Proč namáčať luštěniny, semena, ořechy a obiloviny?

Všechny tyto uvedené druhy potravin jsou pro nás velkým přínosem. Nicméně, oni mají jednu společnou negativní vlastnost a to je obsah antinutrientov.

Zejména fytáty, taniny, goitrogény a inhibitory enzymů. Fytáty například, vázat vápník, hořčík, zinek, měď a železo v trávicím traktu a brání jejich vstřebávání. Proto, strava bohatá na nenamáčané obilovin vede k deficiencii mnoho minerálních látek, a dokonce osteoporózy. V mnoha lidí, spotřeba nenamáčaných obiloviny projevuje nafukovaním. Nicméně, pokud obsah těchto nežádoucích látek snížit, nebo dokonce zcela odstranit, získáme téměř dokonalé jídlo. A nejlepší část je, že celý tento proces pro nás to bude stát minimum času.

Mám pocit, že lidé byli kdysi mnohem chytřejší, a to navzdory skutečnosti, oni měli takový přístup k informacím, jako máme dnes my. Jakmile většina receptů z obilovin nebo ořechů byla skutečnost, že tyto suroviny predpripravili. A predpripravili jednoduché namáčení. Dnes je čas zrychlil. Bylo zjištěno, že námačanie není nutné, a ignorovat to, proč je vlastně ořechů nebo obilovin namáčali.

Namáčení, nicméně, jsme nejen antinutričné látky, naopak, tento proces dokonce jsme prospěšných látek pro naše tělo, nebo zvýšit využitelnost některých minerálních látek.

Namáčení takto:

  • jsme fytáty
  • třísloviny
  • neutralizujeme inhibitory enzymu
  • jsme vytvořit řadu prospěšných enzymů
  • zvýšit množství vitamínů (zejména B vitamíny)
  • obiloviny obsahující lepek (žito, pšenice, špalda, ječmen atd.) staly snadněji stravitelné a méně nafouknout
  • proteiny jsou více snadno přizpůsobit
  • jsme se odstranit nedostatek minerálních

Jako pro namáčení zrna?

Pokud jde o správní namáčania, tak obiloviny namáčame tak, že přidáme horkou vodu, acidofilní mléko, podmáslí, kefír, citronovou šťávu nebo jogurt a nechte přes noc na teplém místě. Ráno můžeme opláchnout vodou, ale je možné použít i ten, ve kterém byli namáčané

Do zeleniny přidat jablečný ocet

Luštěniny zalievame teplé až horké vody s přídavkem octa (nejlépe jablečného) a namáčame alespoň 48 hodin. Vodu často měnit. Pro vaření, použijte čistou vodu, ne ten, ve kterém máčali. Pokud se vám i po takové precíznom namáčaní impulsů, ještě nafouknout, zkuste přidat mořské řasy. Pro zlepšení chuti, zvýšení stravitelnosti, minimalizovat nadýmání a kromě toho, budete vyplnit velmi nedostatkový minerální – jód. Mezi nejchutnější řas obsahuje kombu, nori vločky, nebo řasy.

Ořechy a semena dáme himalájsku sůl

Ořechy a semena namáčame v teplé vodě, do které přidejte lžíci soli (nejlépe himalájskej). Minimální doba namáčania je s většinou z matice 7 hodin, kešu ořechy namáčajú 6 hodin. Po namočení je prepláchneme ve studené vodě a nechte uschnout, nebo ihned konzumujeme.

Co se týče křížů z ořechů, tak ty jsou namáčať nemusí. Mandľová mouky je vyroben z mandlí bez slupky, a tak je v řadě antinutrientov mnohem menší. Pokud děláte doma mouku z plateb mandlí, nejlépe provádí, pokud je to možné, by měly být namočené v mírně slané vodě po dobu 12 hodin, pak se voda zlejeme a usušené mandle melieme do mouky.

Odkaz: http://blog.radiantlifecatalog.com/bid/69542/That-s-Nuts-A-Complete-Guide-to-Soaking-Nuts-and-Seeds http://nourishedkitchen.com/soaking-grains-nuts-legumes/ http://foodmatters.tv/articles-1/the-benefits-of-soaking-nuts-and-seeds Zdroj foto: flickr.com Lidé, kteří si přečetli tento článek, a obává se také o:

Ako si udržať energiu počas celého dňaJak si udržet energii po celý den

Když dny se zdají krátké, ale práce stále máte víc než hlava, to je velmi obtížné udržet dobrou náladu a vysoké energetické hladiny.

Ako vplýva jedlo na našu náladu?Jako má vliv jídla na naši náladu?

Krátký požitek z nezdravé jídlo vede rychle k nervozita, úzkost nebo pocit viny.

Chia semiačka obnovujú svalovú hmotu po tréninguChia byla pro obnovení svalové hmoty po tréninku

V Jižní Americe jsou součástí stravy pro stovky let. Představují vynikající doplněk stravy pro obyčejné lidi, ale také pro ty, kteří milují sport, nebo chudnú.

Anketa Proč cvičíte pravidelně?

Chci se zbavit přebytečných kilogramů. Mám vyformovanú charakter. Sport mi pomáhá ventilovat. Chci volný čas trávit užitečně.

Celkem hlasů: 295

Autor článku Petra KopeckaIng. Petra Kopecká

Jsem certifikovaný nutriční specialista a zakladatel výživa poradenství – komplexní výživa. Komplexní výživa je pro každého, kdo chce zhubnout ,udržet váhu, zvýšit výkon, a přitom jíst, pracovat, jíst skutečné jídlo a ne jeho náhražku. V oblasti výživy se neustále vzdelávam již 7my rok a klientům přináším nejnovější informace o výživě, které jsou založeny na vědecky doložených důkazů založených a ověřených v praxi. http://www.komplexna-vyziva.sk Další články od autora

Napsat komentář