Věčné dilema: Anaerobní versus aerobní trénink

Mezi nadcházející sportovní nadšenci často skloňované pojmy. Většina z nás se první vrhne na aerobní trénink, ale uvědomit, že pro zdraví a dokonalý vzhled neméně důležité je, aby aerobní a anaerobní cvičení. Tak jak to vlastně je?

Základní rozlišovací prvek mezi těmito dvěma pojmy je kyslík. Během anaerobní aktivitu, která je velmi intenzivní, nemůže tělo zásobovat tělo kyslíkem, a proto, je krátký. Naopak, když aeróbnom školení je kyslík velmi důležitým prvkem pro výrobu energie nutné pro dlouhodobý a vyvážený výkon.

Aerobní trénink a jeho výhody

Klíčovou roli v kardio trénink hraje kyslík. Pomocí je organismus schopen po dlouhou dobu a v přiměřené intenzitě dané stabilní výkon. Nejjednodušší kontrolní metodou, jaká intenzita projevu – pokud můžete během tréninku normální rozhovor bez zadýchania, signál je správné.

V tomto typu školení obvykle, toto jsou činnosti, které se zaměřují na velké svalové skupiny. To zahrnuje aerobní aktivity, jako je chůze, jogging, běh, nordic walking, jízda na kole, aerobik, zumba, atd, Tělo využívá glykogenu a pak tuk jako palivo pro výrobu energie. Aerobní trénink je jako stvořený pro budování vytrvalosti.

Aerobní aktivita je základním předpokladem pro trvalé zdraví a vitalitu. To pomáhá při spalování tukové zásoby, je prospěšný pro kardiovaskulární systém, dýchací systém, bojuje proti depresi, stresu a špatné náladě. Je prevence civilizačních chorob.

Anaerobní aktivita přeměňuje tuk na svaly

Když anaeróbnom výkon je primární zdroj paliva, glykogen. Protože to je anaerobní cvičení vysoké intenzity pro tělo náročné, trvá krátkou dobu. Jak to je s kyslíkem? Obtížnost silovej aktivita způsobuje tzv. kyslíkový dluh, tj. nedostatečné zásobování organismu kyslíkem, což se projevuje ve slabosti a agregace kyselinu mléčnou. Příkladem anaerobní aktivita je, například, vzpírání, ale také sprint (trvá po krátkou dobu při vysoké intenzitě).

Hlavní výhodou tohoto typu tréninku je, aby budovat svalovou hmotu, sílu a výbuchu. Svaly jsou předpokladem pro efektivnější spalování tuků nejen při cvičení, ale také okamžiky klidu kdykoliv během dne. Pokud chcete rychlejší metabolismus, bez silový trénink to nebude fungovat.

Silový trénink je jako aerobní trénink prevence zdravotních problémů – cukrovka, bolesti zad, nebo vysoký krevní tlak. Vezme úvěr pro zvýšení pevnosti a hustoty kostí, takže to patří k účinným preventivním prostředkem osteoporózy.

Touha po vyrysovaných křivky vás aerobní trénink není v souladu. Pomůže spálit přebytečný tuk, snížit hmotnost, ale nevyformované "trasľavé" části zůstávají, proto je pro hubnutí doporučuje kombinace obou typů tréninku.

Napsat komentář