Radyho Zrnko Moudrosti: Velké zvíře lež

Živočišných tuků, cholesterolu a srdečně – cévní onemocnění. To, co je mezi nimi ve spojení? Existuje vůbec? Tam jsou. Samozřejmě, po všem, co jsme byli roky učení. Více živočišného tuku (maso, máslo, sýry, vejce..), jíme, tím více cholesterolu.

Opravdu, návaznost představení a také krevní testy. Lékař doporučí snížit příjem živočišných tuků, celkového cholesterolu nás náhle klesne (o něco). Lékař je spokojen, a tak jsme rádi. Skutečně, proč ne, všude píší, že nižší hladina cholesterolu znamená nižší riziko vzniku srdečně – cévních onemocnění. Budu žít sto let. Jasná propojenost. Jen má jeden háček. To je nepravdivé. Nepotvrzené.

V čem je háček?

Vezměme to z druhé strany. Ano, příjem živočišných tuků může zvýšit hladinu cholesterolu v krvi (tj. lipoproteinů – nákladní automobily, které projdou cholesterolu (a jiných látek) po těle, protože cholesterol není rozpustný ve vodě/krev). Ale tento účinek je více pozitivní, než negativní. Nasycené tuky zvyšují hladinu HDL cholesterolu ("dobrý"). Kromě toho, živočišné tuky mi pozitivní vliv na hladinu LDL cholesterolu ("špatný"). Také to zvyšuje – není nepomýlil I. Zde chci pozastavit.

LDL – špatný cholesterol. Pokud je jen špatný výklad?

Málokdo ví, že LDL je rovnoměrně rozdělena do typu LDL – A, které představují velké, nadýchané částice, které nejsou škodlivé pro tělo (i když není oxidácií). LDL-B, nicméně, představují malé, tvrdé, husté, vysoce zánětlivých molekul, které podporují aterosklerózy. Příjem živočišných tuků reguluje zejména poměr LDL-A LDL-B. Více velkých napufkaných molekuly, než malý drzý BB guličkám (všechny zjednodušujem, vybírá potřebné informace, protože předpokládám, že teď jste nevěnoval pozornost:). Pojďme se přesunout na.

Kde bylo, tam bylo, pane. Patty Siri – Tarino a Ronald Krauss se rozhodli udělat meta – analýza (kvalitativní popisný přehled již realizovaných studii – jen studie k dispozici studie), zjistit vztah mezi živočišné tuky a kardiovaskulární onemocnění, koronárnou onemocnění srdce a infarktu. Tady je třeba rozlišovat. Výzkumníci se nesnažili určit vliv živočišného tuku na hladinu cholesterolu v krvi, a kombinovat je okamžitě se zvýšeným rizikem, jako množství studia. Zde se snažil najít přímou souvislost mezi konzumací živočišných tuků a onemocnění srdce. K nim kritérií, části 21, existující studie, dohromady, tedy, 347 747 lidí, v období od 5. do 23 let. Během tohoto období, byla ischemická choroba srdeční v 11 006 lidí.

Připraven pro výsledky?

Podle jejich vlastních slov: Příjem živočišných tuků, není spojeno se zvýšením rizika ischemické choroby srdeční a stejně tak i se zvýšením rizika srdečně – cévních onemocnění (1). TEČKA. Dokud nezačnem nudit, pojďme na chvíli do Nizozemska. Opět podobný scénář jako výše. A výsledky? Téměř totožné: "Příjem živočišných tuků je spojena s mírným zvýšením celkového cholesterolu, ale není spojeno se zvýšením rizika srdečně – cévních onemocnění (2).

Na chvíli i do Japonska. Opět platí, že meta-analýza (ty už víš, co to je, protože jste četli pozorně , tentokrát to bylo o zkoumání vztahu cholesterolu a mortality. Vytvořil čtyři skupiny: pod 4,2 mmol/l; 4,2 až 5,2 mmol/l; 5,2-6,2 mmol/l a nad 6.2 mmol/l (téměř stejné rozdělení jako v usa, hodnotí cholesterolu). Výsledky? Podle všech informací, které léta nám přináší, samozřejmě, lidé s nejvyšším cholesterolem, měl nejvyšší úmrtnost, a lidé s nejnižšími hodnotami dožívali dlouho, jak je to možné. Tak? Tak přesně k tomu tam NENÍ. Skupiny s nejnižší úrovní umierala nejvíce (3).

A už jsem venku. Studie s názvem "Dietní Tuků, Sacharidů a Progresi koronární Aterosklerózy v Post-menopauzálních Žen." Prepíšem tady zase, jen výsledek: "Vyšší příjem živočišného tuku je spojen s nižší progresí koronární aterosklerózy, zatímco vyšší příjem sacharidů je spojena s vyšším rizikem (4)." Prostě ženy s vyšším příjmem živočišných tuků, mají nižší riziko progrese koronární aterosklerózy. Milé dámy, už víte, co si dát na večeři? A ty těstoviny prosím vysypať do koše.

ZÁVĚR

Udivení? Překvapilo? Taky jsem měl zvednuté obočí jako ty. A to je jen zlomek informací. Četl jsem to několik let. Jsem stále podvědomě řekl, že jsou jen dristy, které chtějí vzít, není to potvrzeno. Ale čím více jsem četl, tím víc jsem udělat obraz. CUKR napáchal na zdraví lidí VÍCE škody než TUK.

Autor článku: Radovan "RadyActive" Gergeľ. Víc od něj můžete přečíst na jeho FB profilu.

Zdroje: (1) Frank B. Hu et nebo, "Meta-analýza Prospektivních Kohortových Studií Hodnotící Asociace Nasycených Tuků s Kardiovaskulárním Onemocněním," American Journal of Clinical Nutrition 91, (2010) (2) R. S. Kuipers et nebo, "Nasycených Tuků, Sacharidů, a Kardiovaskulárních Onemocnění," Netherlands Journal of Medicine 69, (2011) (3) Meester a Simopoulos., "Vyvážený Omega6/Omega3 Mastné Kyseliny, Poměr Cholesterolu a koronárních Srdečních Onemocnění," Svět Recenze Výživy a Dietetiky 100 (2009), Hamazi, Kirihara, Ogushi, "Krev Cholsterol jako Dobrý ukazatel Zdraví v Japonsku," World Recenzi pro Výživu a Diabetiky 100 (2009) (4) Herrington et nebo, "Dietních Tuků, Sacharidů a Progresi koronární Aterosklerózy u Žen v postmenopauze," American Journal of Clinical Nutrition 80 (2004) Autor článku rady.active@cvicte.skRadovan Gergeľ

"V dnešní době není problém získat informace. Problém je si správně vybrat. Chci ti let zkušeností a studia, jen ušetřit cestu…" http://www.radyactive.sk Další články od autora

Napsat komentář