Způsobuje bolesti zad vyhnout se cvičení

V dnešní době stále více a více lidí trápí bolesti zad. Je to tak zajímalo. Příčinou je sedavé zaměstnání, životní styl, velké, nebo nedostatek aktivity, ale také stres a obezita.

Jak se chránit proti bolestem zad

Pohyb. Nedostatek fyzické aktivity způsobuje ochabnutie a oslabení svalového korzetu trupu a tím větší citlivost na bolest.

Dieta. Kilogramy navíc jsou nevhodné pro pohybový aparát, klouby trpí a ve velké obezity je problematické a fyzické aktivity, což je však nezbytné pro zdravý životní styl.

Zátěž. Pozor na těžké nákupní tašky, nenoste je v jedné ruce nebo na rameni. Je vhodné, rovnoměrné zatížení na obou stranách, nošení na zádech nebo pás tašky místo přes hrudník. Při zvedání něco těžkého, je nezohýbajte, ale čupnite a předmět dvíhajte s narovnaným zpět.

Základní cvičení pro záda, které vás zmírňuje bolest Zvedání hlavy

To posiluje krční svaly a je to uvolňující cvičení na zátylku. Lehněte si břichem na zem, čelo najít podporu na ruce. Zvedněte hlavu a hrudník od země, vydržet 4-6 sekund a uvolněte. Opakujte 10 krát.

Kočka zpět

Slouží k posílení zádových svalů a také na celkové zkreslení. Dvíhajte zpět, vydrží 4-6 sekund a pomalu spusťte do výchozí polohy. Opakujte 10 krát.

Pomalé kliky

Pomalé kliky posilují celá záda a ramena. Lehněte si na břicho, najít podporu pro lokty a pomalu zvedejte celé tělo. Vydržet 20 sekund a pomalu se opět spadnout na zem. Opakujte 10 krát.

Zvedání pánve

Toto cvičení posiluje sakrální oblasti. Lehněte si na záda a pomalu zvedněte pánev. Zadek držte stažené, vydrží 4-6 sekund, a pak se vrátit na zemi. Opakujte 10 krát.

Dané cvičení na posílení zádových svalů by měl být provádět denně, a to i po odeznění bolesti.

Napsat komentář