Také pro vypadávání vlasů může být nedostatek vitamínu B

Pokud máte dlouhodobější problém s rozbití nehty, vlasy, navzdory vaší péči, vypadat nezdravě, zřejmě máte nedostatek vitamínu B. Jeho nedostatek může způsobit špatnou náladu a negativní vliv na psychiku člověka.

Možná to bude znít divně, ale vitamíny B jsou spojené s obdobím dětství. S úsměvem na tváři vzpomínám si na situaci, kdy mě máma naháňala kolem domu s pilulku B – vitamin v ruce. Skrývá to v želé bonbóny nebo mě podplácala sladkosti. Nenáviděl jsem chuť a aroma, vitamin B. Pokud jsem jen věděl, jaké jsou důležité vitamíny B, určitě bych znechucení prošel předtím.

B vitamíny jsou nepochybně nezbytné pro zdraví člověka. Patří mezi ně vitamíny, které jsou rozpustné ve vodě. To znamená, že tělo nemůže ukládat tyto vitamíny na dlouhou dobu do zásoby (na vitamíny skupiny B, to je částečně možné). Potřebné množství a zbytek těla vyplaví. Jaké jsou funkce vitamínů skupiny B? Kde jsou umístěny? Základní informace se dozvíte právě zde.

Vitamin B1 – thiamín

  • hraje významnou roli při získávání energie z potravy
  • to je důležité pro správné fungování nervového systému
  • zabraňuje vzniku depresivních stavů
  • to má příznivý vliv na paměť
  • zabraňuje onemocnění beri-beri, která se projevuje ztráta chuti k jídlu, slabost svalů a problémy s nervovou soustavou.

Zdroje:

  • hrách, fazole, kvasnice, ryby, zelenina, celozrnné obiloviny

 

Vitamín B2 – riboflavin

  • pracuje s dalšími vitamíny v přeměně bílkovin, tuků a sacharidů na energii
  • doporučuje se jako prostředek eliminujúci migrény
  • to je užitečné při léčbě anémie
  • signál nedostatku jsou problémy s kůží
  • opary mohou být varovným signálem nedostatku tohoto vitamínu

Zdroje:

  • mléko, sýr, jogurt, zelená listová zelenina, játra, vejce, kakao, pivo

 

Vitamin B3 – niacin

  • aktivně se podílí na metabolismu exchange
  • je prevencí proti vzniku kardiovaskulárních onemocnění a vysoká hladina cholesterolu
  • vhodné pro léčení migrény a artritidy
  • nedostatek způsobuje chronickou nemoc jménem pelagra (pelagra), která se projevuje kožní problémy a nechutenstvom
  • dejte si pozor na předávkování, protože to způsobuje vážné problémy z lidských jater
  • dávka vitaminu a, zvýšení nespavost, únava a pocity smutku

Zdroje:

  • maso, vejce, mléčné výrobky, kvasnice, ořechy, ryby

 

Kyselina pantotenová – vitamin B5

  • je co-dělník s jinými vitaminy skupiny B při získávání energie z bílkovin, tuků a cukrů
  • má vliv na plodnost žen a mužů
  • doporučuje se pro problémy s růstem vlasů, akné, klouby a vysoké hladiny cholesterolu v krvi
  • podporuje obranný mechanismus člověka
  • je známo, antistresovým vitamin
  • nedostatek vitaminu, který, nicméně, je velmi ojedinelou ohledu na to, což způsobuje infekce, alergie a celkovou únavu

Zdroje:

  • pšeničné klíčky, maso, játra, tresky, vaječný žloutek, kvasnice, ovoce

 

Vitamin B6 – pyridoxín

  • podle výzkumu vitaminu B6 v prevenci a léčbě několika desítek onemocnění
  • pozitivně působí na srdce a celý kardiovaskulární systém
  • zmírňuje příznaky predmenštruačného syndrom
  • nedostatek vitaminu v těle způsobuje úzkost a deprese

Zdroje:

  • maso, celozrnné obiloviny, fazole, zelenina, sója, zelí

 

Biotin – vitamín B7 (vitamin H)

  • podílí se na metabolických procesů v těle
  • udržuje zdravé nehty, vlasy a kůži
  • podílí se na udržování stabilní hladiy cukru v krvi

Zdroje:

  • kvasnice, vnitřnosti, zelenina, kakao

 

Vitamín B9 – kyselina listová

  • kyselina listová je vitamin důležitý pro ženy – udržuje zdravý plod v těle matky, je preventivní prostředek proti rakovině děložního čípku
  • brání vzniku onemocnění srdce.
  • podporuje uvolňování hormonu jménem serotonin, který má antidepresívne účinky

Zdroje:

  • vnitřnosti, kvasnice, celozrnné obiloviny, zelenina, vejce, maso

Vitamin B12

  • důležité v procesu tvorby červených krvinek
  • je spolupracovníkem vitamínu C – dobře vědět, antioxidant
  • má funkce v metabolismu tuků, cukrů a bílkovin
  • nezbytné pro kosti systém
  • podílí se na budování dobrou paměť a podporuje koncentraci

Zdroje:

  • mléko, vejce, vnitřnosti, mušle, ústřice, droždí

 

B vitamíny se doporučuje, aby si komplexní

Vitamíny B, práce synergicky. Pokud je jejich zastoupení je nerovnoměrné, mohou být poruchy v metabolismu a vstřebávání dalších vitamínů, minerálních látek nebo dalších nutričně důležitých látek. Vitamínu B v přírodní produkty nikdy vyskytovat samostatně, ale vždy v celém komplexu. Na tento způsob života si vitamíny B navykli během milionů let.

Všechny důležité role v metabolismu vystupovat a jednat společně. Proto je výhodné, jeden vitamin před druhou má velký význam, protože to nebude efektivní. Ale pokud je to dárek pro celou skupinu vitaminu B, pak jejich síla je téměř zázračný. Kromě toho na nervy nejvíce těžit z nich jsou svaly, trávicí systém, kůže, vlasy, oči, ústa a jater. Výjimka platí pouze v případě, kdy dle doporučení lékaře.

Napsat komentář