Oliver Kuchta: Funkční trénink usnadní každodenní život

"Dokonce i ti, kteří nešportovali, uvědomují si, že jejich pohyb baví. Proč? Protože zjistí, že předtím, než pohyb provádět příliš úmorne."

Jednu hodinu Oliver Kuchta je v první řadě, kinezio-trenér, který tvrdí, že při provádění jakéhokoliv pohybu, platí obecné zásady. Upozorňuje na funkční poruchy pohybového aparátu, které má každý člověk a je nezbytné pracovat na jejich odstranění. Proto při cvičení s klienty klade důraz především na správnou polohu těla a teprve pak přichází konkrétní rutiny. Je přesvědčen, že člověk je cvičit správně pouze tehdy, pokud je motor přístroje stabilizovaný, nebo je v centrovanom pozici. Z tohoto důvodu se zaměřuje především na posílení těla s vlastní vahou a různé fitness pomůcky (bosu, TRX, kettlebells, fitlopty). Zabývá se také komplexní poradenství v oblasti zdravého životního stylu. Vystudoval FTVŠ, speciální fitness, a své vzdělání neustále doplňují. Je držitelem více licencí a povolení, jako je rehabilitace a trénink po úrazech dolních končetin,funkční aktivace nohy, masér klasické a klinické masáže a další.

Pro mnoho motorických obtíží je skryté svalové nerovnováhy. Co to způsobuje?

Při provádění jakýkoli druh výcviku stále platí určité obecné zásady, a tam jsou takzvané funkční poruchy pohybového systému. Má každý člověk, a to je normální součástí života každého z nás. Tzv. " řetězení svalové dysbalancie – nerovnováha.Všechny klouby v těle jsou propojené tím, že jejich svaly, které mají určitý tonus. Pokud tento tón není v rovnováze, tak to vytváří svalové dysbalance, které je pak řetězec do dalších kloubů. V důsledku toho, může být příčinou bolest skrývá úplně někde jinde, jak si myslíme, cítíme. Každý z nás má určité funkční poruchy a vliv hnutí. Pokud mám blokáda v segmentu C5-C6 v oblasti krční páteře, to se může projevit jako bolest v lakti nebo v rameni. Proto je nutné vnímat lidské tělo jako něco, co je neustále spojena. Co celé tělo odkazy je fasciálna sítě, pokud, obrazně řečeno, na jednom konci potiahneme , tak na druhém konci reaguje.

Pokud někdo dlouhodobé bolesti zad, stačí jít na masáž?

Když odkapává na podlaze, po týdnu tam máte žluté skvrny. Pokud kape měsíc, je vážení v linoleu. Pokud kape za deset let, takže tam je díra v betonu. To, co dělá alopatická medicína je, že otřel kapku, opravy betonu a můžete vyčistit linoleum. Pointa je, že nejprve musíte zjistit, kde to kape, utěsnit díry a pak vše vyčistit a opravit. Pokud nevyriešim v první řadě to kapání, prvotní příčinou jen ignoruje. Pokud má někdo zdravotní problém, něco ho zabolelo, když se pohybuje, nebo ve statické zatížení, a bude jít na masáž, tak to je zase jen otřete kapky. Nicméně, to není oprava, proč bolest vznikla. Podstata je v tom, že tam musí být dopátrať k příčině. A to je také pravda, pro funkční poruchy. Když ke mně přijde klient, který má hlavu predsunutú před osou těla a ramena v nerovnovážnom pozici, vím, že z přečtení jeho pohybové stereotypy. Na tomto základě, můžeme začít pracovat na funkční poruchy a to je okamžik, kdy cvičení jsou protkány terapeutické koncepty.

Předal nám několik lidí a téměř všichni si všimli pohybu problém. Můžete to udělat pouhým okem, definovat, co konkrétní osoba nemá v pořádku?

Ano, je diagnostika. Ze stánku nebo z chůze může být viděn mnoho důležitých faktů. To je obrovská výhoda, fyzikální pojmy. Od nich se můžete dozvědět a čerpat predpokladako tlak na jednotlivé klouby, co je svalové napětí.

Víte, jak to zjistit z toho, jak sedí?

Ano, například tím, že na postavení pánve. Nebo v závislosti na tom, jak si ohledu je muž si například šálek. Také z toho lze vidět, některé pohybové stereotyp, ale to není zdaleka takové, celostné, jako kdyby někdo šel se mnou. Při chůzi jsem se mu podívat do kotníků, nohy, kyčle, břicho, kožní řasy.To hompáľa, zda je rotace. Stání a chůze jsou něčím specifické.

Co můžete dělat, pozorovatelné z pokožky řasy?

