Nový hit ve zdravém stravování je kokosový olej

Olivový olej je základem zdravé výživy. To patří k chutné a především výživné tuku. Lněné semínko dokáže vyrovnat s vysokou hladinou cholesterolu v krvi, tekvicový výhody tráviacemu traktu, konopí, v pořadí, k srdci. A, samozřejmě, by neměla chybět kokosový olej, který bude posílení fyzické a duševní zdraví, pomáhají odstranit lupy, ekzémy a dokonce i zpomalit stárnutí.

Tam byl čas, kdy kokosový olej byl jedním z zatracovaným potravin vzhledem k jeho vysoký obsah nasycených tuků. Moderní vědecké studie prováděny zejména od počátku 21. století, tyto skutečnosti potvrzují. Ba naopak. Ukázaly přesný opak. Jedním z mnoha byla studie odborníků z Ústavu biochemie na University of Kerala v roce 2004. Vědci se zaměřili na pozitivní účinky tuku v kokosový olej na hladinu cholesterolu v krvi.(1) A správné tuky mají hlavní zásluhu na množství pozitivních účinků na lidský organismus.

NASYCENÉ tuky v kokosovém oleji jsou zdravé!

Kokosový olej má vysoký obsah nasycených tuků. To je hlavní důvod, proč byl dlouhá léta v "nemilosti" vědci, odborníci na výživu a běžné spotřebitele. Situace se však radikálně změnila. Důvod, proč? Vědci zjistili, že nasycených tuků v kokosovém oleji je jedinečný, a proto má mnoho zdraví-ochranné vlastnosti.

Lipidy rozdělit podle různých kritérií. Podle původu jejich dělí na rostlinné a živočišné, podle nasýtenosti na nasycené a nenasycené. První z nich, tedy nasycené automaticky zahrnout mezi nezdravé, a naopak, nenasycené mark pro zdraví. Když kokosového oleje uvedené tvrzení neplatí. Hlavní důvod vychází z méně známé rozdělení tuků.

Lipidy jsou rozděleny také podle velikosti molekul nebo délka řetězce mastných kyselin tuky s krátkým, dlouhým a středním řetězcem mastných kyselin. Samozřejmě, že velikost tukových molekul významně ovlivňuje metabolismus lipidů. Je zajímavé, že většina z tuku, je složen z dlouhých řetězců mastných. Ale z hlediska výživy jsou vzácné jen ty, kteří s středně dlouhé řetězce mastných kyselin (MCT – Medium Chain Triacylglycerolů)(2), které v potravinách stejně snadno, ve velkém množství se nacházejí. Samozřejmě, s výjimkou kokosového oleje, který je na MCT tuky (i když nasycených) opravdu velmi bohaté. A zejména z této skutečnosti pramení mnohé zdravotní výhody kokosového oleje.

Top důvodů, proč by se měl kokosový olej neměly chybět ve zdravém jídelníčku

  • Podporuje zdraví kardiovaskulárního systému – snižuje hladinu cholesterolu v krvi, vysoký krevní tlak a posiluje krevní cévy.
  • Pozitivní vliv na metabolismus, takže tělo spaluje celkově více energie. Úvěr pro tento pozitíve, zejména kyselina laurová, která je mezi nasycené tuky, ale v těle člověka je jako tuk. Z tohoto důvodu, kokosový olej se doporučuje jako vhodná součást stravy pro lidi, kteří se potýkají s nadváhou, obezitou a pro ty, kteří se snaží žít zdravě.
  • Výhody trávicí systém – zlepšuje trávení a zabraňuje tvorbě trávicích obtížích (zácpa, průjem).
  • Posiluje přirozený imunitní systém.
  • Má antibakteriální a antivirové vlastnosti. Pro tuto vlastnost jsou zodpovědné také v kokosovém oleji obsažené lipidy (např. kyselina laurová, kaprylová, kaprinová).
  • Přináší úlevu pro kvasinkové infekce, která způsobuje přemnožení bakterií Candida albicans v trávicím a pohlavním systému.
  • Je vhodný pro venkovní použití, když oparoch, akné, lupénka, ekzém a lupinách. Prospěšné pro suchou pleť a zpomaluje tvorbu vrásek. To je prospěšné pro suché, mastné a křehké vlasy. Reguluje činnost štítné žlázy a endokrinní systém.
  • Kokosový olej obsahuje látky, které působí upokojujúco na psychiku.

Trápí vás lupy? To je způsob, jak se jich zbavit!

Pokud vás trápí lupy ve vlasech, kokosový olej je jeden ze způsobů, jak se jich zbavit. Dva až tři krát týdně, aby třít o dvě polévkové lžíce kůži korienkom vlasy a nechte působit alespoň 30 minut. Pak vlasy umýt a ošetřit běžným způsobem.

Kokosový olej můžete snadno použít i pro jiné kožní problémy, které nemůžete dát rady. A to není všechno. Nemusíte utratit desítky eur za drahé krémy proti vráskám, protože máte silnou zbraň přímo z přírody. Kokosový olej určitě stojí za to, aby se stala pravidelnou součástí vašeho jídelníčku a domácí péče. Co na to říct?

Zdroje: (1) Blahodárné účinky panenského kokosového oleje na lipidové parametry a in vitro oxidaci LDL, k dispozici na: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15329324 (2)Kokos Research Center, Kokos (Cocos nucifera), k dispozici na: http://www.coconutresearchcenter.org Centrum pro Vědu ve Veřejném Zájmu , Kokosový olej, k dispozici na: http://www.cspinet.org/nah/articles/coconut-oil.html Nejnovější studie o kokosový olej, k dispozici na: http://www.westonaprice.org/know-your-fats/latest-studies-on-coconut-oil

Napsat komentář