Význam bílkovin ve stravě

Pokud chcete budovat svalovou hmotu, nebo zhubnout, není nic důležitějšího, než do svého jídelníčku zařadit protein. Ale koncept bílkovin může být v několika směrech matoucí, zejména pokud jde o názory, které slyšel jste, například, v posilovně nebo číst v reklamách. Mezi ty všechny názory pro a proti vám dnes pokusím objasnit fakta, které vám pomohou rozeznat, jednou a pro všechny, co to je o protein skutečnost a co je jen fikce.

Kolik bílkovin člověk v průměru potřebuje za den?

To závisí na tom, zda pracujete, nebo ne, a jak namáhavé tréninku vlastně jsou. V průměru, osoby pracující v sedavých zaměstnání vyžaduje pouze 0,3 – 0,5 g bílkovin na kilogram tělesné hmotnosti za den. Ale cvičení může téměř štvornásobiť tyto požadavky. Pro sportovce je doporučeno zvýšit příjem až na 1,3 – 2 g bílkovin na kilogram tělesné hmotnosti. Ke zvýšení těchto dávek nemá žádný význam, protože vaše tělo větší množství nebude znát proces, a nakonec všechno skončí jako jedna věc – tuk.

Budou svaly ve snížení příjmu sacharidů na růst rychleji?

Jednoduchá odpověď je ne. Pro růst svalů, je, když práveže vyžaduje zvýšený příjem sacharidů a tuků, protože vaše tělo využívá během cvičení jen sacharidy jako zdroj energie. Pokud máte nízké hodnoty sacharidů, tělo začne používat jako alternativní zdroj paliva, bílkovin a vaše svaly nebudou růst, jak by si představoval. Pokud jde o množství tuku, tuk je důležitý pro tvorbu testosteronu, který má vysoký podíl na tvorbě svalů.

Měli byste zvážit, proteinové doplňky?

Ano, pokud nejste schopni přijmout v přirozené stravě tolik bílkovin, kolik vaše tělo potřebuje. Obsah bílkovin můžete najít na základě štítků, které musí všechny potraviny obsahují nebo využít jednoduché pravidlo 1, 5, 10, 15, 25. (1 je jeden gram bílkovin v každé porcí ovoce a zeleniny, 5 pět gramů za každé vejce nebo hrst ořechů, 10 pro každý šálek mléka nebo jogurtu, 15 pro každý šálek fazolí nebo půl šálku tvarohu, a 25 bodů za každých 100 gramů kuřecího masa).

Kdy je nejlepší čas pít protein?

Doporučuji pít ve dvou dávkách. První dávku asi hodinu před tréninkem (k doplnění zásoby energie vašeho těla) a druhá ihned po tréninku (na pomoc poškozené svalom a pro podporu tvorby nové svalové tkáně)

Je lepší přijímat bílkoviny pomocí doplňků?

Ne. I když protein třese a bary jsou vhodné před tréninkem a po cvičení a jsou vhodná, pokud máte jinou možnost, než zajistit dostatečný příjem bílkovin, ale jistě byste raději před dietou. Proteiny ve formě potravin, jako jsou maso, vejce, mléko… odpovídat na tělo více, protože mají vyšší obsah tuku, a proto bude absorbovat delší dobu.

Pokud nemám příjem všech aminokyselin, a bude moje svaly zmenšit?

Určitě ne. Pokud budete jíst dostatečné množství bílkovin, rozhodně opomenutí některých typů aminokyselin, nebude mít vliv na růst svalů. Jediný důvod, proč svaly zmenšit, tam je nedostatečný příjem bílkovin, zranění, nebo přísně omezuje příjem kalorií.

Napsat komentář