Posílení a lepší běžecký výkon? Ano, ale musíte si vybrat správnou

I běžci by neměli být ve tréninkového plánu nezapomeňte posílit. Že cvičení jsou vhodné?

Není žádným tajemstvím, že pokud chce být běžec úspěšný, nemůže být příliš "těžký", protože to značně omezuje jeho běžecký výkon. Nicméně, i pro běžce je vhodně zvolené hmotnosti-školení školení odůvodnění. Zlepšuje však běžecký výkon? "Zlepšení výkonnosti v běhu, je velmi relativní záležitost. Svaly a síla jsou skvělé pro rychlost a výbušnost v relativně krátké behoch. Pro dlouhotrvající vytrvalostní činnosti, je možné, silový trénink je velmi specifický charakter prostého důvodu: svaly jsou silné, ale těžké a těžké pro vytrvalostní aktivity znamená zaostávat," vysvětluje profesionální osobní trenér Phdr. V Gsch.

Řešením je cvičení s vahou vlastního těla

Ideální forma posilování pro běžce je trénink s vahou vlastního těla. Nepotřebujete žádné speciální vybavení, jen prostor, čas, vlastní tělo a chuť na cvičení. "V průběhu roku, já používám posílení HIIT. Jeho výhoda je v tom, že já nepotřebuju posilovny a cvičit s vlastním tělem. Aplikujem to ve formě kruhového tréninku tak, že 20-30 sekund cvičit naplno a 30-40 sekund nás vysadila, vše se opakuje 3 krát po 10 minutách. To je způsob, jak se naučit pracovat efektivněji, postupně na sebe budeme vidět lépe, řízení zátěže, který budeme postupně zvyšovat a zbytek, naopak, snižovat," říká ze zkušenosti běžecký pás trenér Mark Vojník.

Vyloučeno není ani cvičení ve fitness centru

Pro běžce jsou vynikající cvičení, které jsou zaměřené na posílení svalů dolních končetin a hýždí, ale také střed těla. Vynikající volbou jsou dřepu nebo přejeďte v různých variantách, ale také rutinu s názvem zbraň, sklápačky nebo talíř. S tím souhlasí i trenér, ale doplňky a jednoduché cvičení na strojích. "Jedním z nejjednodušších cvikom pro běžce patří dřepy, legpressy, predkopávanie, pohřeb a výpad," říká Luboš Gsch.

Tyto, ale i další cvičení pro běžce najdete v tomto videu:

Zpracováno ve spolupráci s profesionální osobní trenér Phdr. Ľuboš Gschom z www.pohyb.sk a bežeckým trenér Marek vojník z www.itrener.sk

Zdroj fotografií: adidas

Lidé, kteří si přečetli tento článek, a obává se také o:

Poznáte cviky, ktoré vám pomôžu získať pevné prsia?Cvičení, které vám pomohou získat pevné prsa

Vliv na velikost prsou se přirozenou cestou je nemožné.

Ako využiť hiit pri behu a čo nám prinesie?Jak používat HIIT, když běží, a co nám přinese?

Vysoce intenzivní intervalový trénink snižuje množství tuku, zrychluje metabolismus a zlepšuje kondičku.

Beh s nadváhou: áno či nie?Běh s nadváhou: ano, nebo ne?

Pro běžce začátečníka s kilami navíc, je vhodné začít rychlou chůzí a postupně budovat aerobní základ.

Napsat komentář