Pravidelné bicyklovaním proti stresu a depresi

Jízda na kole je aeróbnou činnost, která odstraňuje psychické napětí, zmírňuje stres, deprese a úzkost.

Jste se rozhodli sednout na kolo, nebo ještě váháte nad výběrem vhodného typu fyzické aktivity, které bude přínosem pro vaše tělo a psychiku? Dát šanci, aby se na kole. Můžete si ho zkrátit cestu do práce, nebo objevovat blízké či vzdálenější okolí.

Zdravotní přínosy cyklistiky je neúrekom

Jízda na kole je kardio cvičení spojeno s mnoha přínosy pro zdraví. Posiluje zdraví kardiovaskulárního systému, snižuje krevní tlak a hladinu cholesterolu v krvi, podporuje vyplavování toxických látek, pomáhá spalovat přebytečné energie, zlepšuje kondici, posiluje kosti, zvyšuje imunitu atd., Ale jízda na kole je také prostředkem, který vám pomůže ventilovat, aby se po náročném dni v práci a lépe zvládat stresové situace.

Jízda na kole snižuje stres

Je prokázáno, že pravidelné aerobní cvičení má významný vliv na psychiku, zmírňuje stres, deprese a úzkost. Když bicyklovaní snižuje hladinu stresových hormonů a naopak, tam je uvolňování hormonů štěstí, který zlepšuje náladu. Kromě toho, osoba se zaměřuje nejen na pohyb, ale také na okolní prostředí, čímž se, alespoň na chvíli zapomíná na starosti běžného dne, a uklidnit. Zvýšené uvolňování endorfinů dochází zhruba po 15 až 20 minutách aktivního pohybu. Blahodárné účinky účinky na psychiku má také čerstvý vzduch a sluneční světlo.

Máte problém se soustředit? I když bicyklovaní tam je podpora krevního oběhu a zlepšení zásobování mozku kyslíkem. To se odráží, například, lepší koncentraci.

Jak moc a jak často?

Podle odborníků, má 45-60 minut strávených aktivním pohybem, a proto také bicyklovaním, třikrát v týdnu podobný účinek na psychiku, než antidepresiva. O tom svědčí studie odborníků z Durham University se sídlem v Severní Karolíně. Na výzkumu se podílejí lidé starší než 50 let, kde oficiální diagnóza byla deprese. Rozdělena je do tří skupin, přičemž první z nich byla léčena antidepresívami. Druhá skupina druhé poskytnout rovněž odhady antidepresiva, ale kromě toho také tři hodiny týdně věnované aeróbnemu cvičení. Třetí skupina byla pouze na aktivní pohyb. Víte, jaké byly výsledky? Ve všech třech skupinách byla ke zmírnění deprese bez ohledu na způsob léčby. Zajímavé však bylo hlavně to, že po deseti měsících pacientů deprese se vrátila. Alespoň byli ve třetí skupině, a 9%, ve druhé skupině, 31 procent, a v prvním až 39 procent.

Doporučujeme vám přečíst: Jak začít běhat s nadváhou

Zdroj fotografií: Foto: Anton Graf Fotografie

Napsat komentář