Dívám se na riasenie (vlnění) z kůže, která odhaluje, co se děje pod ní. Kde jsou struktury zrastené, stacionární, a kde, právě naopak, jsou preťažované. I když to není jen o funkci svalů, ale především fascií, které jsou nedílnou součástí svalu. Nemůžu zapomenout na propriocepciu, což je důležité zejména při tréninku. Proprioceptory nám pomáhají vnímat tento svět. Když zavriem oči a vyradím všech svých pěti smyslů, vím, že jsem vzali do ruky. Uvědomuji si, jak je pokrčená. Já vím, co tam mám svalové napětí. Jde o receptory, které jsou v kůži, ve svalech, šľachách, klouby… Tam jsou statické a dynamické… informují mozek prostřednictvím odstředivé cestu skutečností, že drží něco v ruce, že to má nějakou váhu, že jsem pokrčenú ruku, dvíham činku. To vše vytváří v mozku představu o pohybu. Pokud budu trénovat a hit horizontální s cílem udělat zhyb, plán pohybu tam již dávno je. Nejdříve tak budu muset změnit plán pohybu. Musím platit uvolnění měkkých tkání a dychovému stereotyp, pak můžu se pokusit něco změnit. Pokud klient říci, zda si vzít činku, vystrie a připravuje se k vykonání konkrétního pohybu, takže pohyb nebude zdaleka tak dobré, jako když jste před provedením pohybu vědomě připravuje páteře, ramena atd.

Mnozí jsou dnes tak psychicky přetížení, které nedokáží soustředit na to, co dělají

Ano, to se stává, že dám na klientovi, aby udělat klasický výpad. Zeptám se ho, že svaly, když to cítí, a on odpoví, že on to cítí hýždě. Já, samozřejmě, vím, co všechno je k výpadu podílí. Tam musí být vázán kvadriceps (ref. redakce předního stehenný sval). Z toho vyplývá, že klient není zcela soustředěný, protože se musí cítit i stehenný sval. Postupně jsem se zeptat, zda cítí i kvadriceps: a on zjistí, že vlastně ano. Na základě tohoto pak jsem si jednu svalovou skupinu udržet v napětí, on si je toho vědom a preciťuje. To je přesně to, co táhne fitness sportovců a kulturistů v posilovně. Oni tam vlastně go "cítit" svaly.

Co to znamená cítit své tělo?

Pokud je někdo každý den v práci, ignorovat své tělo a psychiku. Jsou to lidé, kteří přicházejí k lékaři, "dát stranou své tělo na židli", ale psychicky, si jít sednout ven a čekat. To může být v porovnání na opravu auta v servisu. Může být auto do opravny, počkejte, až oprava, montáž, a jít znovu na plný plyn do vašeho životního stylu. Nemá to žádný smysl. Takové lidi, potřebuju se dostat na úroveň, kdy pribrzdia a začít si uvědomovat své tělo a postarat se o to. Dokonce i ti, kteří nešportovali, uvědomují si, že jejich pohyb baví. Proč? Protože zjistí, že předtím, než pohyb provádět příliš úmorne.

Pokud to precítim, tak jsem přesunout více bavit?

Pokud někdo jde "stáhnout" od stresu, pak je fyzická aktivita velmi úmorná. Vykonává pohyb ve své patologické vzorku. Takže pokud budete sedět s hlavou naklonenou na stran 6-8 hodin, vstal a začal jsem se běžet, svalový tonus na jedné straně a na druhé straně bude asymetrická. Je to také s faktem, že máme tlak a napětí receptory kolem kruhu v medzistavcových platničkách. Když na jedné straně, je strečink a na druhé straně oni, je indukované autochtónna muskulatúra, která je součástí hlubokého stabilizačního systému, provádí záklon trupu nebo jednostranně dělá rotace. Tento mechanismus změny konfigurace celého těla. Jen vzhledem k tomu, že mám hlavu na stranu, mění se zatížení na klenbě chodidla. Proto je nezbytné, aby se člověk naučil relaxovat, než se opět začíná svaly jednostranně zatížen posílení.

Protože je důležité provést pohyb technicky správně?

Znovu pristavím když proprioreceptoch, které s tím jsou spojeny. Řeknu příklad. Tenisový hráč jde pro míč. Modlete se také za ty, které raketu na to, co je fáze post-vzájemné nastavení. To je návrh programu, matrice uložené v mozku. Když začnete, v tu chvíli, pohyb provádí. Pohyb se provádí stejně, ale jde o to, co je uvnitř-tělo zátěž.

Pokud tenista během stávky míč, např. nesprávné nastavení nohy, kolena budou padat dovnitř, přenos síly přes ohnuté dovnitř a otočné koleno nebude dokonalý, optimální, vyvážené. Tato je definována jako decentrované postavení v kloubu, kdy se kloubní nefyziologicky vážit páčením. Pokud kloub není v optimální poloze, má perfektní komprese, tlak a pohyb se provádí nefyziologicky. Když odrážaní míč je tedy nejdůležitější centrovaná pozice v kloubu, např. ramenního kloubu musí být pritlačená do jamky lopatky. Pokud je to špatně pritlačená, tedy svaly kolem lopatky mají určitou dysbalanciu, bradavka je posunuta, zrotovaná milimetrů někde jinde. Reagovat receptory a mění nastavení svalového tonu celého těla.

