Tabata je nejnáročnější a nejvíce efektivní trénink pro ženy

Štvorminútový intervalový trénink, který je podepsán japonský profesor Izumi Tabata, je v současné době velmi populární. Tabatu použití v jejich školení profesionální sportovci, obyčejní lidé v tělocvičnách a výjimkou nejsou ani milovníci různých skupinových cvičení.

Tabata je vynikající volbou pro všechny ty, kteří chtějí neustále zvyšovat svou kondici. Tento typ tréninku je také doporučuje pro ty, kteří chtějí zhubnout. Samozřejmě, protože jeho obtížnost není tabata vhodná pro úplné začátečníky. To, co je, není jasné, nicméně, správně provést tabata je záruka hořící vysoké množství kalorií. Sám profesor Izumi Tabata udělal výzkum zaměřený na spalování kalorií. Během jednoho štvorminútovej tabaty je možné spalovat tolik energie jako delší čas strávený bicyklovaním, zda džogingom na stejné úrovni. Nicméně, toto je ne všechny, protože i po tabaty je spalování kalorií po dobu dalších 12 hodin.

Podstatou tabaty

Tabata je intenzivní intervalový trénink, který se skládá z 20 sekund maximální aktivity a 10 sekund odpočinku opakuje v řadě 8 krát. To znamená, že jeden tabata trvá 4 minuty. Pro 20-30 minut, můžete tímto způsobem cvičit a vyformovať celé tělo. Stejně tak může být v rámci tabaty využít aerobní a silový trénink cvičení. Výhodou je, že člověk může tabatu cvičit v pohodlí svého domova a vybrat si cvičení, které považuje za vhodné. Ve stejné době, nebudete nudit, protože cvičení může v průběhu jednotlivých školení, které poskytujete.

To, co potřebujete dát pozor?

  • před každým tabata trénink bude platit všechny rozohriatiu a protahuje svaly
  • důležitá je správná technika jednotlivých cviků, pokud patříte mezi začátečníky, začít trénovat pod dohledem zkušeného trenéra
  • při výběru cvičení, mějte na paměti, že cvičení rekrutovat největší počet svalových skupin (sprint, útoků, dřepy)
  • v jednom tabaty můžete provést jeden nebo střídat více cvičení
  • do cvičení, budete potřebovat stopky, takže budete vědět, jak měřit jednotlivé časové intervaly, mnohem více zábavy, nicméně, je pustit hudbu, která jde přímo na trénink tabaty, jako například následující video:

Zdroj video: www.youtube.com

  • pokud jste si vybrali cvičení pomocí cvičení nástroj, nachystajte to předem
  • po dokončení jednoho štvorminútovej tabaty dopřát odpočinek v trvání 1-2 minuty, a pak drop na další

Příklad kardio tabaty

Tabata je skvělé také v tom, že při výběru cvičení, které můžete popustiť, aby se uvolnil představivost. Zkuste však respektovat výše uvedené pravidlo, cvičení by měla být zaměřena na procvičování co největší počet svalových skupin. Máme jeden tabaty výběr dvě cvičení, že jsme se během čtyř minut otočit. Půjde o zvedání nohy nahoru a tzv. "angličáky". Obě cvičení jsou popsány v následující videa:

Zdroj video: www.youtube.com

Zdroj video: www.youtube.com

Trénink bude pak vypadat takto:

1. cyklu: 20 sekund, zvedání nohy nahoru na maximum, 10 sekund odpočinku

2. cyklu: 20 sekund burpees na max, 10 sekund odpočinku

3. cyklu: 20 sekund, zvedání nohy nahoru na maximum, 10 sekund odpočinku

4. cyklu: 20 sekund burpees na max, 10 sekund odpočinku

5. cyklu: 20 sekund, zvedání nohy nahoru na maximum, 10 sekund odpočinku

6. cyklu: 20 sekund burpees na max, 10 sekund odpočinku

7. cyklu: 20 sekund, zvedání nohy nahoru na maximum, 10 sekund odpočinku

8. cyklu: 20 sekund burpees na max, 10 sekund odpočinku

Příklad tabaty navržen tak, aby posílit břišní

Další čtyři minuty se můžete věnovat například, posilování svalů břicha. Vhodné cvikom je tzv. "ručkovanie" a prkno (plank). Cvičení jsou uvedeny v následující videa:

Zdroj video: www.youtube.com

Zdroj video: www.youtube.com

1. cyklu: 20 sekund "ručkovanie" na maximum, 10 sekund odpočinku

2. cyklu: 20 sekund desky (plank), 10 sekund odpočinku

3. cyklu: 20 sekund "ručkovanie" na maximum, 10 sekund odpočinku

4. cyklu: 20 sekund desky (plank), 10 sekund odpočinku

5. cyklu: 20 sekund "ručkovanie" na maximum, 10 sekund odpočinku

6. cyklu: 20 sekund desky (plank), 10 sekund odpočinku

7. cyklu: 20 sekund "ručkovanie" na maximum, 10 sekund odpočinku

8. cyklu: 20 sekund desky (plank), 10 sekund odpočinku

Tak, můžete v rámci jednoho cvičení připravit 6-8 tabát se zaměřením na kardio a posilování různých svalových partií. Jako jeden tabata trvá 4 minuty, odborné přípravy zhruba 30 minut.

Zdroj video: www.youtube.com

Napsat komentář