Schudnete více jablka nebo hrušky?

Ve stravě často preferují jablka. Nicméně, je to správné?

Hrušky mají jemnou chuť a četné zdravotní výhody. 100 g hruška je 58 kcal, 15 g se skládá ze sacharidů (z toho 3 gramů vlákniny obavy:) a 0,4 g bílkovin. Vláknina má velký sýtiacu schopnosti, podporuje správné fungování střev a snižuje hladinu LDL cholesterolu v krvi, který je zodpovědný za vznik kardiovaskulárních onemocnění.

Z vitamínů je zastoupena beta-karoten a další karotenoidy, jako lutein a zeaxantín. Ve spojení s vitamínem C, kvercetínom a další antioxidanty jsou postrachom pro volné radikály – chrání buňky před poškozením a naše tělo před nemocemi. Mezi další zastoupené živiny patří vitamín K, který ovlivňuje dávku smrštění a B vitamíny. Malá množství jsou zastoupeny také minerální látky a stopové prvky, jako je vápník, železo, hořčík, měď, zinek, mangan a další.

Hrušky a hubnutí

Hrušky jsou v porovnání s jabĺčkami tu výhodu, že obsahují více vlákniny. To je zásadní například pro pocit sytosti. Jak to je, nicméně, s chudnutím? Odborníci z Instituto de Medicina Sociální Rio de Janeiro, podíval se na účinek jablek, hrušek a ovesné sušenky, které se týkají hubnutí. Ženy s nadváhou rozděleny do tří skupin, přičemž první jídlo, jablka, jiný hrušky, a třetí ovesné sušenky. Tyto potraviny by měli jíst třikrát denně. Samozřejmě, že strava by měla být upravena dietológom zhubnout 1 kg za měsíc. Závěr byl, že ženy konzumujúce ovoce ztratil 1,22 kg a ty, které jedli ovesné sušenky, jen 0,88 kg. V "ovoce" skupiny bylo také prokázáno více stabilní hladinu cukru v krvi a snížení hladiny cholesterolu v krvi (1). Ze studie tedy naznačují, že ovoce může pomoci ke snížení hmotnosti. V tomto případě nezáleželo na tom, zda to byla jablka nebo hrušky. To znamená, že byste měli vsadit na pestrou stravu a dopřejte si potěšení z jablek a hrušek.

Jak zvýšit spotřebu hrušek?

Jednou z možností je příprava smoothie – na výběr máte spoustu chutné a nápadité recepty. Nabízíme vám dva jednoduché.

Hruškové smoothie s kiwi

Jak na to? V mixéru Nutribullet zmixujte 1 zralá hruška, 2 ks olúpaného kiwi a přidejte šťávu z jednoho vápna. Vodu dolejte podle potřeby. Smoothie vám, že jsme zlato.

Jabĺčkovo-hruška smoothie

Pro dvě osoby budete potřebovat 2 hrušky, 1 jablko, 2 hrsti baby špenátu, šálek vody a chuť škoricu. Ovoce umýt, musí být čisté a zmixujte v ostrém mixéru Nutribullet, které budete připravovat koktejl, ideální konzistence.

Pokud máte tip na chutné smoothie z hrušky a jablka, se o něj podělit s čtenáři prostřednictvím komentáře.

Odkaz: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12620529

Zdroj: pixabay.com

Lidé, kteří si přečetli tento článek, a obává se také o:

Prečo sa neoplatí držať nezmyselné diéty?Proč není to stojí za to držet nesmyslné diety?

Problém "rychle a zaručené" diety je, že to může být s vypätím všechny síly schudnete, ale tento stav není udržitelný.

7 pochúťok, ktoré sú bohaté na draslík7 pochoutky, které jsou bohaté na draslík

Věděli jste, že draslík podporuje přeměnu krevního cukru na glykogen a pomáhá odstranit toxiny z našeho těla?

Prečo si dopriať aspoň jedno jabĺčko denne?Proč si dopřát alespoň jedno jablko denně?

Podle Světové zdravotnické organizace bychom měli sníst alespoň 400 g ovoce a zeleniny denně, ale mnoho z nás neskonzumujú dokonce i polovina této částky.

Napsat komentář