Posílit vnitřní svaly, cvičení pilates

Mnohokrát při cvičení se stává, že zapomínáme na praxi vnitřní svaly, které drží naše tělo pohromadě. Proč a jak bychom měli praktikovat neviditelné (vnitřní) svaly?

Věděli jste, že pravá část mozku má přirozený způsob, jak ovládat své svaly? A právě pilates cvičení určené mistr Pilatesom vyžaduje koncentraci a přesné provedení cviků. Právo opakujte tyto cvičení naladíme proprioceptívne systémy a učíme se tak mentálnemu koncentrace.

Podstatou pilatesovej metody je rozvíjet všechny svaly rovnoměrně a působit nejen na nejvíce dobře-známé a viditelné svalové skupiny, ale i svaly hluboce skryté pod, za a mezi nimi. Jinými slovy, když cvičení funguje stejně jako svnútornými svaly, protože to je tzv. neviditelné – zpevnění svalů nám drží naši kostru.

Pokud, proto ve cvičení budeme zanedbávat tyto zpevnění (invisible) svaly, ty zoslabnú, poddajú je gravitace a to je pak nerovnováhy svalových skupin. Také špatné držení těla, které to způsobilo, může mít vliv na činnost našich vnitřních orgánů.

Cvičení Pilates je jedním z nejúčinnějších cvičení programy zaměřené na spravedlivé rovnováhy povrchové a hluboké svaly lidského těla, udržení tělesné kondice, zlepšení pohybového aparátu, stejně jako zlepšit správné držení těla a koordinaci pohybů.

To, o čem hovoříme, pokud bychom si uvědomit, svalové disbalanciu?

Od začátku, někteří z Vás pilatesove cvičení se může zdát příliš obtížné. Vaše nohy se bude třást a bude Vám chtít přestat cvičit. Můžete cítit mírné křeče. To vše jsou příznaky, které indikují nerovnováhu svalových skupin ve vašem těle, nedostatek síly, koordinace, flexibility. Takzvaný " svalové disbalanciu.

Dojde k nerovnováze, nebo nerovnomernosť mezi svalové skupiny. A mezi vnitřní a povrchové svaly. Jak jsme již bylo uvedeno výše, povrch, jsou ty, které přímo vidíme a vnitřní zase ti, že jakmile se nevidíme, ale právě těch se budeme držet, tak říkajíc, tělo dohromady.

Jako dobrý příklad můžeme zmínit přímý břišní sval. Pokud jsme neposilňovali, má tendenci ochabovať, a proto podléhá gravitaci.

Odstranit tento sval disbalancie jsou nutné čtyři aktivity:

  • Protáhnout zkrácené, tzv. posturálne svaly (horní část trapézového svalu, svalů hrudníku, biceps, bedrovo – driekové svaly, iliopsoas, hamstringy – zadní straně stehna, lýtka)
  • Posílit ochablé svaly, tzv. fázické svaly (medzilopatkové, břicho – zejména přímé, pohovka, triceps, kvadricepsy – na přední straně stehna). Ale nejen pohybující se skupiny svalů, ale také klimatizace svaly.
  • Opravit jakékoliv odchylky od správného držení těla (příliš podsadená, nebo naopak vystrčená t-bar, kulaté ramena)
  • Posilovať a jeden měsíc střední část těla (powerhouse – střed těla)

Pokud toužíte mít pěkné pevné tělo, je nutné zaplatit také cvičit hluboký stabilizační systém. Nejen povrch vyvinut. A že je cvičení pilates vytvořil.

Napsat komentář