Populární funkční trénink. Jak to vlastně je?

Funkční trénink je cvičení se zapojila široká škála svalů. Na základě cvičení, které jsou založeny na reálném životě. Školení jsou zajímavá a pestrá. Hlavním cílem? Pro zlepšení výkonu. K zahození není ani příjemné "vedlejší účinek", a to tvarování těla.

Jedním z hlavních cílů funkční trénink je zlepšit výkon a přivést tělo funkce. Jeden se zaměřuje na postupné budování síly, vytrvalosti, rychlosti, koordinace. Tomuto cíli je přizpůsoben celý trénink. Pomocí funkční pohyby, jako jsou dřepy, útoky, tlak. Mnozí věří, že funkční trénink slouží pouze ke zlepšení výkonu. To není pravda, protože on může platit a ti, kteří mají problémy s svalové dysbalanciou, se snaží zhubnout, nebo tvar křivky. Samozřejmě, slouží jako prevence zranění.

Proč platit funkční trénink?

Výhody funkčního tréninku jsme částečně nastínili. Sílu. Vytrvalost. Rychlost. Fitness. Svalové rovnováhy. Nicméně jsou klíčové? "Výhodou funkčního tréninku je, že je zapojeno velké množství svalových skupin. Používá se hlavně viackĺbové (tzv. multijoint) cvičení. Ve stejné době, napodobuje činnosti běžného denního režimu nebo sportovní specializace. Funkční trénink usnadňuje provádění běžných činností. To není o tom být silnější, nebo větší. To je o kvalitě výkonu. Stejně tak není možné pro funkční trénink zvažte cvičení balančných podporuje, i když jsou jeho součástí," vysvětluje fitness trenér Michal Patakyové.

Funkční trénink pro ženy i muže

Funkční trénink využívají především sportovci rozvíjet fitness. Nicméně, to je vhodný pro všechny ty, kteří chtějí zhubnout a vytvarovat tělo. Ocení to stejně, muži a ženy. "Naše školení je převaha žen nad muži. Myslím si, že je to proto, že muži více inklinují k činkám, objemovému tréninku a růst svalové hmoty. Je těžké zobecnit, někdo může mít jinou zkušenost," říká trenér Michal. Školení může být upraven individuálně, tak vlakem tímto způsobem mohou i začátečníci.

Znáte cvičení, které jsou nedílnou součástí školení?

Cvičení zahrnuty do funkční trénink mít rovnoměrně rozvíjet velké množství svalových skupin. "Funkční trénink by neměl chybět viackĺbové cvičení. Tento trénink je založen na drepoch, podmínky, tlaky, tepny a podobně," vysvětluje cvičení používané v funkční trénink Michael.

Viackĺbové, nebo v kombinaci cvičení jsou určeny jen pro procvičování více svalových skupin, které v podstatě šetří čas. "V tréninku nesmí chybět stabilizace, tzv. core cvičení. To by mělo také obsahovat akceleračný, deceleračný (brzdění) pohybu a stabilizaci. Musíme se také pohybovat ve všech rovinách (frontálnej, sagitálnej a příčné)," dodal trenér. Co výše uvedené pojmy znamenají? Při provádění cvičení stability je třeba posílit svaly zad a břicha. Frontálna prostoru (před, vpravo-vlevo) se rozumí cvičení pohybů do stran, např. upažovanie. Sagitálna, nebo přední-zadní označuje pohyby jako predklony trupu, predpaženie. Transverzálna letadlo v podstatě představuje diagonální pohyb.

Funkční trénink je nejdůležitější se naučit, jak správně provádět každého cvičení. "Největší problém s funkční trénink je technika na konkrétní cvičení. Například, squat má každý člověk, ale správně provedený dřep je pro mnoho lidí problém. Způsobit to může také svalové dysbalancia. A právě funkční trénink by měl svalové dysbalance z větší části odstranit," vysvětluje fitness trenér.

Chcete funkčního tréninku vědět více? Podívejte se na následující video:

Napsat komentář