Zaměřuje se na jádro

"Zjednodušená podstata systému core je cvičit celý pohybový vzor, a nejen selektivní, jednotlivé svaly nebo menší svalové skupiny. Pak jsme získali sílu podniku a také efektivní využít."

"Na cvičení jsme většinou na čas, ne na číslo, protože každé má jiné tempo. Nejvíce důležité je cvičit pomalu, ve správné poloze a technickém provedení."

Tak jako rostliny mají kořeny v zemi, a my, lidé, jsme vaše centrum. Jádro, nebo fyzická jádra, se nachází v našem těle a cvičení se stejným názvem, má za úkol aktivovat. Výsledkem je nejen pevné bříško, ale také větší sílu, stabilitu, celkovou koordinaci a lepších výsledků při cvičení. Trénink core tak nepředstavuje pouze dočasný jev, ať už fyzické zábava bez hlubšího smyslu, ale je to propracovaný systém, jehož výsledky ovlivní celý náš život. Na cvičení core usa týkající se fyzioterapeutka a specializovaný trenér Balejová Zuzka z Vitalcentra.

S jádrem to jde lépe

Ujistěte se, že víte, jak vás. Hodina ve fitness centru, pak se namočí kostýmy a na druhý den svalovica, že člověk má problém vstát z postele. Bolesti svalů, kloubů nebo postupné zkracování šlach, však není jen nejlepší výsledky naše sportovní úsilí. Pokud chceme, aby tělo k udržení nejen štíhlé a vyformované, ale ujistit ho, že jsem zdraví, vitalitu a účinnost, výkon, jádro je pro nás správné rozhodnutí. Jádro je doslova základní. V překladu, jde o svaly v těle, která je tvořena především z brušnými svaly, ale zařazujeme sem také svaly pánevního dna, bránice a sedací svaly na nohou. A tak jsme se vrátili na začátek, a my lidé jsme uprostřed. Pokud se naučíme, aby se zapojily to při každém pohybu a tento princip, stejně jako automatizace, bude to přinese ovoce naší vizuální stránka stejně tvaru.

Fyzioterapeutka Zuzka Balejová vysvětluje, že "podstata cvičení, jádro je zlepšit svalovou sílu, tzv. HSS – hluboký stabilizační systém. To tvoří základní předpokladem pro cílenou funkci končetin. Přichází s DNS – dynamická neuromuskulárna stabilizace, která není jen o pouhý princip "začátek a úpon svalu" a jeho posílení v tomto směru, ale je založena na jeho biomechanických řetězců. Ty jsou, ale nelze odvozovat pouze z anatomických spojení, ale také z řídících procesů CNS (centrální nervový systém)." To je příliš mnoho technických termínů v jeden čas? Zuzka dodává, že "zjednodušený podstata systému core je cvičit celý pohybový vzor, a nejen selektivní, jednotlivé svaly nebo menší svalové skupiny. Pak jsme získali sílu podniku a také efektivní využít. Protože pokud člověk v klasické posilování můžete vyzvednout možná 50-kilovú činku, ještě to nemusí nutně znamenat, že síla potenciální vědět transformovat do jiných druhů pohybů." Pevný střed těla je proto základním předpokladem pro zvládnutí různých typů cvičení. Ovlivňuje pohybů dynamických, ale i statických, ve kterém jsme, patří také posilování. Když jádro, tak můžeme podat maximální výkon nejen skutečné jádro tréninku, ale postupně při každém pohybu. Zní to téměř neuvěřitelně, ale je to tak. Jak to těžiště nebo nějaké jádro, výrazně podporuje možnosti a schopnosti organismu, můžeme zvládnout více a lépe. Využití a posílení jádra se tak stává naše nástroje, i když běží, tanec, nebo dokonce čištění nebo pouhé vstávání z postele.

