Známky toho, že vaše tělo postrádá hořčík

Věděli jste, že nedostatek hořčíku může být nejen strava jednotvárna, nedostatečná konzumace sladkostí, ale nadměrný příjem vápníku?

To vzhledem k tomu, že vápník a hořčík jsou "odpůrci", kteří spolu s dalšími minerály (např. draslík) podílet se na řadě důležitých funkcí v těle. Je proto velmi důležité, aby bylo ve stravě, a to zejména při použití potravinových doplňků, následoval poměru 1:2 – 2,5 (hořčík, vápník). Zatímco hořčík lze nalézt v množství potravin, jako jsou dýňová, slunečnicová a sezamová semínka, špenát, sojové boby, quinoa, černé fazole, kešu ořechy, kakao, tmavá čokoláda a mnoho dalších. Během letních dnů je dobrým zdrojem hořčíku a minerální vody Budiš. Kromě hořčíku obsahuje také další prospěšné minerály, které přispívají ke zdraví a duševní pohodu.

Za doporučenou denní dávku se považuje množství 300 mg hořčíku.

Deficit hořčíku způsobuje stres, úzkost a svalové křeče

  • Hořčík je důležitý pro správné fungování nervového systému – například, má vliv na tvorbu přenašeč nervových impulsů a různé receptory v mozku. Pokud ho máte v těle nedostatek, může způsobit zesílení stresové reakce, takže problémy vidíte v mnohem horším světle, tak, jak jsou, a podle ní nepřiměřeně reagovat.
  • Pro dobrý spánek je zodpovědný hormon melatonin, pro dobrou náladu, zase, serotoninu a endorfinů. V případě, že organismus bojuje s deficitem, magnesia, které ovlivňují fungování nervového systému, vyloučeny nejsou poruchy spánku, úzkost, únava, poruchy koncentrace a deprese.
  • Bojujete často s kŕčmi v oblasti stehna a lýtka, nebo mravčením v končetinách? Pak si tělo pravděpodobně snaží, aby bylo jasné, že je na čase, aby zvýšit přísun hořčíku.

Další příznaky nedostatku hořčíku jsou:

  • podrážděnost, poruchy paměti a kognitivních funkcí
  • svalové slabosti a obtíže při polykání,
  • hyperglykémie (vysoká hladina glukózy v krvi, což souvisí s nedostatkem inzulinu, tvorba a použití, které se zabývají hořčíku),
  • abnormální srdeční rytmus a krevní srážlivost
  • problémy s kostí a zubů atd.

Příčiny deficitu hořčíku v těle

Hořčík je známý tím, že usnadní vytváření a používání inzulínu a účastní desítky enzymové procesy, podporuje činnost střev a žlučníku a mnoho dalších. To znamená, že pokud budete jíst hodně nezdravé potraviny s vysokým obsahem rychlých cukrů, škodlivých trans-tuky, konzervační látky, barviva nebo sodíku, tělo potřebuje k jejich zpracování, mimo jiné, více hořčíku, které mohou nudné diety vést k jeho deficitu a spoustu zdravotních problémů. Pro nedostatek hořčíku v těle může být proto odpovědný jednotvárna dieta s vysokým zastoupením rafinované potraviny, ale také nadměrný přísun vápníku, některých chronických onemocnění, alkohol a další faktory.

Zdroj foto: pixabay.com

Lidé, kteří si přečetli tento článek, a obává se také o:

6 chýb v pitnom režime6 chyb v pitnom režimu

Pokud budete pít pouze tehdy, když máte pocit žízně, je to špatné znamení.

3 podovolenkové detox smoothies, ktoré vás očistia3 podovolenkové detoxikační smoothies, které čistí

Vrátili jste se z dovolené nebo víkendovej barbecue party a máte pocit, že prasknete?

Zaujímavosti, ktoré by ste mali vedieť o minerálnych látkachZajímavé, že jste měli vědět o minerály

Minerály a stopové prvky, aby se o 4 až 5 % z naší hmotnosti, proto v těle 70-kilového člověka představují asi 3,5 kg.

Napsat komentář