Posvítili jsme si na cviklu. To je opravdu tak zdravé?

Zřejmě již jeden šálek cviklovej šťávy může snižovat krevní tlak během několika hodin.

Mnoho účinky červené řepy jsou ověřovány v klinických studiích, jiné jsou založeny na znalosti alternativní medicíny a další, ze zkušenosti obyčejných lidí, které cvikla nějakým způsobem pomohl.

Co je realita? Pojďme se podívat na cviklu první, pokud jde o jeho složení. Sto gramů syrové červené řepy obsahuje 43 kalorií, 10 g sacharidů, které obsahují 3 g vlákniny se týkají:. V červené řepy je také 1,6 g bílkovin. Mírně zajímavější je zastoupení vitamínů a minerálů. 100 g červené řepy může pokrýt doporučená denní dávka (ODD), vitamíny takto: provitamin A 1 %, vitamin C 8 %, vitamíny skupiny B, o 2 – 3 %, s výjimkou kyseliny listové, což je 27 % ODD. Z minerálních látek a stopových prvků je ve větší míře zastoupen mangan (16 % ODD), draslíku (9 % ODD), hořčíku (6 % ODD), fosfor, měď a železo (4 % ODD), sodík (3 % ODD), vápníku a zinku (2 % ODD) a selenu (1 % ODD). Kromě toho, že je cvikla zdroj antokyánov a dalších antioxidantů (1).

Vybrané přínosy z červené řepy Snižuje krevní tlak

Zajímavou studii provedli vědci z Melbourne. Podle závěru jejich studie může cup repnej šťávy snížit krevní tlak již během několika hodin. Tento přínos spojen především s přirozeně se vyskytující dusičnanů v cukrové řepy. V studie se zúčastnilo 15 žen a 15 mužů, přičemž jedné skupině byly podávány šťávu z 500 g červené řepy a jablečný džus, druhý poskytnout odhady placebo. Dobrovolník byl tlak, měří každou hodinu (2).

Podporuje sportovní výkon

Pokud chcete podat lepší výkon během cvičení, vám může pomoci jen cviklová šťáva. Potvrdil to také závěr studie, vědci ze Spojeného Království – účastníci experimentu, kteří pili před cvičením šťáva z řepy, byli schopni provádět cvičení pro 16 % déle než ostatní (3).

Chrání proti rakovině

S těmito závěry, podle pořadí, přišel odborníci z Howard University ve Washingtonu, a to i přesto, že pokus byl prováděn na zvířatech. Červená řepa je zdrojem antokyánov, které jsou účinné antioxidanty chránící buňky před poškozením volnými radikály. Spolu s posílením pružnost a pevnost cév. Jo a jen antokyánom je také přičítán anti-bakteriální účinek (4).

Cvikla do svého jídelníčku zahrnout

Cvikla má také detoxikační a imunitu posilující účinky díky fytochemickým látkám a vitamin C. Kromě toho, draslík snižuje krevní tlak, je nevyhnutý pro činnost nervů a svalů. Kyselina listová pomáhá snížit riziko vzniku vývojových vad u nenarozeného plodu. Mangan je nevyhnutý pro kosti, ale také vnitřní orgány, jako jsou játra a ledviny. Zdraví prospěšné účinky mají i další látky v červené řepy, a proto rozhodně patří mezi potraviny, které jsou užitečné zahrnout do svého jídelníčku. Optimální denní množství jsou 2 až 3 dcl šťávy denně, protože velké množství může způsobit zažívací problémy.

Náš tip: Připravte si dnes cviklovo-jablečné smoothie, které detoxikuje a posiluje. Cviklovo-jablečné smoothie

Pro přípravu budete potřebovat 1 cviklu, 1 mrkev, 1 jablko, ½ UMĚNÍ strouhaného zázvoru, příchuť citronové šťávy a zředění s 200 ml vody. Postup je jednoduchý – vše, co dát do fialové mixéru Nutribullet, a za pár minut budete mít zdravé a výživné smoothie, ideální konzistence.

Odkaz: 1.http://nutritiondata.self.com/fakta/zeleniny a drůbežího masa (kodifikované znění-výrobky/2348/2 2.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23231777 3.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19661447 4.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23828331

Zdroj foto: pixabay.com

Lidé, kteří si přečetli tento článek, a obává se také o:

Detoxikácia - zbavte tela jedovTělo by mělo být pravidelně detoxikovat. Jak na to?

Detoxikace je něco, co naše tělo dělá přirozeně a opakovaně. Ale tu a tam jsme měl trochu pomoci.

10 dôvodov, prečo si dať dnes zdravé a chutné smoothie10 důvodů, proč si dát dnes zdravé a chutné smoothie

Přemýšlíte, co si dáte na svačinu, nebo snídani? Máme pro vás hned 10 důvodů, proč byste měli vybrat ten správný koktejl.

3 lahodné smoothie, ktoré dajú do poriadku trávenie3 lahodné smoothie, které mohou být v řádu trávení

Máte nafouklé břicho, trápí vás nadýmání nebo zácpa? Naordinujte si lahodné smoothie nápoje s obsahem správné ingredience.

Napsat komentář