Proč si dopřát alespoň jedno jablko denně?

Podle Světové zdravotnické organizace bychom měli sníst alespoň 400 g ovoce a zeleniny denně, ale mnoho z nás neskonzumujú dokonce i polovina této částky.

Podle ŠUSR skonzumoval průměru Jako pro rok 2015 43,2 kg čerstvého ovoce, zatímco rok předtím to bylo 39,4 kg (1). Podle situační a výhľadovej správy Ministerstva zemědělství a rozvoje venkova SLOVENSKÉ republiky z roku 2014 jsou z ovoce mírného pásma, nejvíce zastoupena jablka a hrušky, ale oblíbené je také jižní ovoce, zejména pomeranče, mandarinky a citrony (2).

Faktem je, že ve spotřebě ovoce a zeleniny pro evropské země výrazně naše země zaostává a doporučených 400 g ovoce a zeleniny denně zjeme není ani polovina, což je, samozřejmě, to také odráží na našem zdraví. Je na nás, zda tuto skutečnost chceme změnit. Začít můžeme tím, že den, kromě jiných druhů ovoce a zeleniny doprajeme jeden až dva jabĺčka.

To, co najdete v jedné 100 g jablku loupat pryč?

Taková porce jablko obsahuje 52 kcal, 14 g sacharidů a 2 g jsou rozpustné a nerozpustné vlákniny se týkají:. Kromě toho, v jablkách je široká škála vitaminů a minerálů. Nejsou zastoupeny ve velkém množství, ale přispívají na celkový denní příjem vitaminů a minerálních látek. To je, například o vitamin C, vitaminy skupiny B, beta karoten, vápník, železo, hořčík, draslík, zinek a mnoho dalších. Nicméně, jablka jsou zajímavé hlavně proto, že z bohatství ve formě antioxidantů.

Síla jablka spočívá především v antioxidační aktivitu

V kůžích jabĺčok je hodně antioxidantů, jako jsou katechiny, prokyanidíny, kyselina chlorogenová, a mnoho dalších. Podle odborníků z Cornell University Ithace pravidelná konzumace jablek snižuje riziko vzniku chronických onemocnění, a to astma, koronární srdeční onemocnění, cukrovky a rakoviny jater a tlustého střeva (3).

Zdůrazňuje, nicméně, je mnohem více, zmínit několik zajímavých. Vláknina v jablkách pozitivně ovlivňuje činnost trávicího traktu, stimuluje produkci trávicích šťáv a snižuje hladinu cholesterolu v krvi. Také jsou jablka prospěšná pro detoxikaci organismu a příznivě působí na zuby – oni také mají antibakteriální vlastnosti. Jsou spojeny také s nižším rizikem vzniku Alzheimerovy a parkinsonovy choroby, podpořit koncentraci a paměť dovednosti. Jabĺčka může hrát pozitivní roli také při hubnutí, protože vláknina zvyšuje pocit sytosti a zabrání přejídání.

Je důležité, aby jíst jablka se slupkou

Nejvíce výživných látek je zastoupena v kůže, tak se vyhnout jeho zmizení. Pokud jste příliš "nevonia" chrumkanie celá jablka, jejich použití do ovocných salátů, nebo připravit v ostré mixér smoothie.

Tip na koktejl

V mixéru Nutribullet zmixujte 1 jablko, 1 pomeranč, 1 banán a 120 ml kokosové vody. Ihned podáváme.

Odkaz: http://www.statistics.sk/pls/elisw/casovy_Rad.procDlg http://www.vuepp.sk/dokumenty/komodity/2014/Ovocie2014.pdf http://www.nyshs.org/pdf/fq/2003-Volume-11/Vol-11-No-4/Antioxidants-of-Apples.pdf

Zdroj foto: pixabay.com

Lidé, kteří si přečetli tento článek, a obává se také o:

Čo robiť, keď zhrešíte jedlom?Co dělat, když zhrešíte jídlo?

Příliš často, lidé prostě vzdát a pak už jen pokračovat ve špatné vzory stravování a v prejedaní.

Ako používať bylinky správnym spôsobom?Jak používat bylinky správně?

Jsou bylinky jen módní hit, nebo jsou schopni jíst na pomoc vyniknout?

Strukovinové nátierky plné bielkovín nielen pre športovcovStrukovinové šíří plný bílkovin nejen pro sportovce

Připravit z luštěnin se šíří, že bude milovat své zdraví a štíhlou linii!

Napsat komentář