Které léčebné metody využívaš?

Vždy výběr a v závislosti na tom, jak se člověk cítí. První pokus o relaxační složka, nebo uvolnění. Pak přichází na posílení hlubokého stabilizační systému. K dispozici je také třetí složky, tj. zacentrovanie, zastabilizovanie kloubů. Práce je vývinovou kineziológiou, věda o vývoji hnutí. Slovo "vývinová" znamená, že pokud budete mít například první rok života, takže dítě v období prvního roku života, dělá některé pohyby a ty nejsou náhodné. Jsou jasně stanovena motorické koordinační komplexy, svalové souhry, pohybové stereotypy, jako matrice uložené v mozku. Například Vojtova metoda sleduje dítě, jako pretáča, sedí, lozí, otáčí hlavu. Můžete přesně popsat, odkud, kam, který sval táhne. Představte si, kdyby svalové kus v držení dvě kosti. Pokud jedna kost hit a svalové táhne, tak vázán na druhou kostí vytáhne. Když to udělám naopak, tak se mění směr tahu svalu, jeho směrový vektor. To je tak jasně popsán, svalů, kde táhne, jako upína a zapojeny do svalových řetězců, které jsou v rámci rozvoje nezbytné. Tak, zejména hluboký stabilizační systém a dýchání, souhra.

Jako ty, které pracují s hluboký stabilizační systém?

Vždy se na z funkce. Pokud někdo přijde a řekne mi, že to cvičení je dobré, tak je automaticky nepreberiem. Vždycky mě zajímalo zamyslím, co znamená v kontextu celé tělo, co se tam vlastně děje. Všechno má své vlastní zákonitosti a principy, které se vztahují také na hluboký stabilizační systém. Vnitřní tkáně mají určité souhry na zadní a přední. Povrch tkáně, podle pořadí, jejich souhra na jednu a druhou stranu. Tyto zásady také používá pojem dynamická neuromuskulárna stabilizace. To je vývoj umístění a pohyby dítěte, když načahuje pro hračku, pretáča, lozí atd., na které se snažím nastavit svého klienta, a že se učím dýchat, pohybovat se. Mám nějakou představu, odkud a kam to musí být natažené svaly a snaží se vyhnout se to tak nastavit. Budu usilovat o to, aby mu reflexní masáže stimulovat k tomu, že sukně začal fungovat podle jasných vzorců.

Proč přesně na pozici malého dítěte?

Tyto vzory jsou geneticky podmíněné. Takže máme v sobě zakódované ve všech. Hluboký stabilizační systém se vyvíjí v místě, na spodní části břicha, nebo zpět. Když přijde nový klient, takže já jsem vlastně od nuly. Za prvé, bude to dát umístění novorozence. Pokud to zvládneš, tak jedeme do pozice starší dítě, atd.

Je pro někoho problém dostat se do této pozice?

To je velký problém. Jde o pozici, v níž páteře k jeho fyziologické mobility, rotabilitu, a jiné možnosti pohybu. Pokud sedím dvacet let ve školní lavici, aby se můj normální chůze shrbený z lavičky, stejně jako všichni. Je to o vnímání. Muž precitne v pozici, když zjistí, například, že dýchá do břicha. Tento tlaku stabilizuje páteř a vytváří zažít radost z pohybu. Dýchání v této "dětské" pozici, začne mozek rozpoznat a postupně aplikovat dechový stereotyp, jako v dětství.

Jaké problémy na vás, přijďte klienty?

Tam jsou ti, kteří přicházejí s problémem, ale také ti, kteří přicházejí a problém nevidím. Ale já to tam vidím. Pokud se člověk chce uplatnit, nebo něco udělat a říci, že ho bolí v krku, problém může být ukrytý v kostrči nebo na chodidlech. Každý člověk reaguje jinak a každý také potřebuje mít k tomu, aby vysvětlit žádným jiným způsobem. V praxi to znamená, že klient si mám vysvětlit, proč pro něj, já jsem problém s nohou, když ji bolí v krku.

Jsou určité typy klientů, které nevenuješ?

Já se snažím, aby se zabránilo poúrazovým stav, protože oni pracují tím, že se nestanou. Nejsem lékař, ani fyzioterapeut. To je něco, co vyžaduje úzkou specializaci na něco jiného. Je to o zkušenostech. Až budu mít zkušenosti s pohybem a cítit vaše vlastní tělo, jdu touto cestou.

Oliver Kuchta je člověk, který je na cestách, a naše tělo ví opravdu hodně. Pokud trpíte problémy spojené s fyzickou gear nebo jiný dysbalancie, kontaktovat na e-mailovou adresu: [email protected]

Doporučujeme, abyste si přečetli: Jsou mýty o Vojtovej metody jako rehabilitace je pravda?

Napsat komentář