Doporučujeme čtení: S pilatesom do formy, nebo jak procvičit celé tělo během několika minut

Bolest po cvičení? Minulosti

Před letem se chce každá z nás vypadat lépe. Ve snaze co nejrychleji formování těla, nebo dokonce naznačil, často preťažujeme síly. Není žádnou novinkou, že mnoho nadšenců po sérii brušákov se bude cítit bolest, a to nejen břišní svaly, ale také překračuje. Použili jsme jen jeden z mnoha příkladů, protože vysílací výkon do jiných částí je docela běžné, a znamená nesprávné rozložení našich možností. Balejová Zuzka z Vitalcentra říká, že základem pro správný pohyb je v první řadě aktivovat naše tělo jádro, takže tyto svaly trupu. "To je docela logické, aby nejprve zpevnit základy těla a pak nastavit jiné svalové skupiny. Síla pohybu převody by neměla být větší než stabilizujúca sílu, jinak by se snažit dysbalance a kompenzační pohybový vzor." A nejen to. Špatně prevádzaním cvičení může přinést více škody než užitku. Různé sportovní zranění nebo špatná bilance, to vše jsou důsledky neefektívneho pohybu. Pruhy na břiše může vypadat skvěle, ale pokud to udělají i funkční elektrárna – střed těla, pohyb, jsme implementována pouze povrchně. Cvičení core je tedy způsobem, jak je uvedeno staré chyby opraveny. Fyzioterapeutka Zuzka Balejová vysvětluje, že výsledkem přípravy je, například, "lepší svalové síly, stability a koordinace. Lidé na sebe mohou vidět, že je méně hrbia, jsou vzpriamenejší a vystretí. Při své práci se může lépe zabránit zranění, protože jejich tělo je schopen držet uprostřed automaticky, aniž byste museli číst, aby si být vědomi, a reagovat tak dobře na pády."

Doporučujeme vám, abyste přečtěte si: Populární funkční trénink. Jak to vlastně je?

Pro trénink core

Aktuální lekce core, však není jen o posilování svalů trupu. Je to soubor různých cvičení a strečink. "Pokaždé, když prevádzanom pohyb, musíme nejprve zastabilizovať. Napriamiť aktivovat své vnitřní břišní svaly, hýždě a podobně. Tak, například, když děláte dřepy, stále přitom posilujeme také trup, jen trochu v jiném pohybovom design." Lekce začíná krátkou rozcvičkou, která se skládá z dynamické protahování, rozohriatia a ponaťahovania jiné svalové skupiny. Hlavní část se skládá z vlastní cvičení, a nakonec následuje vydýchanie a závěrečný strečink. "Nejvíce cvičíme na nestabilních plošin, závěsných systémech (trx), nebo samostatně s vlastním tělem. Na cvičení jsme většinou na čas, ne na číslo, protože každé má jiné tempo. Nejvíce důležité je cvičit pomalu, ve správné poloze a technickém provedení," dodal instruktor.

Výhodou je, že cvičení core může trénovat každý, kdo umožňuje jeho zdravotní stav. Je vhodné pro všechny věkové kategorie a výkonnosti. Pro sportovce, společné cvičencov, a klienty, kteří v rámci rehabilitace hledáme vhodné fyzické aktivity. "Většinou má každý rutinní lehčí a těžší varianta, tak to může být přizpůsoben individuálním potřebám a možnostem," říká fyzioterapeutka. "Pro mě je důležité, že rutinní vědět lidé na prvním místě, dobře technicky zvládnout, a až pak zvyšujem obtížnosti. Mě věci, cvičení core jen proto, že to je logické a dává smysl. Mě to zaujalo, už když mi bylo 15 let, ale pak to je na Slovensku široce-daleko dělá jen jedna fyzioterapeutka. Předtím jsem byl rafting, který je jednostranný a dost síly na sport, takže jsem potřeboval, aby také kompenzační cvičení. Ze začátku to bylo úžasné, že po cvičení jsem se cítila příjemně unavená a zcela vyčerpaná s pocitem napuchnutých svaly. A kromě toho, já jsem na druhý den nezvíjala v bolesti z svalovice, ale stále jsem cítil, že bych měl něco udělat." Jádro je kombinací krásy a funkce. To vám pomůže, ztuhnout, ztvrdnout, ale také pro vyrovnání svalové nerovnováhy, odstranit bolesti zad, zlepšit vyvážení a celkové držení těla. Ideální kombinace, nemyslíte?

Autor článku fitFIT styl

FITštýl je inteligentní časopis pro dnešní ženy, bez ohledu na věk. Informovat o poslední novinky ve světě péče o zdraví, móda, krása, technologie a aktivní životní styl. V novém čísle naleznete rozhovor se Zuzanou Světlo! http://www.casopisfitstyl.sk/ Další články od autora

Napsat komentář