? Prehadzujete každou noc ze strany na stranu a znudene počítat ovečky? Spíše než siahnete po tablety na spaní, pokuste se zjistit příčinu poruchy spánku.

Seznamte se s největší nepřátelé zdravého spánku

Faktory, které způsobují nespavost, mohou být rozděleny do tří základních kategorií v psychologické, fyziologické a další faktory, které způsobují nespavost. K tomu, že jste odhalili příčinu nespavosti, je třeba podrobně se seznámit se všemi třemi aspekty poruch spánku.

Psychologické faktory jsou častou příčinou nespavosti

V jedné knize jsem dočítala zajímavý nápad. Je důležité, že jsme nažívali s jeho mysl v přátelství. Je skutečně pravda, že psychika může ovlivnit naše životy v mnoha ohledech. Pokud nepociťujete duševní pohodu, může být příčinou nespavosti jen rozbúrená mysli. Všechny, které spadají do kategorie psychologické faktory?

  • Úzkostné myšlenky, smutné nálady, strach, napětí, a celkový skleslosť, který může stavět až do deprese. Pokud již trpíte stavy úzkosti, vyřešit to! Nespavost je jen jeden z důsledků, které snižují kvalitu života lidí trpících úzkostnou poruchou nebo depresí.
  • Zátěžové životní situace – ztráta blízké osoby, nezaměstnanost, rodinné problémy a podobně.

Fyziologické příčiny poruch spánku

Mezi fyziologické příčiny nespavost, budeme kategorizovat různé choroby – alergie, astma, onkologické onemocnění, chronické onemocnění, a podobně, Příčinou vady spánku je skryté v lidském těle, které mají vliv na onemocnění nebo zdravotní stav.

Ženy mohou být nespavost v důsledku hormonální výkyvy, které se vyskytují v těhotenství, menopauze nebo v průběhu menstruace. Mezi fyziologické příčiny nespavosti patří nedostatečná produkce melatoninu, která klesá s věkem.

Jiné příčiny nespavosti

  • Některé typy léků (antidepresiva, léky proti bolesti atd.)
  • Káva, nápoje a doplňky stravy obsahující kofein a jiné povzbuzující látky
  • Požití alkoholu a kouření před spánkem
  • Nepravidelný spánkový režim kvůli práci změny nebo rychlé tempo života
  • Nevhodné podmínky v místnosti na spaní – hodně hluku, tepla, světla a elektrické spotřebiče v místnosti. Z ložnice odstranit mobilní telefony, počítače, televize, přehrávače atd.
  • Pro muže, kteří trpí nespavostí, špatně fungují nástěnné hodiny, jak jsou nervózní!
  • Provádění namáhavých sportovních aktivit před spaním
  • Sledování stresující, nebo s strašidelné filmy, hrají adrenalinové hry a atd.
  • Nedostatek slunečního záření během dne a spát v prostředí s umělým osvětlením. Mějte na paměti, že tma je důležitá pro produkci melatoninu.

Když je nespavost problém?

Pokud trpíte nespavostí, která trvá maximálně sedm dní, to je dočasné nespavost. Smutek, úzkost nebo stres mohou být zapojeny na krátkodobé insomnie, která je charakterizována intervalu jednoho až tří týdnů. Vážným problémem je chronická nespavost, která trvá déle než 21 dní.

Napsat komentář