Projevy dehydratace a tipy, jak se jí vyhnout

Dehydratace organismu je v létě poměrně časté. Jak se to projevuje a jak jeho zabránit?

I když význam vody a hydrataci dodávky v letních dnech skloňuje pravidelně, stále existuje mnoho těch, kteří příjem tekutin podhodnocené. Nevěnují dostatečnou pozornost tomu, že voda je nezbytná pro správné fungování těla a mysli. V těle se podílí na mnoha funkcích – pomáhá při správné trávení, udržuje tělesnou teplotu, a zdravou pleť je nezbytné pro správné fungování metabolismu, což je rozhodující v vyplavovaní znečišťujících látek z těla atd.

Signály, které naše tělo nedostatek tekutin

Prvním signálem nedostatku tekutin v těle je žízeň, a proto bychom se měli snažit pít, takže jsme žízní netrpí. Pokud pocity žízně ignorujeme může vést k dehydrataci a mírná dehydratace mohou být řízeny poměrně snadno, nicméně, s těžké formy.

Mezi společné příznaky mírné až střední dehydratace patří již zmíněný pocit žízně, sucho v ústech, ospalost, podrážděnost, únava, suchá kůže, bolesti hlavy, snížení krevního tlaku, závratě, menší množství slz a moči, zapáchajúci a tmavá moč, svalové křeče nebo zrychlený dech. Pokud to uděláte, aby si vás některý z těchto příznaků, začněte s pomalým a pravidelné zásobování těla s odpovídající tekutinou (vodou při pokojové teplotě, neperlivou minerální vodou). V intenzivní hnačkách, zvracení a horúčkach vyhledat lékařskou pomoc.

Tipy na to, jak, aby se zabránilo dehydrataci

  • Pijte hodně tekutin po celý den. Ráno po probuzení dvě pohármi vody s citronem. Pak se pít pravidelně v malých množstvích, aby se zabránilo pocit žízně. Láhev s vodou vždy jsem k dispozici!
  • Minimální přijaté tekutiny představují v létě 2 až 3 litrů za den.
  • Nemyslete si, že když pracujete v klimatizované místnosti, dehydratace neplatí. Naopak, pokud pijte málo, může dojít poměrně snadno.
  • Pokud to budete dělat intenzivní cvičení nebo mají náročnou fyzickou práci, příjem tekutin by měly věnovat zejména pozornost – pít před cvičením, během ní a po ní. Zvažte nejen pitím čisté vody, ale také minerální vody, iontových nápojů nebo nápoje s obsahem minerálů. Vhodné jsou i některé bylinkové čaje (rooibos), riedené zeleninové a ovocné šťávy, multiplex nebo kokosové vody.
  • Vhodné doplnění vody a hydrataci zásoby v létě, jsou minerální vody. Minerální voda Budiš dodává tělu sodíkom, vápníku, hořčíku a dalších látek, aby se zabránilo dehydrataci. Můžete pít sám, zředí s čistou vodou nebo přidat do smoothie nápojů.
  • Po sportovní nápoj dosáhnout v případech, pokud trénujete delší než 60 minut, ale dejte si pozor na zastoupení sacharidů.
  • Alkohol a kofeinové nápoje zvyšují riziko dehydratace, proto pít s mírou.
  • Vyhněte se poludňajšiemu akutní cílové slunce, chránit hlavu, oči a noste vhodné oblečení světlé a vzdušné materiály.

Pro zlepšení kvality pitné vody a hydrataci zásoby doporučujeme minerální vody Budiš.

Evelyn budišEvelyn budiš

Zdroj foto: unsplash.com Lidé, kteří si přečetli tento článek, a obává se také o:

Nemáte čas? zachránia vás chutné a výživné smoothiesVýživné ovoce, zeleninové smoothies

Pokud máte chuť maškrtiť nebo potřebujete osvěžit, zvolte z nabídky našich smoothie recepty.

Pite vodu, zrýchli váš metabolizmusPít vodu, urychluje metabolismus

Pravidelný příjem tekutin je hubnutí tak důležitá jako pravidelný příjem stravy.

Letné smoothies, ktoré si zamilujeteLetní koktejly, které si zamilujete

Nic v létě neosvieži a nezasýti lepší, než ovoce a zeleniny. Pokud jsou vhodně kombinovat, se můžete těšit na nezapomenutelné variace.

Napsat komentář