S pilatesom do formy, nebo jak procvičit celé tělo během několika minut

"Když jste mladí a máte nemocné páteře, takže vy jako starý. Když se dostanete starý, a budete mít toto a pracovní páteře, tak jako mladý a můžete dělat spoustu věcí," říká zkušený instruktor pilatesu Helena Ballová. Co to je v praxi pilatesu nejdůležitější?

Pilates patří do kategorie těla a mysli cvičení, které pomáhají obnovit fyzickou a duševní rovnováhu. Pravidelné cvičení se člověk dostane vyformovanú postavu a vnitřní rovnováhu, ale pouze v případě, že cvičení dodržuje zásady pilatesu. Je to jejich přesně sedm: soustředění, přesnost, ovládání, dýchání, centrum moci (power house, centrum těla), izolace a rutinní. Jaké jsou nejdůležitější, více v rozhovoru prozradil instruktor pilatesu Helena Ballová, která je také mezi tvář Reebok Training Academy.

Jaké jsou zásady pilatesu? Co by mělo být v cvičení následovat?

Klienty jsem tvrdil, že pokud hodinu nedýchate a nenaťahujete páteře, (to je stále I – vyťahujte je pořád), takže se nemusíte cvičit pilates. Můžete cvičit cvičení pilates, ale nemáte praxi true pilates. První věc, kterou je dýchání. To je základ. I když nevládzete, dýchat. Zůstat v základní poloze, nemusíte na cvičení, ale dýchat: hluboký dotek přes nos a výdychom přes ústa. Je důležité, aby dýchání hluboké, protože s výdychom třeba, aby se všechen vzduch z plic ven. A když jsem se dostat vzduch ven, zapájam žebra, zapájam CORE (středu těla), které jsem se připojit a sdílet své vzduchu. Otevřete žebra na boku, zvedněte ramena a pěkně vyťahujte.

Další důležitou zásadou pilatesu je koncentrace. Co to znamená?

Stále se musím soustředit na to, že jsem dýchat, vyťahujem páteře, a na každý pohyb, který jsem provádět. Myslím si, že žebra jsou uzavřené, břicho vtažené, vyťahujem páteře, a tím spevním středu těla. Tam musí být prehýbaniu páteře, všechno musí být hezky zpevněné. Je to tělo a mysl, tak, že je těžké jít. To není ezoterika a meditace. To znamená, že když něco dělám, tak mysl bude soustředit na to, co dělá tělo. Tak vidím, že všechno, co dělám a jak to dělám. Nedělej nebo rychlé pohyby, nebo švihy. Pohyb musí být plynulý. V pilatese je nikde zastavit. Také například, když jsem řekl, ruce vzhůru, ruce dolů: mi: nebudu zastavit v horní poloze a nebudu se zastaví v dolní poloze, jdu dolů a rovně. Pohyb musí být rozloženy rovnoměrně, to neznamená, rychle nahoru, rychle dolů. To je další princip, pilatesu, tedy plynulost.

Vytahování páteře: proč je to tak důležité, to není dost, aby vystrieť?

Když vyťahuješ páteře, fyzicky vyťahuješ, nebo oddeľuješ obratlů, a to v prostoru mezi obratli. Zde se dostáváme k tomu, že lidé si dokonce myslí, že se stát nebo sedět rovně, ale k lekci pilatesu lidí o 2-3 milimetry rostou a to je důležité. Fyzicky to jde, víš, jak páteř protáhnout. ŠŤASTNÝ PÁTEŘE, takže páteř má být šťastný. Když jsi mladý a máš nemocné páteře, takže vy jako starý. Když jsi starý a mas to a pracovní páteře, tak jako mladý a můžete dělat spoustu věcí. Dýchání a ŠŤASTNÝ PÁTEŘE jsou dva základní principy, a všechny ostatní koncentrace, plynulost, síla spolu souvisí, připojit, spolupracovat.

Když cvičíte, pilatesu člověk zapojuje celé tělo?

Cvičení jsou založeny na střed těla, to je to, co jsem řekl. V každém cvičení, je nutné mít zpevněné JÁDRO. Pohyb je založen na skutečnosti, že jsem spevním, tak posilňujem středu těla. Nikdy to není jen o tom, že posilňujem pouze ruku nebo nohu nebo břicho. Když pilatese vždy, posilujeme všechno. Celá zpráva precvičím celé tělo, jestli cvičím správně.

Hledáte kompletní cvičení pro celé tělo? Pak několikrát za sebou opakujte soubor cvičení pilates, které jsme pro vás připravili ve spolupráci s inštruktorkou toto cvičení Helenou Ballovou:

Zdroj video: www.youtube.com

Napsat komentář