Tabata školení s cílem zajistit lepší úroveň fitness a physique

Hledáte jednoduchý trénink, který precvičíte celé tělo? Nebo jen chcete změnit cvičení? Vsadit na vysoce intenzivní trénink Tabata, jednoduchý způsob přípravy, který si opravdu zacvičíte, zlepšit svou kondičku a dopracujete na postavu jako lusk.

V dnešní době si můžeme vybrat mezi různými druhy cvičení. Každý typ se používá pro něco jiného. Některé typy cvičení jsou vhodné pro posílení a zvětšení svalů, jiní podporují odbourávání tukových buněk nebo zlepšit kondičku. Pokud se zaměří na ženy, pro ně je nejdůležitější kritérium při pohledu na ten správný druh cvičení, které jejich trénink byl efektivní formovačom postavy a zároveň spaľovačom tuku.

Metoda tabata je také kardio cvičení, ale má v sobě něco víc. Pomocí této metody, můžeme provádět cvičení velmi vysoké intenzity, tak máme šanci na mnohem kratší dobu, aby se dosáhlo lepší kondičku a vyformovať jste sen charakter. Podle vědeckých studií je prokázáno, že krátký, ale vysoce-intenzivních cvičení s kratučkými přestávky, jako je tabata, můžete vypálit mnohem více tuku, než středně-intenzivní kardio trénink. Metoda tabata dostal jméno podle japonského profesora Izumi Tabata. Pan profesor Tabata a jeho kolegové tímto způsobem zlepšit a zefektivnit výkon japonský národní tým v rýchlokorčuľovaní.

Vypadá to, že školení je TABATA?

Školení se skládá z štvorminútových sekcí. 20 sekund intenzivního cvičení se střídá s 10 sekund odpočinku. Takové série, nebo cykly, činí 8, tak individuální cvičení nebo aerobní činnosti se celkem 4 minuty.

Protože hovoříme o velmi intenzivní trénink, podle odborníků, poté, zahřívá nás jen 20 minut cvičit celé tělo. 20 minut školení zahrnuje opakování 5 až 6 cviků, 8 opakování ve 4 minutové bloky. Tajné metody tabata je, že všechny cvičení budete muset dělat ze všech sil a správně. Pro úplné začátečníky je doporučeno navštívit během 2-3 měsíců nějaké kardio cvičení ve skupině, kde vám přijmout správné design posilňovacích cvičení. Pokud nejste úplný začátečník, můžete zkusit něco jiného, jako je tabata trénink.

V záhraničí tabata cvičení ve skupinách v fitnescentrách, kde krátké intenzivní cvičení je spojené s rozcvičkou a samozřejmě na konci strečingom.

Metoda tabata v tréninku používají také některé slovenské hráče. Jejich výcvik můžete vidět v následujícím videu.

Jaké jsou výhody cvičení TABATA? Co je TABATA jinak?

Metoda tabata je odlišný od ostatních skupinových cvičení zaměřené na formování vaší postavy v tom, že tabatu můžete trénovat jednotlivé kdykoliv, kdekoliv, dokonce i sám. Pokud jste zvládli cvičení na formování postavy na hodiny bodyworku, tabate nepotřebujete osobního trenéra, nebo drahé fitness centrum.

K tomu, tak, že můžete cvičit tabatu jen pokud máte karimatku, činky, stopky (nebo jiný přístroj k měření minutách a sekundách). Můžete si individuálně zvolit typy cvičení a jejich pořadí. Pokud máte ještě vybrané skupinové lekce tabaty, můžete navštívit fitness centra v našem hlavním městě, v Nitře, Zvolenu a předpokládáme, že v blízké budoucnosti také v dalších městech.

Vhodné cvičení pro TABATA cvičení plán

Při výběru cvičení je nutné myslet na to, že jsme se připojili ve stejnou dobu, aby co nejvíce svalů. Vhodná cvičení jsou:

  • skoky a běh na místě,
  • vysoká kolena (zvedání nohou nahoru),
  • pliee (dřepy s tipy směrem ven),
  • squoty (dřepy s tipy směrem k přední),
  • výpad vpřed, vzad (s efektem procesu),
  • převod váhu z jedné nohy na druhou,
  • intenzivní cvičení na bicepsové a tricepsové svaly,
  • push-up (spojené např. s skokmi), mrtvý tah, a další.

Kompilace tabata trénink pomůže následující video.

O autorovi článku:

Jednu hodinu Zuzana Bubeníková je veřejný zdravotník a cvičitelka aerobiku, bodyworku ve Velkých Úľanoch. Jeho klientkám na hodiny bodyworku se snaží vždy poradenství v oblasti zdravého životního stylu, výživy a pohybu. Připravuje pohybu plány na míru podle individuálních potřeb ženy. Jejich šťastný úsměv je její největší odměnou.

Zdroj video: www.youtube.com

Napsat komentář